Gå til innhold

Adopsjon og amming??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes historier om adoptivmødre som har ammet barnet sitt, så det er mulig.

Det beste er sannsynligvis at du bruker et såkalt hjelpebryst, disse er å få kjøpt på apotek. Det består ganske enkelt av en pose og en sonde. I posen fyller du morsmelkerstatning, den ene enden av sonden er i posen og den andre teiper du fast nær brystknoppen. Så legger du barnet til brystknoppen og det vil begynne å suge på brystet. Det får da i seg erstatning, samtiding som det stimulerer brystet ditt. Hvis du er heldig, kan det tenkes at du begynner å produsere noe melk etter en stund. Uansett om du får melk eller ikke, vil du oppleve den nærheten og kosen som hører med ammingen.

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre på forhold for å legge til rette for amminga. Men jeg kan kanskje anbefale deg boka 'Mamma for første gang' av Gro Nylander. Den handler om amming, men også mye om barnestell og den første tiden med barnet. Det står også litt om hjelpebryst og amming av adoptivbarn.Jeg følte meg iallefall mye mer forberedt på morsrollen etter å ha lest den boka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125173-adopsjon-og-amming/#findComment-760286
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...