Gå til innhold

T-timer VS støttepedagog/ressurspedagog - hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Vår sønn er det nå, etter anbefaling fra PPT, søkt om 6 T-timer og 100% støttepedagog. Jeg har skjønt at en støttepedagog er en pedagogutdannet (i barnehage: førskolelærer) person som har det pedagogiske ansvaret for sønnen vår. Han/hun vil ha ansvar for å få nødvendig opplæring/veiledning fra PPT (m.fl), veilede de andre på avdelingen, skrive IO-plan, korrdinere tiltakene rundt sønnen vår m.m.

I tillegg søkes det altså om 6 T-timer og nå sitter jeg her og funderer: hva er egentlig T-timer og hvorfor må han ha det i tillegg til en støttepedagog - da tenker jeg ikke på BEHOVET fordi det er jeg klar over, men hva innebærer en T-time som gjør at man må søke om ekstra ressurser til det?

Håper noen har erfaring med dette!

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei

Jeg jobber som spesialpedagog (følger opp flere barn i T-timer). Et av disse barna har 100% ekstra assisten i tillegg. Jeg har ansvar for veiledning av personalet, foreldrene og driver en trening kalt en-til-en trening. Jeg tar barna ut av gruppen og driver med ulike treningsopplegg. Av og til er jeg i sammen med barnet i gruppen også. Håper det ble klarere for deg nå??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...