Gå til innhold

Fem dager uten Cipralex, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skal vi se, den siste måneden har jeg fått Cipralex 10mg av skolelegen, for å prøve å se om den funker. Det har den ikke gjort, enda ihvertfall.

Men skolelegen er litt vimsete av seg, så nå har jeg ikke fått flere piller (som følge av en kombinasjon av at han er glemsk, og at han har greid å få skrevet ned fødselsdatoen til en dag som ikke en gang eksisterer...). Så det tidligste jeg kan få flere piller er på mandag, og da vil det ha vært fem dager siden jeg tok noen.

Gjør det noe? Vil det ta lengre tid før de fungerer, hvis de gjør det? MYE lengre tid, isåfall? Skal jeg forvente diverse bieffekter som ligner de i oppstarten?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125717-fem-dager-uten-cipralex-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Hei!

Jeg gikk på Cipramil (altså det preparatet som Cipralex er den forbedrede utgaven av) 20 mg. Da bråsluttet jeg, og jeg kjente at jeg var -litt- svimmel/uggen i 3-4 dager. Du går bare på halve dosen av hva jeg gikk da, så høyst sannsynlig vil du nok ikke merke noe. Men dumt er det selvsagt, at du ikke får tatt de de dagene, da det beste er å ta de hver dag.

Du skriver at du på mandag vil ha vært 5 dager uten dem,- da burde du vel ha bedt om resept torsdag eller fredag, om du allerede var tom for tabletter da? Men det er selvsagt ikke noe å gjøre med nå.

Om du er veldig bekymret, så går det til og med kanskje an å ringe legevakta og høre om du kan få en resept, men det har jeg aldri prøvd selv, så det skal jeg ikke si for sikkert. Du kjenner ikke noen som går på disse tablettene som du kan låne noen av, da? :P

Men det går nok helt sikkert bra uten også. Be legen om å få resept du kan ta ut flere ganger på neste gang, så slipper du å stresse med det så ofte :)

Hei!

Jeg gikk på Cipramil (altså det preparatet som Cipralex er den forbedrede utgaven av) 20 mg. Da bråsluttet jeg, og jeg kjente at jeg var -litt- svimmel/uggen i 3-4 dager. Du går bare på halve dosen av hva jeg gikk da, så høyst sannsynlig vil du nok ikke merke noe. Men dumt er det selvsagt, at du ikke får tatt de de dagene, da det beste er å ta de hver dag.

Du skriver at du på mandag vil ha vært 5 dager uten dem,- da burde du vel ha bedt om resept torsdag eller fredag, om du allerede var tom for tabletter da? Men det er selvsagt ikke noe å gjøre med nå.

Om du er veldig bekymret, så går det til og med kanskje an å ringe legevakta og høre om du kan få en resept, men det har jeg aldri prøvd selv, så det skal jeg ikke si for sikkert. Du kjenner ikke noen som går på disse tablettene som du kan låne noen av, da? :P

Men det går nok helt sikkert bra uten også. Be legen om å få resept du kan ta ut flere ganger på neste gang, så slipper du å stresse med det så ofte :)

Hei igjen.

Hm, såvidt jeg forstår så er Cipralex 10mg = Cipramil 20mg, så kanskje jeg kan forvente småuggenhet...

"Du skriver at du på mandag vil ha vært 5 dager uten dem,- da burde du vel ha bedt om resept torsdag eller fredag, om du allerede var tom for tabletter da? Men det er selvsagt ikke noe å gjøre med nå."

Var faktisk hos skolelegen på TIRSDAG, og han sa at han skulle oppdatere dosen. Var inne på apoteket på tirsdag, men de hadde det ikke. Heller ikke på onsdag. Eller torsdag. Var inne hos helsesøster på fredag for å få henne til å mase på skolelegen, men nei... Ikke fredag heller... Nå er jeg jo ikke 100% sikker på at det er skolelegen som somler, det KAN ha en sammenheng med at jeg av en eller annen grunn har fått fødselsdagen min forskjøvet til måneden etter, på en dato som ikke eksisterer på kalendere. Det var det ihvertfall sist gang, men en gluping der oppdaget det.

Nå er det jo ikke akkurat så akutt at jeg trenger å ringe legevakta, akkurat. HAR jo ingen virkning av de ennå... Og nei, kjenner nok ingen andre som bruker de.

Og til sist, når det gjelder større resept, så mente legen at det burde jeg vente med til jeg faktisk finner ut OM de virker. Ikke særlig gøy å betale for et stooort lager piller som jeg ikke kan bruke allikevel...

Uansett, takk for svar, hilsen

Gjest Calóni

Hei igjen.

Hm, såvidt jeg forstår så er Cipralex 10mg = Cipramil 20mg, så kanskje jeg kan forvente småuggenhet...

"Du skriver at du på mandag vil ha vært 5 dager uten dem,- da burde du vel ha bedt om resept torsdag eller fredag, om du allerede var tom for tabletter da? Men det er selvsagt ikke noe å gjøre med nå."

Var faktisk hos skolelegen på TIRSDAG, og han sa at han skulle oppdatere dosen. Var inne på apoteket på tirsdag, men de hadde det ikke. Heller ikke på onsdag. Eller torsdag. Var inne hos helsesøster på fredag for å få henne til å mase på skolelegen, men nei... Ikke fredag heller... Nå er jeg jo ikke 100% sikker på at det er skolelegen som somler, det KAN ha en sammenheng med at jeg av en eller annen grunn har fått fødselsdagen min forskjøvet til måneden etter, på en dato som ikke eksisterer på kalendere. Det var det ihvertfall sist gang, men en gluping der oppdaget det.

Nå er det jo ikke akkurat så akutt at jeg trenger å ringe legevakta, akkurat. HAR jo ingen virkning av de ennå... Og nei, kjenner nok ingen andre som bruker de.

Og til sist, når det gjelder større resept, så mente legen at det burde jeg vente med til jeg faktisk finner ut OM de virker. Ikke særlig gøy å betale for et stooort lager piller som jeg ikke kan bruke allikevel...

Uansett, takk for svar, hilsen

Hei!

Ja, du har sikkert rett i det der med 10mg = 20mg på de forskjellige preparatene, det vet jeg ingenting om. Det skal legges til at jeg var småforkjøla og stressa rundt i storby på ferie på den tiden jeg bråsluttet med tablettene, så det kan jo også ha gjort meg sliten.

Med 'større' resept mente jeg ikke en som du får ut mange tabletter på av gangen, men heller en som er gyldig flere ganger. Legen kan skrive på at en resept kan være gyldig opptil 5(?) ganger. Dermed slipper du å fornye resepten, det eneste du må gjøre, er å gå på apoteket å hente ut tablettene.

Men du får se til å gi den der skolelegen en solid tupp i ræva på mandag :) Håper alt går bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...