Gå til innhold

Frigjøring eller sexpress?

Gjest frigjøring eller sexpress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

12

• terningkast6

7

• SierDuDet

4

• Kizza1365380506

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Og hvem skal så lære opp de fnisende 18-åringene bak disken på beinsinstasjonen? Hvem tar prevensjonsråd fra en kvisete 20-åring som knapt er ute av stemmeskiftet selv alvorlig?

Nei, jeg er enig i at det er litt for drøy å selge p-piller på bensinstasjonen og på dagligvaren jeg.

Nei dette vil vi ikke ha noe av, slike medisiner hører kun hjemme i apotekhyllene.

Om dette selges i butikk og på bensinstasjoner vil det føre til et mye større press på ungjenter, samt at det kan føre til at enda flere gutter dytter alt ansvaret over på det motsatte kjønn.

laguna1365380434

Flott om angrepillen blir mer tilgjengelig. Selvsagt!

Det ligger da ikke noe tilløp til sexpress i dette. Folk, også ungdommer har sex, enten en er for eller ikke. Derfor bør prevensjon, og også angrepillene være svært tilgjengelig.

Sex i seg selv kan ikke bekjempes;), men det kan kjønnsykdommer og uønskede graviditeter.

Gjest papirtiger

Sexpress kan det ikke kalles. De færreste ser på angrepille som prevensjon, og det er jo ikke akkurat vanskelig å få tak i p-piller fra før.

Angrepille på rimi høres litt lurt ut, men Rimi er jo heller ikke åpen på søndag...

Medisiner på resept har ingenting i en matbutikk å gjøre.

Annonse

Gjest bør ikke selge det der!

Flott om angrepillen blir mer tilgjengelig. Selvsagt!

Det ligger da ikke noe tilløp til sexpress i dette. Folk, også ungdommer har sex, enten en er for eller ikke. Derfor bør prevensjon, og også angrepillene være svært tilgjengelig.

Sex i seg selv kan ikke bekjempes;), men det kan kjønnsykdommer og uønskede graviditeter.

Angrepille skal ikke være prevensjon!

laguna1365380434

Angrepille skal ikke være prevensjon!

Skal ikke, bør ikke... Er ugyldige begreper her.. Det er hva folk GJØR; som er vesentlig, ikke hva folk "bør";)

Folk puler, også dumt og uten beskyttelse, og da er det flott at samfunnet endelig begynner å fokusere på skademinimering.

Synes jeg.

Skal ikke, bør ikke... Er ugyldige begreper her.. Det er hva folk GJØR; som er vesentlig, ikke hva folk "bør";)

Folk puler, også dumt og uten beskyttelse, og da er det flott at samfunnet endelig begynner å fokusere på skademinimering.

Synes jeg.

Men skal det virkelig være så lett tilgjengelig? Jeg synes ikke det. Er man uansvarlig og ikke tenker (ikke bruker prevensjon), bør man finne et apotek. Ikke få det sammen med melk og epler..

laguna1365380434

Men skal det virkelig være så lett tilgjengelig? Jeg synes ikke det. Er man uansvarlig og ikke tenker (ikke bruker prevensjon), bør man finne et apotek. Ikke få det sammen med melk og epler..

Så konsekvene for lettsindig puling burde være baby? Flott for ungen, foreldrene på 15 og i det hele tatt hva?;) Eller en psykisk belastende abort på sykehus? Passe "straff"?

SELVFØLGELIG bør angrepillen være like tilgjengelig som epler og bananer.

laguna1365380434

Skal alt legges så godt til rette for at unge kan ha sex nå da? Alt skal være så enkelt..

Du skjønner det at det har de enten du ønsker å "tilrettelegge" det eller ikke. Sånn er det bare.

Jo fortere en innser dette, mer skade kan man unngå.

Så konsekvene for lettsindig puling burde være baby? Flott for ungen, foreldrene på 15 og i det hele tatt hva?;) Eller en psykisk belastende abort på sykehus? Passe "straff"?

SELVFØLGELIG bør angrepillen være like tilgjengelig som epler og bananer.

Selvsagt kan de få tak i en angrepille om den kun er på apoteket!!

Annonse

Gjest papirtiger

Eh...og hvis man er så uansvarlig at man har sex uten prevensjon, så er man selvsagt kjempeegnet til å få barn..?

Barn som straff, det hørtes jammen ikke lovende ut.

Jeg forstår ikke denne kritikken mot angrepille. Det er ingen kjempebra løsning for å forhindre graviditet, men det er da mye bedre enn abort?

Apotek er uansett ikke SÅ vanskelig å finne, jeg har ingen tro på at butikksalg vil øke angrepille-salget.

laguna1365380434

Hvorfor skal den ikke være på 7/11 eller Rimi?

Mange apoteker stenger og gjør det vanskelig å få fatt i en angrepille i det tidsrommet den ville ha best effekt.

Er dette ønskelig? Hvorfor?

Er baby eller abort bedre alternativer for folk som har blitt uønskede gravide enn en angrepille?

Alternativet å hindre folk i å ha ubeskyttet sex,eller å tro at de ikke har det, fordi du synes det er dumt eller upassende, er urealistisk og teit.

Dette viser all historie og erfaring.

Gjest epleeee

er helt enig med deg. Er de gamle nok til aa ha saa boer de ta koneskvensene av det. Det er vell ikke saa vanskelig aa finne ett apotek. Hvis vi begynner aa selge angrepiller i butikkene, kan folk begynne aa bruke dette som prevansjonsmiddel.

Er du gammel nok til aa ha saa bør du vere gammel nok til aa te konsekvensene av det

laguna1365380434

er helt enig med deg. Er de gamle nok til aa ha saa boer de ta koneskvensene av det. Det er vell ikke saa vanskelig aa finne ett apotek. Hvis vi begynner aa selge angrepiller i butikkene, kan folk begynne aa bruke dette som prevansjonsmiddel.

Er du gammel nok til aa ha saa bør du vere gammel nok til aa te konsekvensene av det

Jada, det sier seg selv at folk som puler rundt automatisk blir utmerkede foreldre...:-o

Eller er det sykehus aborten du unner dem?

Gjest epletre

Hvorfor skal den ikke være på 7/11 eller Rimi?

Mange apoteker stenger og gjør det vanskelig å få fatt i en angrepille i det tidsrommet den ville ha best effekt.

Er dette ønskelig? Hvorfor?

Er baby eller abort bedre alternativer for folk som har blitt uønskede gravide enn en angrepille?

Alternativet å hindre folk i å ha ubeskyttet sex,eller å tro at de ikke har det, fordi du synes det er dumt eller upassende, er urealistisk og teit.

Dette viser all historie og erfaring.

folk maa jo ta ansvar for sine egne handlinger! Herregud! Var selv igjennom en abort da jeg var 16, jeg tok konsekvensene av det jeg hadde gjordt, og jeg laerte av det. Hva tror du de unge laerer naar de kan gaa rett ned paa supern aa kjope angrepillen??? Det kommer ikke til aa stoppe dem fra aa vaere uforsiktig igjen!

Gjest papirtiger

"Er du gammel nok til aa ha saa bør du vere gammel nok til aa te konsekvensene av det"

Poenget er mange ungdom IKKE gamle nok til å ha sex. Men de har det allikevel. Dette er fakta. Og ja, jeg er enig i at noe bør gjøres med det, men...man må forholde seg til fakta.

Det er STOR forskjell på hvordan ting er, og hvordan de bør være. Lage regler/lover for en utopi er bortkastet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...