Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter føler seg anderledes enn andre her vi bor. Gradvis har hun trukket seg unna tidligere venner og skolekammerater (forakter de fleste, de er dumme, jålete og selvopptatte ifølge henne). Hun er moden for alderen både psykisk og fysisk. Tidligere var hun ei grei, harmonisk og populær jente. Nå har hun kun kontakt med andre ungdommer på skolen, og er ellers bare hjemme. Hun leser, hører på musikk og ser på TV, og er ellers veldig passiv fysisk. Den store interessen er metal-musikk, nagler, skjeletter og alt svart og dystert. Jeg kan forstå følensen av å oppleve seg anderles enn andre og søken etter egen identitet, slik var jeg selv. Men dyrkingen av det mørke, og den selvvalgte ensomheten gjør meg fortvilt. Hun virker likevel ikke tung og ser fornøyd ut mitt opp i det hele. Det er vanskelig å få en nær samtale med henne om hennes følelser og tanker, da lukker hun seg helt og avviser oss. Vi prøver å være tolerant og ikke mase for mye på utseende og væremåte. Men dette er tøft, og vi trenger gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124228-13-%C3%A5r-metal-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beentheredonethat

Gratulerer, du har fått Nemi...

Hun har blitt tenåring og prøver å finne seg sjøl. Da søsteren min ble 13, mistet hun all interesse for bestevenninene sine en periode.

Kanskje prøver jenta di å finne seg selv, å finne seg en halvvoksen identitet?

Gratulerer, du har fått Nemi...

Hun har blitt tenåring og prøver å finne seg sjøl. Da søsteren min ble 13, mistet hun all interesse for bestevenninene sine en periode.

Kanskje prøver jenta di å finne seg selv, å finne seg en halvvoksen identitet?

Takk for svar. Det er beroligende å høre fra andre som har opplevd situasjonen. Når man står plantet midt det hele er det ikke lett å fatte at dette går over.

• 1 måned senere...
Gjest Valnøtt

Sånn var jeg også!

Fader'n kom en dag og sa - hva skjedde? Jeg hadde en datter med langt pent hår som lekte med barbiedukker. Plutselig sitter det ei her med militærstøvler og nagler og palestinaskjerf?!

Vel - det ble folk av meg også, i dag er jeg helt vanlig. Men jeg valgte å ha tenåra mine litt annerledes enn mange av de i klassen. Jeg likte pønk, politikk og diskusjoner istedenfor sminke, pop og gutter. Igrunnen er jeg litt sånn enda, men det ble ltså både utdannelse og vanlig familieliv på meg også :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...