Gå til innhold

Deppa,gå til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt i myndig alder som har kommet litt på depper'n i det siste.

Jeg har nå dumpa ut på skolen, ble så fryktelig lei skolebenken og det har jeg vært i mange år nå.

Spiller også fotball aktivt, og trente flere timer hver dag før, nå er jeg lei av å trene, og føler ikke noe trenings glød. Har nå hatt en treningspause på 3 uker som er en kjempeforvandling for meg. Om jeg ikke trente på 2 dager for en tid tilbake så følte jeg meg rastløs og ble i dårlig humør.

Nå er jeg kun i dårlig humør.

Ettersom jeg droppa ut av skolen må jeg nå på jobbjakt, men jeg kan pr.dags dato ikke forestille meg at jeg skal kunne jobbe og fortsatt ha et bra liv den kommende tiden.

At jeg er blakk og gjeldstunget gjør vel heller ikke hverdagen noe bedre.

Hva bør jeg gjøre?

Tror dere at man kan få sykemelding til å restiturere seg på?

Gjest Midnightsun
Skrevet

Kan se ut som du er mer enn "deppa". Så du burde absolutt gå til legen.

Jeg var i samme situasjon som deg, og jeg kutta også ut idretten jeg hadde drevet med i nesten 10 år. Ser nå at det var veldig dumt av meg, fordi jeg mista mye av det sosiale nettverket rundt meg. Tror det kan være bra å trene, være i fysisk aktivitet for å prøve å "beholde" psyken. Men det er klart; det er ikke alltid man orker.

Om det er mulig kan du jo snakke med treneren og si at du har en litt down-periode og at han ikke bør forvente seg så mye av deg. Dette kan muligens være litt kjipt fordi du føler at du ødelegger for de andre som trener, men si at du helst ikke vil miste formen og komme helt ut av det. Om ikke du orker å gå på alle treningene, så prøv i alle fall og få til en gang i uken.

Ang. sykemelding for å "vente på å få seg jobb"...Det tror jeg ikke er mulig. Om du mener at du skal få betalt i den perioden altså. Sykemelding får man jo for å unngå å jobbe om man er skadet f.eks, når man allerede har en jobb.

Hva med å ta et folkehøyskoleår om du er i den rette aldersgruppen? Der er ikke skolearbeidet like viktig, dessuten er det helt andre linjer der. F.eks idrettslinjer, journalistikk, foto, utenlandsstudier, musikklinje osv. Ikke det samme som vanlig skole. Det er mest det sosiale som er viktig. Du får ingen karakterer på det du gjør, det viktige er å møte opp. (selvfølgelig fint om du deltar litt også..hehe..) Et år på folkehøyskole vil garantert være en opplevelse for livet :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...