fei1365380229 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vi har en liten jente som er ekstremt trassig for tiden. Hun er litt over 2 år og skal bestemme ALT selv. Hun skal ha på seg bestemte sko, gjerne sommersko, det skal være vinterdress, samme hvordan været er, lua skal være den hun hadde i fjor (som er alt for liten), hun skal ikke sitte i vognen, men gå selv (trafikkert vei). Hun skal kle av seg når vi kommer til skolen til søsteren, men vi skal jo ikke være der vi. Hun skal gå med egen vogn i butikken, og det er greit, men hun skal også bestemme hva som skal legges i den, og det er ikke like greit. Hun skal legge på båndet i butikken, men hun rekker ikke opp. Hun skal pusse tenner selv, hun skal snakke med alle som ringer i telefonen, vil spise tyggegummi, kjeks hele dagen osv...... Hvis hun ikke får lov til eksemplene ovenfor så skrikes, hyles, kastes, slåes, rives, trampes, åles det noe verre, i lang tid. Her om dagen kastet hun osten ut av handlebagen, rygget inn i damen bak oss i butikken og slang seg mellom kassene og hylte og ålte. Jeg må innrømme at jeg blir litt flau og sliten av alle disse episodene som gjentar seg sånn ca. 40-50 ganger om dagen. Hva gjør dere når ungene trasser så ekstremt? Trenger rett og slett noen råd. Jeg har prøvd avledningsmanøver, press (hvis du ikke... så får du ikke...), hun må legge seg, bare ligge der og skrike (ikke i butikken riktignok) eller rett og slett bare gir meg og lar hun gjøre som hun vil. Vet at jeg til tider er utrolig lite pedagogisk. Er det noen som har noen råd eller trøst å komme med (-: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124598-hjelp-trassalder-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.