Gjest finnguala Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Nå er det kun 1 uke til jeg flytter. I går kom min mor med skarpe kommentarer til meg på en butikk pga en bagatell. I bilen hjem kjeftet hun på meg og sa jeg ikke har selvinnsikt. Hun sa at jeg ikke bidro med middager eller med noe hjemme. I dag har jeg derfor vasket og kjøpt mat for 250 kr. Og det er til mor, far, min bror og kjæresten hans. De også kjøper mat. Og så har jeg støvsuget og handlet nok en gang til de. Min mor sender meg ofte på butikken, så må jeg kjøpe matvarer. Hun anklager meg for å ikke kjøpe mat, men jeg bruker mye penger på mat. Synes det er egoistisk og uomtenksomt å kreve så mye penger av meg nå når jeg skal flytte og trenger alle de pengene jeg kan ha. For det er en del ting jeg trenger når jeg flytter. Så jeg er sint. Fordi det aldri blir nok Jeg vasker og rydder og støvsuger fordi min mor blir sint fordi hun mener jeg gjør for lite. Men så vasker jeg altså, og så plutselig så er det noe annet hun blir sint eller sur for. DVS, hun er blid og plutselig sint osv osv. Men hun finner alltid noe som hun ikke er fornøyd med. Og bruker gjerne kjeft. Føler meg fanget, føler at det blir sånn uansett hva jeg gjør, derfor har jeg ikke giddet å gjøre så mye. Kan noen forstå det? Hva synes dere? Er jeg egoistisk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tod Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg syns ikke du virker egoistisk, snarere syns jeg mora di virker ustabil. Hvor gammel er du forresten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnguala Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg syns ikke du virker egoistisk, snarere syns jeg mora di virker ustabil. Hvor gammel er du forresten? Jeg er i meget godt over 20 kan man si. Men har bodd hjemme nå i ca 5 måneder når jeg har letet etter leilighet. Fikk innvilget attføring, så nå har jeg råd til det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg vil ikke si at du er egoistisk. Selv om jeg mener at det er naturlig at voksne barn betaler for seg hjemme. Men det bør være i kontanter og stå i forhold til hvor mye man tjener. Du har altså attføring og bør betale deretter. Kanskje 10% av månedsutbetalingen er sånn passe. Din bror bør også betale synes jeg. Det at dere handler gjør at ingen kan sette opp mot hverandre hvor mye den enkelte betaler for maten. Det kan slå urettferdig ut. En annen ting. Min datter bor hjemme men hun skal studere etter nyttår og jeg krever ingen betaling av henne, men hun må spare mesteparten av det hun tjener. Nå når du skal flytte mener jeg altså at det er unødvendig at du handler for dine egne penger. Spesielt dersom du må betale depositum på leiligheten. At du må gjøre nytte for deg med å støvsuge og gjøre rent av og til føler jeg er naturlig. Men da bør din bror også gjøre det. Det at din mor er blid og kjefter om hverandre tyder på at din mor er utstabil. Kanskje hun er utslitt, da er det nemlig veldig lett å la sin frustrasjon gå ut over de nærmeste, men det er jo fullstendig feil. Men hun merker det kanskje ikke selv. Kan du gjøre henne oppmerksom på det, på en fin måte? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnguala Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg vil ikke si at du er egoistisk. Selv om jeg mener at det er naturlig at voksne barn betaler for seg hjemme. Men det bør være i kontanter og stå i forhold til hvor mye man tjener. Du har altså attføring og bør betale deretter. Kanskje 10% av månedsutbetalingen er sånn passe. Din bror bør også betale synes jeg. Det at dere handler gjør at ingen kan sette opp mot hverandre hvor mye den enkelte betaler for maten. Det kan slå urettferdig ut. En annen ting. Min datter bor hjemme men hun skal studere etter nyttår og jeg krever ingen betaling av henne, men hun må spare mesteparten av det hun tjener. Nå når du skal flytte mener jeg altså at det er unødvendig at du handler for dine egne penger. Spesielt dersom du må betale depositum på leiligheten. At du må gjøre nytte for deg med å støvsuge og gjøre rent av og til føler jeg er naturlig. Men da bør din bror også gjøre det. Det at din mor er blid og kjefter om hverandre tyder på at din mor er utstabil. Kanskje hun er utslitt, da er det nemlig veldig lett å la sin frustrasjon gå ut over de nærmeste, men det er jo fullstendig feil. Men hun merker det kanskje ikke selv. Kan du gjøre henne oppmerksom på det, på en fin måte? Mvh takk for svar. Jeg blir ofte sent på butikken nå for å kjøpe diverse. Min bror blir aldri sendt på butikken. Jeg får ofte kjeft (og da mener jeg grov kjeft) fordi jeg ikke rydder/vasker nok. Det kan være noe i, men jeg gjør det i hvertfall av og til. Støvsuge og rydde på kjøkkenet gjør jeg neste hver dag. Vasker badet mer eller mindre en gang i uka. Det gjør min bror aldri, men