Gå til innhold

Kan heller ikke nok, men

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat nå

Hvis man har noen som helst mistanke om at mødre blir truet til å gi fra seg barna sine, så mener jeg at man MÅ undersøke dette. Man må ikke bli fysisk truet for at det føles som en trussel, hvis man vet at man får hjelp i form av penger eller goder så kan dette være en grunn til at man velger å gi fra seg barnet sitt. Sånn MÅ det ikke være! Jeg sier ikke at det er sånn ved de private barnehjemmene, men jeg syns det er bra at man undersøker det ordentlig hvis man har mistanke om noe slikt. Det er veldig viktig at et barn som blir adoptert bort ikke finner ut at det er utsatt for salg når de blir eldre. Det var en dokumentar på svensk tv for en stund siden som belyste at det hadde foregått salg av barn til Sverige fra Thailand. Dette var mange år siden, og det er selvfølgelig ikke sånn derfra lenger, men tenk så vondt for barna dette gjelder. Jeg som adoptant håper at dette ikke vil skje igjen, jeg vil nemlig si til min sønn/datter at h*n ble adoptert bort fordi det ikke var noen andre valg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124790-kan-heller-ikke-nok-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Er dette det nicket du bruker hele tiden, eller er det et du bare benytter deg av "- akkurat nå"? Hvis det er tilfelle, så lurer jeg på hvorfor du eventuellt ikke bruker det du vanligvis signerer med? Vi er jo venner her på DOL (stort sett hvertfall!) med mange forskjellige meninger og jeg ser ingen grunn til å operere med flere nick egentlig. Men klart - det er opp til deg, jeg bare blir litt forvirret og lurer på om du er en jeg ellers pleier prioritere å lese innleggene fra.

Gjest ikke akkurat nå

Er dette det nicket du bruker hele tiden, eller er det et du bare benytter deg av "- akkurat nå"? Hvis det er tilfelle, så lurer jeg på hvorfor du eventuellt ikke bruker det du vanligvis signerer med? Vi er jo venner her på DOL (stort sett hvertfall!) med mange forskjellige meninger og jeg ser ingen grunn til å operere med flere nick egentlig. Men klart - det er opp til deg, jeg bare blir litt forvirret og lurer på om du er en jeg ellers pleier prioritere å lese innleggene fra.

For det første så skriver jeg ikke så mange innlegg her inne.

Jeg syns ikke nødvendigvis det er så stor takhøyde her inne, derfor vil jeg ikke at noen skal vite hvem jeg er.

For det andre har jeg ikke angrepet noen som har forsvart de private barnehjemmene, jeg har bare sagt at det bør undersøkes hvis man har mistanke om at det har foregått noe galt. Jeg har også sagt at jeg ikke har så god greie på det og at jeg håper at det ikke har foregått noe galt og at de private barnehjemmene kan forsette sin formidling.

Unnskyld hvis du blir frustrert, men jeg må få lov til å være anonym når jeg føler det er det riktige.

Gjest @nonym observatør

nick- politi her på dol? Enhver må da få velge den grad av anonymitet som en selv ønsker?

For det første så skriver jeg ikke så mange innlegg her inne.

Jeg syns ikke nødvendigvis det er så stor takhøyde her inne, derfor vil jeg ikke at noen skal vite hvem jeg er.

For det andre har jeg ikke angrepet noen som har forsvart de private barnehjemmene, jeg har bare sagt at det bør undersøkes hvis man har mistanke om at det har foregått noe galt. Jeg har også sagt at jeg ikke har så god greie på det og at jeg håper at det ikke har foregått noe galt og at de private barnehjemmene kan forsette sin formidling.

Unnskyld hvis du blir frustrert, men jeg må få lov til å være anonym når jeg føler det er det riktige.

Til @nonym observatør: Jeg enig i at enhver må få velge sin grad av anonymitet og har hverken blitt oppnevnt av andre eller meg selv til politi her på DOL. Til –ikke akkurat nå: Fint å få vite hvorfor du velger ditt nick, jeg lurte og fortalte deg hvorfor. Jeg har ikke tid til å lese alle innleggene og må velge noen og da er det lett å prioritere de man har fått interessante synsvinkler fra på ulike temaer før. Mitt innlegg var ikke krast ment. Jeg har ikke oppfattet det slik at du har angrepet noen, og jeg er helt på linje med deg når det gjelder sak. Så fryktelig forvirret/frustrert er jeg heller ikke, så du trenger ikke unnskylde deg til meg. Vi bestemmer selv takhøyden her på forumet og jeg tror vennlighet og god vilje hjelper…. Friends?

