Gå til innhold

Datteren min på 16 år liker å være sammen med utlendinger...

Anbefalte innlegg

Gjest usikker mor

Bare lurer om det er noe hun bør passe på? Er jo litt redd for at hun skal angre noe. Det er snakk om somaliere, iranere ovs. Vil jo ikke være fordomsfull heller, men er usikker. Men vi lever jo i en moderne verden da eller? Bestemoren hennes fordømmer disse forholdene, men det er jo av den gamle skolen. Har også dessverre merket at en del av de norske vennene hennes er begynt å baksnakke henne for disse vennskapene. Hva gjør man?

Fortsetter under...

Altså, de er helt vanlige mennesker

(selv er jeg adoptert føler meg ikke truffet hvis du lurer på om det er derfor jeg reagerer)

Hun bør passe på like mye som vanlige norske gutter

i mine øyne er du et offer av fremmedfrykt

• 2 uker senere...
Gjest å kunne kodene

Altså, de er helt vanlige mennesker

(selv er jeg adoptert føler meg ikke truffet hvis du lurer på om det er derfor jeg reagerer)

Hun bør passe på like mye som vanlige norske gutter

i mine øyne er du et offer av fremmedfrykt

Jeg bodde etpar år i USA. De fleste rundt meg var hvite eller av kinesisk bakgrunn, men etter stund begynte jeg også å omgås en farget kamerat. Da skjedde noe jeg var helt uforberedt på: de hvite ble veldig rare og flakkende i blikket, selv om de ikke sa noe. Til da hadde jeg oppfattet dem som veldig liberale. Til slutt fikk jeg spurt en mer erfaren norsk som forklarte:

Du må gjerne date fargede, men da stemples du som "black lover" og er uaktuell blant hvite menn etterpå.

Det er helhvitt blant kolleger og naboer her i Norge, så derfor vet jeg ikke: er det tilsvarende "regler" i Norge også??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...