Gå til innhold

Søknaden til barnevernet\Bufa...

Anbefalte innlegg

Gjest ny nybegynner

Heisann!

Er det noen lure folk her? ;) Håper det, for jeg lurer fælt på noe:

Om vi sender inn søknadsskjema, egenerklæring og legeerklæring nå, til barnevernet, vil det stå at jeg går på attføring.

(Jeg hospiterer, dvs. går på jobb hver dag, men er altså ikke ansatt.)

La oss da si at vi sender søknaden nå, og at jeg får arbeid før barnevernet rekker starte på sosialrapporten eller mens de er igang med den.

(Jeg vet det kan ta opptil et år her vi bor)

Vil vi da få skrive ny egenerklæring, legeærklæring og søknad til BUFA? Det ser jo så mye vakrere ut om jeg er i fast jobb og ikke går på attføring!! Papirene skal vel oppdateres? Eller vil barnevernet bare sende inn papirene hvor det står at jeg går på attføring, men nevne at jeg har fått jobb i mellomtiden?

Akk ja :D Var det noen her som skjønte hva jeg mente?

Hilsen meg som skal begynne prosessen om ikke så altfor lenge...

Skal presentere meg pent da;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123917-s%C3%B8knaden-til-barnevernetbufa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Først kontakter dere barnevernet. Leverer inn søknad og diverse papirer/attester.

Denne søknaden er kun for barnevernet, ikke til BUFA.

Deretter blir dere kontaktet av barnevernet for å starte opp med sosialrapporten.

Når sosialrapporten sendes inn, sendes denne til BUFA. Etter det jeg forstår av det du skriver, så bruker barnevernet kanskje et år før denne rapporten er ferdig, dvs. det med jobb/attføring osv. får ikke BUFA vite noe om før søknaden deres kommer på BUFAs bord om et års tid.

Håper du skjønte dette, ble kanskje litt rotete...:o)

Lykke til forresten :o)

Gjest ikke sign

Først kontakter dere barnevernet. Leverer inn søknad og diverse papirer/attester.

Denne søknaden er kun for barnevernet, ikke til BUFA.

Deretter blir dere kontaktet av barnevernet for å starte opp med sosialrapporten.

Når sosialrapporten sendes inn, sendes denne til BUFA. Etter det jeg forstår av det du skriver, så bruker barnevernet kanskje et år før denne rapporten er ferdig, dvs. det med jobb/attføring osv. får ikke BUFA vite noe om før søknaden deres kommer på BUFAs bord om et års tid.

Håper du skjønte dette, ble kanskje litt rotete...:o)

Lykke til forresten :o)

...Kanskje jeg ikke svarte på riktig alt...

iallfall... attester må gjerne oppdateres underveis (6 mnd. gyldighet osv), hvis barnevernet bruker lang tid, opplysninger dere kommer med i søknaden vil derfor også kunne oppdateres underveis, bl.a. dette med arbeid.

Gjest sosialarbeider

BUFA har presisert at ingen papirer skal være eldre enn 6 måneder når søknaden sendes inn. Derfor synes jeg det er ganske rart at barneverntjenesten i din kommune ber om å få alle papirene nå dersom det sannsynligvis tar over et år før saken sendes BUFA. Spør dem om dette.

Uansett skal din helse og ditt arbeidsforhold beskrives i sosialrapporten, så det vil jo komme frem uansett at du har mottatt attføringspenger, og da må du selvsagt også oppgi årsak til dette. Dersom du har fast jobb når sosialrapporten skrives vil også dette komme frem i sosialrapporten.

Heisann,

velkommen hit til oss *hilser pent*.

Når det gjelder egenerklæring (helse) og legeerklæring så er de gyldige i 6 mnd. --> Det betyr at dersom BV bruker lengre tid på å skrive sosialrapporten enn 6 mnd., så MÅ du/dere uansett skaffe nye dokumenter.

I sosialrapporten skal saksbehandler legge vekt på ting som er av betydning - og det at man har fått jobb er jo at vesentlig betydning.

Ingenting i veien for å skaffe nye dokumenter, selv om de gamle ikke har gått ut på dato. BV kan ikke 'nekte' deg/dere det.

Så her er det bare å melde sin ankomst til BV - som du selv sier, så kan det gå både vinter og vår på i enkelte kommuner før sosialrapporten blir ferdig.

LYKKE TIL!

hilsen

Gjest Si_Ling

Hei. Er ikke helt sikker på hva du egentlig spør om, men i alle fall : helse skal beskrives i egenerklæring og legeerklæring. Jeg vil anta at det skal framgå av yrkeserfaring at du er/har vært på attføring (?) Da antar jeg det er naturlig at BUFA ønsker opplysninger om hvorfor du har vært på attføring.

Vår erfaring; Da vi var under utredning ble mine trygdedokumenter og tilleggsopplysninger om helse gjennomgått av barnevernet på hjemmebesøkene. Dette ble så beskrevet i sosialrapporten. Når søknaden om adopsjon med tilleggsopplysninger angående helse ble sendt BUFA, innhentet BUFA så hele trygdesaken. Søknaden vår ble så vurdert av Faglig utvalg, BUFA, før saksbehandler avgjorde søknaden.

Annonse

Gjest ny nybegynner

...Kanskje jeg ikke svarte på riktig alt...

iallfall... attester må gjerne oppdateres underveis (6 mnd. gyldighet osv), hvis barnevernet bruker lang tid, opplysninger dere kommer med i søknaden vil derfor også kunne oppdateres underveis, bl.a. dette med arbeid.

Takk skal dere ha, jeg ble faktisk mye lurere! :)

Jeg vil selvfølgelig være helt åpen om hvorfor jeg har hatt attføring.

Det er mere det at det er så kjedelig at det skal LYSE mot BUFA at jeg ikke har arbeid, men går på attføring. *sukk* Det er så mye å tenke på... man vil liksom fremstå perfekt da... :D

hilsen ny nybegynner

Takk skal dere ha, jeg ble faktisk mye lurere! :)

Jeg vil selvfølgelig være helt åpen om hvorfor jeg har hatt attføring.

Det er mere det at det er så kjedelig at det skal LYSE mot BUFA at jeg ikke har arbeid, men går på attføring. *sukk* Det er så mye å tenke på... man vil liksom fremstå perfekt da... :D

hilsen ny nybegynner

Jeg synes det *lyser* av innlegget her jeg da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...