Annonse

Gjest ikke signert

helt enig med @nonym observatør

det du sier er jo med andre ord at i "bedømmelsen/vurderingen" av det som sies, så inkluderer du også hvem som sier det

helt enig med @nonym observatør

det du sier er jo med andre ord at i "bedømmelsen/vurderingen" av det som sies, så inkluderer du også hvem som sier det

Du trekker feil sluttning om meg og deretter lager du din egen konklusjon. Jeg satt meg tydeligvis lagelig til for hogg ved å komme med et åpent spørsmål uten baktanker......

Gjest ikke signert

Du trekker feil sluttning om meg og deretter lager du din egen konklusjon. Jeg satt meg tydeligvis lagelig til for hogg ved å komme med et åpent spørsmål uten baktanker......

jeg leste innlegget ditt nedenfor her, hvor du skrev mer om dine hensikter - etter at jeg sendte inn mitt innlegg

uansett så mener jeg litt av det jeg sa, allikevel - prinsippet ved det

Ha en god dag!

Gjest ikke akkurat nå

Til @nonym observatør: Jeg enig i at enhver må få velge sin grad av anonymitet og har hverken blitt oppnevnt av andre eller meg selv til politi her på DOL. Til –ikke akkurat nå: Fint å få vite hvorfor du velger ditt nick, jeg lurte og fortalte deg hvorfor. Jeg har ikke tid til å lese alle innleggene og må velge noen og da er det lett å prioritere de man har fått interessante synsvinkler fra på ulike temaer før. Mitt innlegg var ikke krast ment. Jeg har ikke oppfattet det slik at du har angrepet noen, og jeg er helt på linje med deg når det gjelder sak. Så fryktelig forvirret/frustrert er jeg heller ikke, så du trenger ikke unnskylde deg til meg. Vi bestemmer selv takhøyden her på forumet og jeg tror vennlighet og god vilje hjelper…. Friends?

Ingen vonde følelser mellom oss. Men som du ser så blir man påhoppet her hvis man kommer til å skrive en setning som var litt lite uovertenkt og det er det jeg ikke orker hvis jeg signerer med mitt vanlige nick. Nå kan jeg nemlig forebeholde meg retten til å la vær og svare. Ingen vet jo hvem jeg er.

Ingen vonde følelser mellom oss. Men som du ser så blir man påhoppet her hvis man kommer til å skrive en setning som var litt lite uovertenkt og det er det jeg ikke orker hvis jeg signerer med mitt vanlige nick. Nå kan jeg nemlig forebeholde meg retten til å la vær og svare. Ingen vet jo hvem jeg er.

JEPP, "-ikke akkurat nå" :0) Jeg forstår altfor godt hva du mener og forstår din måte å takle dette på. Hei igjen, til neste gang...

Ulike nick vekker ulike assosiasjoner, tenker jeg. Nicket 'ikke akkurat nå' inneholder på en måte en implisitt avvisning: 'Jeg vil ikke forholde meg til deg akkurat nå.' Derfor tror jeg dette nicket i seg selv kan virke irriterende, uansett hvem som står bak. Nå har brukeren av nicket gitt en forklaring nedenfor som også forklarer nicket, og da gir det jo mening. Min tolkning blir: 'Jeg orker ikke/vil ikke føle meg tvunget til å måtte forsvare meg om jeg skulle skrive noe ugjennomtenkt som andre begynner å slå ned på.' Bruker man sitt vanlige nick, synes jeg det er naturlig at man føler seg kallet til å måtte forsvare 'sitt gode navn og rykte' i større grad.

Annonse

Gjest @nonym observatør

Godt vi er noenlunde enige mht. valg av anonymitetsgrad. Men jeg syns det var malplassert å ta opp temaet midt i denne diskusjonen.

Nesten uten unntak kommmer slike spørsmål opp i de sensitive diskusjonene der noen føler behov for å beskytte seg under alternative nick.

Du har ellers helt rett i at takhøyden er det vi selv som bestemmer. Og anledningen til å operere under flere ulike nick har også med takhøyde å gjøre.

=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...