Gå til innhold

er det håp for folk som ikke tåler nærhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi faktisk to!!!! Jeg har drømt om å være katt så lenge jeg kan huske!!!! Det ser bare så deilig ut å ligge der og slappe og av kose seg i pelsen sin!!!!

Jepp:)

DA hadde alt vært mye lettere! Kanskje jeg skal lage en kattedrakt! Har du forrresten sett filmen "Hotell New Hamshire"? En jente der som går rundt i bjørne-ham! morsomt. Kjenner meg på en måte litt igjen. Bra film.

Gjest trrrish
Skrevet

Jepp:)

DA hadde alt vært mye lettere! Kanskje jeg skal lage en kattedrakt! Har du forrresten sett filmen "Hotell New Hamshire"? En jente der som går rundt i bjørne-ham! morsomt. Kjenner meg på en måte litt igjen. Bra film.

Nei, jeg har dessverre ikke sett den.

Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke sett den.

Kan anbefale den!

Jeg synes det var et vktig spørsmål du tok opp.

Lykke til med å finne ut av det og hos psykologen med å finne den rette "trylleformelen"!

Skrevet

Jeg har også vansker med nærhet, men for meg er det ikke fysisk nærhet som er problemet, men psykologisk, emosjonell nærhet.

Vi ville blitt et bra par!

Gjest trrrish
Skrevet

Jeg har også vansker med nærhet, men for meg er det ikke fysisk nærhet som er problemet, men psykologisk, emosjonell nærhet.

Vi ville blitt et bra par!

helt enig tod! skal sende deg en mail :)

Gjest nærhet
Skrevet

mine diagnoser gjennom tiden: personlighetsforstyrrelse med asosial trekk (ikke kriminell), Med bokstavkoden til antisosial personlighetsforstyrrelse.

følelsesmessige forstyrrelser i forbindelse med barndom og pubertet med frykt ...(eller noe lignende)

noe alla "psykiske plager pga store belastninger"..eller noe lignende

og bipolar, rapid cycler.

Har du opplevd mye vondt? Kanskje vi skulle starte en "tåler ikke nærhet klubb":-) Det hadde blitt artig.

Gjest trrrish
Skrevet

Har du opplevd mye vondt? Kanskje vi skulle starte en "tåler ikke nærhet klubb":-) Det hadde blitt artig.

Livet mitt har i grunnen ikke vært så verst. Men alle har litt grums bak seg, jeg litt mer enn normalt. :)

Skrevet

Til Trrish: Jeg har aldri vært full.

Til Mimmy: Jeg har som de fleste andre et visst behov for sosial kontakt, men jeg takler bare ikke å være i nærheten av andre mennesker. I tillegg er alle andre atskillig mer modne og har mer livserfaring enn meg, så jeg holder meg unna dem.

Da har vi visst samme problem, da, vi har jo samme diagnose. Jeg takler heller ikke så godt nærheten. Men jeg tror ikke det har så mye med modenhet og erfaring å gjøre....Så der er vi nok uenige.

Det har med hypersensitivitet å gjøre, noe som hører diagnosen til. Har jeg fått meg forklart av psykolog. Og du er like mye verdt som alle disse andre, som du refererer til, og som du tror er så mye mer erfarne og modne enn deg. Men de har ikke de samme erfaringer som du har gjort deg, og de har sannsynligvis heller ikke noe usynlig, medfødt handikapp, sånn som du har? Så hva vet de EGENTLIG om det å være menneske?

Der har du langt større (dyrekjøpte?) erfaringer. Stemmer ikke det sånn noenlunde?

Gjest ensom asper
Skrevet

Da har vi visst samme problem, da, vi har jo samme diagnose. Jeg takler heller ikke så godt nærheten. Men jeg tror ikke det har så mye med modenhet og erfaring å gjøre....Så der er vi nok uenige.

Det har med hypersensitivitet å gjøre, noe som hører diagnosen til. Har jeg fått meg forklart av psykolog. Og du er like mye verdt som alle disse andre, som du refererer til, og som du tror er så mye mer erfarne og modne enn deg. Men de har ikke de samme erfaringer som du har gjort deg, og de har sannsynligvis heller ikke noe usynlig, medfødt handikapp, sånn som du har? Så hva vet de EGENTLIG om det å være menneske?

Der har du langt større (dyrekjøpte?) erfaringer. Stemmer ikke det sånn noenlunde?

Det har du rett i. Jeg føler kanskje at jeg er ingen ting i forhold til andre fordi jeg aldri har fått til skolen og fordi jeg ikke hadde kjæreste da jeg var 17 som alle andre gutter...

Sjefen min sa at jeg skulle gjort som så mange andre ensomme menn i Norge -- fått meg thailandsk kone. Så rar er jeg ikke...

Skrevet

Det har du rett i. Jeg føler kanskje at jeg er ingen ting i forhold til andre fordi jeg aldri har fått til skolen og fordi jeg ikke hadde kjæreste da jeg var 17 som alle andre gutter...

Sjefen min sa at jeg skulle gjort som så mange andre ensomme menn i Norge -- fått meg thailandsk kone. Så rar er jeg ikke...

"Alle andre" gutter på 17, har slettes ikke kjæreste....Det er bare en innbilning som får deg til å tro det. Jeg fikk min første kjæreste etter at jeg fylte 20.

Før det, var jeg forelsket flere ganger, men turde aldri si noe til vedkommende. Nå er jeg riktignok jente, men jeg tror det finnes mange gutter, som ikke får seg kjæreste før de fyller 20. Og grunnen til at de ikke har kjærester før, er ikke fordi de er aspier.

Jeg kjenner tvertimot til mange gutter som ikke har fått seg kjæreste før fylte 20, uten at det dermed er noe påviselig "galt" med de. Så jeg tror noe av problemet ditt, må ligge i lav selvtillit, kanskje. I tillegg til det at du har et handikapp, som asperger syndrom er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...