Gå til innhold

FU. Hva er din favorittfilm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• Zirine

7

• SierDuDet

4

• Babette

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

laguna1365380434

Har mange favoritter jeg:

Seriøse ting:

Bergman! Alt! Ingenting er bedre enn Bergman!

Wild at heart...

Barfly....

Requiem of a dream...

2001 en romodysse..

Sånn. feks.

Komedie:

Whitnail&I

Trainspotting

Ghost world

Highway 61

Heathers.

Sånn f.eks. (selvom at jeg nå sikert har glemt ørten favoritter, for sånn blir det alltid..)

:o)

Psst! Den er oversentimental.

Sentimental kanskje, men det er ikke ordene jeg vil bruke når jeg beskriver den.

Filmens styrke er overraskelsesmomentet - det øyeblikket hvor du lurer på hva det er du ser, der hvor du må revurdere alt du tidligere har sett og "skjønt". Dessuten tar filmen opp et tema som de fleste av oss bare kan navnet på, men ikke kjenner til. Selv om vi må være kritiske til hvordan det fremstilles, så gir det oss et innblikk - og det er spennende.

Mr Chance med Peter Sellers og Shirley MacLaine.

En vidunderlig film, om hvordan en nærmest tilbakestående mann blir uforskyldt misforstått av establishment, og til slutt ender opp som rådgiver for den amerikanske presidenten.

På 2-plass kommer svenske Kopps.

Gjest helly hansen

Har mange favoritter jeg:

Seriøse ting:

Bergman! Alt! Ingenting er bedre enn Bergman!

Wild at heart...

Barfly....

Requiem of a dream...

2001 en romodysse..

Sånn. feks.

Komedie:

Whitnail&I

Trainspotting

Ghost world

Highway 61

Heathers.

Sånn f.eks. (selvom at jeg nå sikert har glemt ørten favoritter, for sånn blir det alltid..)

:o)

Trainspotting komedie??

Annonse

Jo, forresten - jeg så en film for noen dager siden.

Den danske "gamle menn i nye biler" med Kim Bodnia.

Kjempego.

Hvis du likte "Gamle Menn I Nye Biler", og ikke har sett "I Kina Spiser De Hund", så har du virkelig noe å glede deg til.

"I Kina Spiser De Hund" er noe av det beste som noensine har kommet fra Danmark, og det sier ikke lite all den tid jeg liker både danskepølse og dansk øl!

Lei den, nei! Kjøp den, nå!

Hvis du likte "Gamle Menn I Nye Biler", og ikke har sett "I Kina Spiser De Hund", så har du virkelig noe å glede deg til.

"I Kina Spiser De Hund" er noe av det beste som noensine har kommet fra Danmark, og det sier ikke lite all den tid jeg liker både danskepølse og dansk øl!

Meldingen er mottatt.

Over

Gjest jack herren

I kina.. kom jo først.. Gode filmer!! Mange gode danske filmer de siste årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...