Gå til innhold

Samfunnets utvikling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Koalabjørn

Selvfølgelig - likevel skjer det at folk tilfeldigvis og uheldigvis blir gravide.....det kom vel ikke akkurat som noen bombe!

Det er det de sier, ja. Mange jenter sier til meg at det ikke var planlagt at de skulle bli gravide, men de ble det allikevel. Da mistenker jeg at de innerst inne ønsket å bli gravide, for alle har jo hørt om prevensjon, sant?

Gjest Koalabjørn

Det er faktisk en del kvinner som lurer menn til å bli fedre. Dette er gjerne typen kvinner som ikke burde blitt mødre i det hele tatt. De trenger litt sæd og en som kan betale barnebidrag i 18-19 år.

Dersom en tok alle forhåndsregler er sjansen for å bli gravid liten, og skjer det burde en kanskje vurdere abort. Vet en at en ikke er klar for barn bør en i det minste bruke prevensjon og ikke være absolutt mot abort. Ellers må en avstå fra sex.

At det er blitt for enkelt å skille seg ser en på skilsmissetallene som er ekstremt høye. Enten kjenner ikke folk hverandre godt nok når de gifter seg eller så gir de opp for lett. En ser jo også på alle klagene bl.a. her inne at mange klager på trivielle ting og er ikke villige til å ofre noe. Mange nekter å ofre litt mer enn de får igjen.

Hvis en mann ikke ønsker å bli far, er det ganske enkelt å unngå det. Det finnes faktisk prevensjonsmidler for menn også.

Hvis en mann ikke bruker kondom, og heller ikke forsikrer seg om at dama bruker noe, kan man vel ikke si at han blir far mot sin vilje hvis dama blir gravid, sant? Han har også et ansvar for å beskytte seg.

Det er faktisk en del kvinner som lurer menn til å bli fedre. Dette er gjerne typen kvinner som ikke burde blitt mødre i det hele tatt. De trenger litt sæd og en som kan betale barnebidrag i 18-19 år.

Dersom en tok alle forhåndsregler er sjansen for å bli gravid liten, og skjer det burde en kanskje vurdere abort. Vet en at en ikke er klar for barn bør en i det minste bruke prevensjon og ikke være absolutt mot abort. Ellers må en avstå fra sex.

At det er blitt for enkelt å skille seg ser en på skilsmissetallene som er ekstremt høye. Enten kjenner ikke folk hverandre godt nok når de gifter seg eller så gir de opp for lett. En ser jo også på alle klagene bl.a. her inne at mange klager på trivielle ting og er ikke villige til å ofre noe. Mange nekter å ofre litt mer enn de får igjen.

Så lenge en mann ikke tar forbehold mot å spre spermen sin, må han også inkalkulere at han meget vel kan bli far om ni måneder.

Hvis en mann ikke ønsker å bli far, er det ganske enkelt å unngå det. Det finnes faktisk prevensjonsmidler for menn også.

Hvis en mann ikke bruker kondom, og heller ikke forsikrer seg om at dama bruker noe, kan man vel ikke si at han blir far mot sin vilje hvis dama blir gravid, sant? Han har også et ansvar for å beskytte seg.

De fleste foretrekker sex uten kondom, og når kvinnen da sier hun går på p-piller og vil ta abort om hun blir gravid tror de fleste menn på dette, selv om det ikke alltid er sant.

Kondomer er heller ikke 100% sikre. Problemet for menn er at de ikke har noe de skulle sagt om uhellet er ute, kvinnen bestemmer alt.

Forøvrig finnes det veldig mange dumme menn som altfor ofte tenker med feil hode. Disse er ikke noe bedre enn de egoistiske mødrene jeg snakker om. De vil ha sex og er ikke villige, kanskje heller ikke i stand til, å ta konsekvensene.

Så lenge en mann ikke tar forbehold mot å spre spermen sin, må han også inkalkulere at han meget vel kan bli far om ni måneder.

Mener du at vi ikke skal stole på kvinner som sier de går på pillen (som er praktisk talt 100% sikker dersom den tas riktig) og at de tar abort dersom de blir gravide?

Annonse

Selvfølgelig - likevel skjer det at folk tilfeldigvis og uheldigvis blir gravide.....det kom vel ikke akkurat som noen bombe!

Det mest utbredte prevensjonsmiddel blant jenter er p-piller. Dersom disse tas riktig, dvs til et fast tidspunkt og hun ikke kaster opp eller går på do like etter at pillen er tatt, er sannsynligheten for at hun blir gravid ekstremt liten.

Hvordan skal en da forklare alle de "tilfeldige" graviditetene?

laguna1365380434

Jeg er faktisk veldig enig med deg.

Jeg synes man burde reinnføre toleranse og gå for live and let live i større grad:o)

Jeg skjønner meg ikke på å kaste ut partneren i den minste lille motbakken, og kreve at alt skal være perfekt.

Det sliter ut, en svindler seg selv for opplevelse av ubetinghet og aksept.

Og det sender noen signaler som er ganske skumle.

F.eks at folk bare er en god ting så lenge en har direkte bruk for en.

Jeg tror intensjone er gode,styrke, selvstendighet o.l, som for alldel er superviktig, men at disse begrepene blir litt vannet ut og mister litt av budskapet om de ikke er blandet med litt respekt for andre, toleranse og visshet om at det er mennesklig å vise svakhet også.

