Gå til innhold

Hvorfor er jula i full gang

Anbefalte innlegg

hellige hansen

allerede nå? Det fører jo bare til at en er møkka lei hele julegreiene når jula endelig ringes inn!

Ungene tror at jula varer fra 1.november til 5 januar - de lager julegaver i fleng i barnehage og skole allerede, og spør om de snart kan få henge opp julepynt! Er det ikke galskap?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125686-hvorfor-er-jula-i-full-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hellige hansen

Nei, jula har ikke begynt på skolen enda men til mandag feirer de St. Martin. Noen som vet hvem det er?

Den hellige Martin av Tour: Frankrikes nasjonalhelgen; skytshelgen for kantonen Schwyz; for soldater, kavalerister, riddere, hester og hesteskomakere; for våpensmeder, vevere, garvere, skreddere, beltemakere, hanskemakere, hattemakere, utropere, hotelleiere, møllere, børstebindere, bøttkere, vindyrkere, gjetere og gjestgivere; for de reisende, de fattige, tiggere, alle trengende, fanger, svirebrødre og avholdsmenn; for husdyr og gjess

Den hellige Martin av Tour: Frankrikes nasjonalhelgen; skytshelgen for kantonen Schwyz; for soldater, kavalerister, riddere, hester og hesteskomakere; for våpensmeder, vevere, garvere, skreddere, beltemakere, hanskemakere, hattemakere, utropere, hotelleiere, møllere, børstebindere, bøttkere, vindyrkere, gjetere og gjestgivere; for de reisende, de fattige, tiggere, alle trengende, fanger, svirebrødre og avholdsmenn; for husdyr og gjess

Ja det var jo mye :o)

Ungene skal bake pga st Martin

Annonse

Gjest jeg velger meg april

jo, det er galskap, men jeg synes det er litt ok også. I alle fall i år som jeg er gravid. Slippe køer i desember er helt ypperlig. Jeg skal gjøre julegavene unna tidlig i år, slik at desember blir en kosemåned hvor jeg kan drikke gratis gløgg på alle kjøpesentrene. Snylte snylte...

Annonse

Gjest uten signatur

Jeg feirer dem ikke jeg. Men siden minstemann feirer dem på skolen, er det greit at jeg vet hvem det er. Jeg er blank på de fleste

Ja, det er jeg også, det var derfor jeg lurte på hvorfor i huleste heite slikt skal feires i norske skoler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...