Gå til innhold

Litt for mye for enkelte , kanskje?!

Gjest Er det slik på andre skoler

Anbefalte innlegg

Gjest Er det slik på andre skoler

Tenker ikke på oss , men på de med flere barn og dårlig råd , og ønsker å høre deres mening her!

På den skolen de to eldste mine går på er veldig flinke til å samle inn penger til barn i andre land , som er dårligere stilt.

Greit nok , men det er altså fast kakesalg hver fredag , 1 gang i mnd. samler de inn 10; fra hver elev til et fadderbarn , kafeteria på torsdagen , etc.

Denne uka skulle elevene ha med seg to frukter ( skulle lage fruktfater til loddtrtekning) , 10; jogg for Peru 10 ; ta med seg en ny ting ( 10-30;) til katta i sekken , et bidrag til åresalg /( f.eks. konfekt , hermetikk , ) + at i kveld skal de ha loppemarked med salg av lodd , kaker , brus , etc.

Da har de med seg ca. 50 ; hver!

Ja , denne uka kommer det på ca. 150; pr unge.

Ellers på det jevne er det kun snakk om 30; pr. uke.

Men har en 4 unger på skolen , så blir det jammen meg mange hundrelappene i mnd.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125523-litt-for-mye-for-enkelte-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest helly hansen

Det var mye! Jeg vet ikke om vi har råd til å sette så mye til side til slike ting, men man må jo. Synes du kan ta det opp på foreldremøte!! Ikke for å være gnien, men noen har ikke så mye og må spare. Da blir små beløp store!

Gjest Persille

En familie i klassen til lillesøsteren min spiste grøt i to hele mnd (og det er faktisk ikke tull) for å få råd til å sende datteren sin på klassens andre leirskole på to år...

Det må kunne være greit å si at man ikke har råd/lyst til å være med på så mye, og begrense det til f.eks. 50 kr i mnd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...