Det er det de sier, ja. Mange jenter sier til meg at det ikke var planlagt at de skulle bli gravide, men de ble det allikevel. Da mistenker jeg at de innerst inne ønsket å bli gravide, for alle har jo hørt om prevensjon, sant?

Igjen - ja, alle har hørt om prevansjon..... Men så lenge folk har sex vil det også forekomme uønskede svangerskap.

Det mest utbredte prevensjonsmiddel blant jenter er p-piller. Dersom disse tas riktig, dvs til et fast tidspunkt og hun ikke kaster opp eller går på do like etter at pillen er tatt, er sannsynligheten for at hun blir gravid ekstremt liten.

Hvordan skal en da forklare alle de "tilfeldige" graviditetene?

Hvis det er så jævla mange jenter som narrer gutter i "ulykka" ved å si at de bruker p-piller og ikke gjør det, så må jo dere mannfolk være bra naive som ikke selv beskytter dere i tillegg.

Mener du at vi ikke skal stole på kvinner som sier de går på pillen (som er praktisk talt 100% sikker dersom den tas riktig) og at de tar abort dersom de blir gravide?

Hvordan kan du stole på kvinner som sier de går på p-piller, all den tid du påstår at det er veldig mange av de som bare sier de gjør det, og ikke gjør det....og som kun er ute etter en sæd-donor? Du kan jo umulig være det eneste mannfolket som har avslørt baktanken til alle disse kvinnene.

Det er liksom helt okay at mannfolka tenker med pikken, men jentene må tenke med hodet.

Gjest Koalabjørn

Hvis det er så jævla mange jenter som narrer gutter i "ulykka" ved å si at de bruker p-piller og ikke gjør det, så må jo dere mannfolk være bra naive som ikke selv beskytter dere i tillegg.

Hvis det er jenter som narrer gutter i "uløkka" er det jentene som er ondskapsfulle, ikke guttene som er naive! Man må kunne stole på hverandre i et forhold, ikke sant? Særlig når det gjelder så viktige ting som det å få barn!!!

Hvis det er jenter som narrer gutter i "uløkka" er det jentene som er ondskapsfulle, ikke guttene som er naive! Man må kunne stole på hverandre i et forhold, ikke sant? Særlig når det gjelder så viktige ting som det å få barn!!!

JO, mannfolka er naive, all den tid de tydeligvis vet at det er mange kvinner der ute som kun er ute etter en ting - å bli alenemødre. Petter Smart kan umulig være den eneste mannen som har gjennomskuet det?

Så da har det nok litt med dumskap å gjøre - i begge leire.

Annonse

Er dette ting du har kjent på kroppen sjøl?

Har levd sammen med gubben i 13 år, og vi har to barn..

Vi har vært millimeter fra å hive hverandre ut utallige ganger men har jobbet oss gjennom det hver gang. Det har aldri vært snakk om noe mishandling eller utroskap da..men en real dose "hverdagsproblemer".

Etter alt dette må en jo innse at forholdet har vokst seg svært sterkt !

Og skremmende nok for mange kanskje, er vi enige om at vi nok hadde vært skilt om vi ikke kom fra de stabile hjemmene vi begge kommer fra.

Nå har jeg tatt meg fri noen måneder, for i en alder av 32 lære meg å lage kjøttkaker og hjelpe barna med skolearbeidet...og ser at dette pusterommet burde jeg unnet meg og familien for lenge lenge siden.

Rundt meg faller folk som fluer pga stress...de kjører rovdrift på seg selv og tenker "bare jeg blir ferdig med DET prosjektet skal alt bli bedre...og så..bare jeg blir ferdig med DET så.....

Jeg har vært der selv, og nå ber jeg vennene mine om å lære av mine (og mange andre sine) feil...

Denne uka jobber jeg for en nær venninne som er sykemeldt nettopp av stress. Hun har to små aktive barn som er med i sportsorganisasjoner, mann med travel jobb, og hun er med i "klubb(faste slarvekvelder med venninner)" i tillegg til å drive med en sport selv...

Jeg tror det er VELDIG få kvinner som bevisst går inn for å lure menn med et eneste formål - å bli gravide og få barn, for så å skippe mannen vekk når oppdraget er utført - og leve lykkelig på overgangstønad i tre år.

Da er det vel heller flere i den kategorien som uheldigvis og tilfeldigvis blir gravide men menn som ikke er klare for det ansvaret det å få barn medfører, eller uheldigvis og tilfeldigvis finner ut litt for sent at de faktisk ikke passer sammen. Om disse kvinnene da velger å få barnet og ta på seg de oppgavene det er å være alenemamma innebærer - så kan jeg ikke for mitt bare liv se at disse er egoistiske - heller tvert om.

Og en ting til, en skilsmisse er ikke noe så veldig mange tar lett på - hos de fleste er det faktisk en lang, vanskelig og vond prosess. At det er så enkelt å skilles er dessverre blitt en myte blant de gifte. Det er faktisk mye enklere å bli enn det er å gå!

Det er garantert ikke alltid lett å bli heller...man skal svelge noen tusen kameler.

Relativt sett er det jo ikke mange.

Og ja, vi menn er ofte naive. Når det kommer så langt som til sex har vi ofte sluttet å tenke med rett hode.

Vi regner også med at pillene blir tatt som de skal, noe de ofte ikke blir.

Jeg aner ikke hvilket forhold du har til dine seksualpartnere.

Men det jeg vet, er at menn som sprer spermen sin uten å bruke kondom, selvfølgelig må inkalkulere risikoen for å bli far som følge av handlingen. Sånn er naturen innrettet, enten du liker det eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...