Gå til innhold

Når slutter han å mase etter pupp?


Rhea Silvia

Anbefalte innlegg

Sluttet å amme Lilleprinsen for vel en mnd siden ,da var han 17 mnd. Likevel går det ikke en dag uten at han maser på pupp. Har kniper på puppenen mine, letetr og særlig når han er trøtt/lei segg prvøer han å lete seg frem. Han bruker ikke smukk ( sluttet av seg selv da han var 8 mnd) og får av og til vann på flaske hos dagmammaen.

Når slutter han å mase, syens det er slitsomt nå som jeg har sluttet ( er nesten litt fristet til å begynne igjen)? Syntes han burde ha glemt det nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Rhea Silvia,

Det er ikke lett å svare på når han vil slutte å mase. Jeg fikk et råd her på ammesentret om å sette plaster på brystknoppene og la barnet få lov til å prøve å suge. Det har fungert for noen....

Du må kjenne godt etter om du virkelig vil begynne igjen - er det et ønske hos deg også? Hvis man bare ammer for at barnet vil og samtidlig føler seg invadert er det ikke noen god følelse. Ved langtidsamming er det et poeng at barnet og mor gjør noe sammen før at det skal føles OK. Noen ganger er det omverden som påvirker mor til å slutte før hun vi,l da det ikke er helt stuerent bestandig å amme "store barn". Lytt på hjertet ditt og mavefølelsen. Har du ikke lyst å begynne igjen får du gi all kos og nærhet han trenger uten å gi pupp!

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...