Gå til innhold

Forkjølelse


Cirkeline

Anbefalte innlegg

Hei!

Min lille pode var skikkelig snørrete idag. Jeg ble forkjølet i går - og det er nok antakelig via melken at han har blitt forkjølet også (?). Er det noen gode råd mht. "tett" nese? Jeg har prøvd med noen dråper morsmelk, men merker ikke noe særlig forskjell. Nå er han heldigvis ikke så veldig snørrete at han ikke får spist, men alikevel så plager det ham. Hvis noen har noen gode råd, så hadde det vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt saltvannsdråper på Løveungen. Ikke bare noen få dråper da, men lagt henne på ryggen og spylt nesen skikkelig med en ampulle på 2 ml (ca. halvparten i hvert nesebor). Det løser opp snørret så en del blir med ned i magen og resten kommer ut av nesen for det er ganske ekkelt så hun blir så sint at hun freser og snøfter. :o) Du får kjøpt flere typer saltvannsoppløsning på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Cirkeline,

Forkjølelse smitter ikke via morsmelken. Det smitter gjennom dråpe og kontaktsmitte. Dvs. når du hoster, nyser og tar på barnet. Håndvask er en måte å forebygge på. Det er vanskelig å unngå smitte hverandre i en familie, vi lever nært innpå hverandre. Lillemus sine råd om saltvann er gode.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...