Gå til innhold

Evaluering av treningsprogram


Gjest Viranth

Anbefalte innlegg

Dag 1 - Bryst, biceps

Dag 2 - Bein, mage

Dag 3 - rygg, triceps

Dag 4 - skuldre, mage og legger

Dag 1:

Benkpress

Skråbenk

Peck deck

Bicepscurl m/ stang

Hammercurl

Scottcurl

Dag 2:

Knebøy

Knestrekk

Lårcurl

Markløft

Beinhev

situps i "situsphjelpern"

vanlige situps

Dag 3:

Nedtrekk foran

Nedtrekk bak

Roing i kabel

Roing i maskin

Dips

pushdown

pushdown m/tau

Dag 4:

Sidehev

shrugs

militærpress

fronthev

vanlig mage program

Sittende tåhev,

stående tåhev

tå hev i hackliften

Er dette et bra nok program? er litt i tvil, blir pause mellom dag 2 og 3, og 4 og 1, så det burde være nok hvile. Er det noe dere synes jeg burde ha forandret så kom med kommentarere...takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trener triceps 3 ggr i løpet av programet. Noe som kanskje kan bli for mye...

Trener triceps bare 2 ganger i løpet av programmet da. På bryst dagen og dagen jeg faktisk trener triceps. Trener jeg triceps når jeg trener skuldre da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener triceps bare 2 ganger i løpet av programmet da. På bryst dagen og dagen jeg faktisk trener triceps. Trener jeg triceps når jeg trener skuldre da eller?

Pressøvelser, som feks militærpress..

Jo smalere grep du har, jo mer på triceps. Og på den øvelsen skal man helst holde smalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressøvelser, som feks militærpress..

Jo smalere grep du har, jo mer på triceps. Og på den øvelsen skal man helst holde smalt.

Hmms...okay, takker! for det visste jeg ikke. Må ta ut den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressøvelser, som feks militærpress..

Jo smalere grep du har, jo mer på triceps. Og på den øvelsen skal man helst holde smalt.

Hmms...okay, takker! for det visste jeg ikke. Må ta ut den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmms...okay, takker! for det visste jeg ikke. Må ta ut den da.

Militærpress er en bra øvelse, så et alternativ er jo å ta den sammen med triceps eller bryst. Hva som vil fungere best for deg må du nok finne ut selv..

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kjører med alt for mange øvelser jeg, særlig ryggen. Tre øvelser på store muskelgrupper er nok.

To øvelser for små muskelgrupper er også nok, da du trener dem skikkelig i hvert sett. Ta deg ut f.eks.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

så sant du har med øvelser som tar for seg de primære muskelgruppene, så er ethvert programs innhold av øvelser, sett og reps godt nok. Ting som avgjør framgang eller ikke, er volum, intensitet, hvile, kosthold og ellers din generelle helsetilstand og grunnlag for å tåle og tilpasse deg den aktiviteten du utsetter deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...