Gå til innhold

En eller to adopterte??

Gjest en eller to adopterte????

Anbefalte innlegg

Gjest en eller to adopterte????

hei. Vi har to barn en adoptert og et barn vi har født selv. Vi har lenge lurt på å adoptere et barn til og jeg lurer på om det er en fordel for en adoptert å ha en adoptert søster eller bror som også er asoptert i tillegg til evt andre søsken??

Jeg vet at dette høres rart ut men jeg tenker i forhold til ulike spørsmål knyttet til opphav og "problemstillinger" og fellesskap knyttet til det å være adoptert? Er det noen som vet om det er forsket på om det å være en eller to adopterte i en familie har noen betydning???

Våre to barn har det flott sammen så jeger ikke bekymret men lurer allikevel...

Noen med erfaring???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125733-en-eller-to-adopterte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon men ser ingen problem med det tror heller vårt nye barn vil nyte godt av å ha eldre søsken fra "begge"sider.

Jeg har ingen erfaring på akkurat det du spør om men svarer likevel. Vi har ei egenfødt jente på 13 og en gutt som er adoptert og er 5 år. Vi diskuterte lenge fram og tilbake om det var viktig for gutten vår å få et søsken fra samme land som ham selv for at han ikke skule føle seg utenfor. Datteren vår har hele tiden syntes det er nok med den ene lillebroren hun har. Henens største argumemt mot en ny adopsjon et at da er det hun som blir alene mot to adopterte, som hun selv sier" nå er vi jo en av hver og det akkurat passe".

Dette var bare en liten refleksjon fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125733-en-eller-to-adopterte/#findComment-765112
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...