ingen sier noe på det. Min mor er vennligheten selv mot bror min, men jeg får grov kjeft. Jeg har ikke handlet på en stund, så nå sender min mor meg på butikken hver dag. Og da må jeg betale for mine egne penger. Min bror handler litt, men ikke mye. Men alle spiser av det jeg handler. Min bror jeg ikke hyggelig mot meg. han er rett og slett ekkel og ufølsom av og til. Min mor hakker på meg hver dag. Min far blir sur på meg for småting av og til, selv om det er han som er mest fair. Jeg har vært så nerøvs i dag, hatt litt angst. Tok meg derfor en sobril i sted. Min mor spurdte om jeg kunne kjøre på butikken. Jeg sa jeg ikke kunne pga tabletten. Da ble hun sur, og jeg fikk skyldsfølelse. Betaler ikke en fast sum i måneden. Skjønner at det koster mine foreldre litt å ha oss hjemme og det virker som om min mor tror jeg har så god råd. Hun sier ofte: "Du har jo god råd du, det kan jo DU kjøpe". Og hun minner meg stadig på at jeg ikke betaler for meg hjemme. Og da får jeg skyldsfølelse og føler meg som en snylter. Hun sier ikke sånt til broren min, ikke det jeg har hørt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 takk for svar. Jeg blir ofte sent på butikken nå for å kjøpe diverse. Min bror blir aldri sendt på butikken. Jeg får ofte kjeft (og da mener jeg grov kjeft) fordi jeg ikke rydder/vasker nok. Det kan være noe i, men jeg gjør det i hvertfall av og til. Støvsuge og rydde på kjøkkenet gjør jeg neste hver dag. Vasker badet mer eller mindre en gang i uka. Det gjør min bror aldri, men ingen sier noe på det. Min mor er vennligheten selv mot bror min, men jeg får grov kjeft. Jeg har ikke handlet på en stund, så nå sender min mor meg på butikken hver dag. Og da må jeg betale for mine egne penger. Min bror handler litt, men ikke mye. Men alle spiser av det jeg handler. Min bror jeg ikke hyggelig mot meg. han er rett og slett ekkel og ufølsom av og til. Min mor hakker på meg hver dag. Min far blir sur på meg for småting av og til, selv om det er han som er mest fair. Jeg har vært så nerøvs i dag, hatt litt angst. Tok meg derfor en sobril i sted. Min mor spurdte om jeg kunne kjøre på butikken. Jeg sa jeg ikke kunne pga tabletten. Da ble hun sur, og jeg fikk skyldsfølelse. Betaler ikke en fast sum i måneden. Skjønner at det koster mine foreldre litt å ha oss hjemme og det virker som om min mor tror jeg har så god råd. Hun sier ofte: "Du har jo god råd du, det kan jo DU kjøpe". Og hun minner meg stadig på at jeg ikke betaler for meg hjemme. Og da får jeg skyldsfølelse og føler meg som en snylter. Hun sier ikke sånt til broren min, ikke det jeg har hørt. Synes så absolutt at det er din mor som har ett problem her ja. Å være urettferdige søsken imellom ødelegger så mye. Jeg ser det selv i min manns familie. Hvordan to av hans søsken skyver ham i fra seg fordi moren har vært urettferdig mot dem i barndommen. La ikke din mor få lov til å la det skje med dere. Ikke la din bror få skylden for det som egentlig er din mors feil. Nå når du skal flytte kan du legge alt dette fra deg og kanskje vil din mor se hvilken ressurs hun har hatt i deg. I alle fall skal du ikke ha dårlig samvittighet når du en sjelden gang ikke gjør som du får beskjed om. Spesielt dersom du føler at depresjonen og angsten griper deg i slike tilfeller. Det du kunne trenge er oppmuntring og ros. Men som sagt kanskje din mor også har psykiske problemer, eller er utslitt. Jeg råder deg til å holde ut de ukene du har igjen før du slutter. Lukk ørene, ikke la dette ødelegge for deg. Lykke til! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnguala Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Synes så absolutt at det er din mor som har ett problem her ja. Å være urettferdige søsken imellom ødelegger så mye. Jeg ser det selv i min manns familie. Hvordan to av hans søsken skyver ham i fra seg fordi moren har vært urettferdig mot dem i barndommen. La ikke din mor få lov til å la det skje med dere. Ikke la din bror få skylden for det som egentlig er din mors feil. Nå når du skal flytte kan du legge alt dette fra deg og kanskje vil din mor se hvilken ressurs hun har hatt i deg. I alle fall skal du ikke ha dårlig samvittighet når du en sjelden gang ikke gjør som du får beskjed om. Spesielt dersom du føler at depresjonen og angsten griper deg i slike tilfeller. Det du kunne trenge er oppmuntring og ros. Men som sagt kanskje din mor også har psykiske problemer, eller er utslitt. Jeg råder deg til å holde ut de ukene du har igjen før du slutter. Lukk ørene, ikke la dette ødelegge for deg. Lykke til! Klem fra Joda, skal bli godt å få egen leilighet. Håper uroen, nervøsiteten gir seg da. Takk for svar Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124250-sint-sint-og-atter-sint-igjen/#findComment-753992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.