na9 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Heisann... Jeg har en datter på snart 16mnd - som jeg fortsatt ammer:) Dette plager ikke meg så mye - men desverre ALLE andre!!Så av den grunn har jeg vel lyst til å takke for meg nå....Hun får ikke puppen så ofte nå som før - dette pga jobb og barnehage osv. Men det blir en 4-5 ganger pr dag...fra tidlig morgen til kveld.Noe av mitt problem er at jeg har fortsatt en kjempe produksjon av melk slik at jeg gruer meg skikkelig til¨å slutte - og skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre dette på en mest mulig skånsom måte for barnet og meg! Noen gode råd der ute??? På forhånd tusen takk:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123912-stopp-melken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Trapp ned over to-tre uker. Si nei, og gi ikke etter. Mye kos og kroppskontakt. Jeg synes dog ikke du skulle slutte fordi det plager andre, skjønner godt at du vil gjemme det bort litt (det gjorde jeg fra ca 18-20 mnd alder av, iallefall), men når ungen maser så alle hører det (eller som min som hylte "PUPPEEEEEEN" midt i kirka i en begravelse, så er det ikke like lett. Jeg fortsatte på tross av mange kommentarer frem til vesla var 2,5 år. På slutten var ikke emnet særlig omdiskutert. Da broren til veslas pappa sa TIL VESLA at "slutt å mas, du er for stor til å få pupp" kom jeg frem til at vi hadde i og for seg ammet nok, og at jeg ikke ville at hun skulle settes i en slik situasjon igjen. Hun ble jo helt forvirret stakkar. Var halveis klar for det selv, og dette ble dytten som fikk meg til å beslutte at nok var nok. Og det har gått kjempefint! Noe triste tårer de første par ukene, men jeg fortalte henne at puppen var ødelagt og at det var vondt i den. Da fant hun ut at det beste var å la den være. Muligens ikke moralsk riktig, men syntes det var det mest skånsomme for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123912-stopp-melken/#findComment-751209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elmah Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Du må trappe ned over tid. Ta bort et måltid om gangen, og vent ca en ukes tid før du tar bort neste, slik at melkeproduskjonen reduseres gradvis. Morgen- og kveldspuppen er de måltidene du bør sitte igjen med tilslutt. Prøv å avlede henne når hun vil ha pupp. Kanskje pappaen kan ta henne en liten stund. Jeg forstår du syns det er kjedelig at andre maser om amminga di, men jeg syns ikke du bør slutte av den grunn hvis du egentlig har lyst til å fortsette. Husk at morsmelka fortsatt f.eks. forebygger sykdom. Hvis det lar seg gjøre kan du kanksje trappe ned litt og så holde amminga litt mer skjult, f.eks til bare morgen og kveld? Dette må du selvfølgelig finne ut av selv, men jeg syns det er kjempeflott at noen ammer barna sine lenge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123912-stopp-melken/#findComment-751419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
na9 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Du må trappe ned over tid. Ta bort et måltid om gangen, og vent ca en ukes tid før du tar bort neste, slik at melkeproduskjonen reduseres gradvis. Morgen- og kveldspuppen er de måltidene du bør sitte igjen med tilslutt. Prøv å avlede henne når hun vil ha pupp. Kanskje pappaen kan ta henne en liten stund. Jeg forstår du syns det er kjedelig at andre maser om amminga di, men jeg syns ikke du bør slutte av den grunn hvis du egentlig har lyst til å fortsette. Husk at morsmelka fortsatt f.eks. forebygger sykdom. Hvis det lar seg gjøre kan du kanksje trappe ned litt og så holde amminga litt mer skjult, f.eks til bare morgen og kveld? Dette må du selvfølgelig finne ut av selv, men jeg syns det er kjempeflott at noen ammer barna sine lenge. Takk for svar! Syns dette var et ok forslag - og jeg har ikke tenkt å slutte helt. Det med morgen og kveld syns jeg godt hun kan få ha...i hvertfall foreløpig. Ha en fin dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123912-stopp-melken/#findComment-751441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
na9 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Trapp ned over to-tre uker. Si nei, og gi ikke etter. Mye kos og kroppskontakt. Jeg synes dog ikke du skulle slutte fordi det plager andre, skjønner godt at du vil gjemme det bort litt (det gjorde jeg fra ca 18-20 mnd alder av, iallefall), men når ungen maser så alle hører det (eller som min som hylte "PUPPEEEEEEN" midt i kirka i en begravelse, så er det ikke like lett. Jeg fortsatte på tross av mange kommentarer frem til vesla var 2,5 år. På slutten var ikke emnet særlig omdiskutert. Da broren til veslas pappa sa TIL VESLA at "slutt å mas, du er for stor til å få pupp" kom jeg frem til at vi hadde i og for seg ammet nok, og at jeg ikke ville at hun skulle settes i en slik situasjon igjen. Hun ble jo helt forvirret stakkar. Var halveis klar for det selv, og dette ble dytten som fikk meg til å beslutte at nok var nok. Og det har gått kjempefint! Noe triste tårer de første par ukene, men jeg fortalte henne at puppen var ødelagt og at det var vondt i den. Da fant hun ut at det beste var å la den være. Muligens ikke moralsk riktig, men syntes det var det mest skånsomme for henne. Takk for svar! Håper ikke jeg må holde på til hun er så gammel som din var....men til slutt blir det hele nesten bare morsomt ) Hun har begynt å kle av meg litt når hun er "sugen" og gjør klart tegn at hun vil ha pupp... Takk uansett - jeg skal prøve å ta meg sammen - og trappe litt mer ned i hvertfall. Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123912-stopp-melken/#findComment-751446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.