Gå til innhold

Siste måltid?


Gjest HenningIII

Anbefalte innlegg

Gjest HenningIII

Lurer litt på når dagens siste måltid bør inntas. Jeg bruker å spise sent, gjerne rett før jeg legger meg, og en veninne av meg vil ha det til at det ikke er helt bra. Noe jeg er litt uenig i da. Så når bør siste måltid inntas og vist det er et spesiellt tidspunkt, så hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg skal ikke utgi meg for noen ekspert..men utifra hva jeg har lært så har nok din veninne rett.

Det sies at det er lurt og spise 1-2 timer før en legger seg..fordi da får maten tid til og forbrenne endel. Si at du spiser et skikkelig måltid rett før du legger deg, hva skjer..ikke noe værre(?) en at du sansynelig får noen flere gram fett på kroppen..som i større grad ville vært forbrendt dersom du hadde spist litt tidliger.

Når sant skal sies så elsker jeg mat seint på kvelden selv...og spiser gjerne seint, selv om jeg vet at det ikke er så lurt...

Det som er viktig er jo at du har en vekt som du trives med, og ikke gjør mat til et ork eller fy-fy. Det bør jo også sies at det er ikke noe dum ide og trene seg litt i løpet av uken (jeg aner jo ikke hva du driver med).

Huff, dette ble litt rotete og rart...håper du fikk noe fornuftig ut av det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke spis etter 8. Vet at forbrenningen blir lavere etter dette, har i hvertfall hørt legene si det...Selv om det kan være vanskelig, så prøv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Det kommer helt an på døgnrytmen din, og i hvor mye du har spist tidligere på ettermiddagen. Det kan godt spise på kvelden, men unngå store og tunge måltider som kan ødelegge nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...