Gå til innhold

Er det nok å slette et virus?

Anbefalte innlegg

Gjest en dol-bruker

Jeg fikk beskjed fra et virus-skanningsprogram (McAffe FreeScan) at jeg hadde fått et virus. Jeg slettet viruset fra stedet det lå og deretter fra papirkurven. Viruset het Pretty.gen@MM (og lå i PrettyPark.exe)

Antakelig er dette et virus som jeg fikk tidligere i dag i en mail fra en venn, han ringte meg etterpå fordi han hadde oppdaget mail på maskinen sin og trodde det kunne ha blitt videresendt til meg i mailen. Han sa det dreide seg om en worm virus.

Spørsmålene mine er: 1) kan dette være samme virus og 2) Er det nok at jeg har slettet det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125755-er-det-nok-%C3%A5-slette-et-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Å slette den infiserte filen bør holde, med mindre det er flere filer som er infiserte. Kjør en virusscan på nytt, for å sjekke at du har fått det vekk.

Om kameraten din har virus som sprer seg via mail, og du har fått mail fra ham, så er det nok sannsynlig at det er dette viruset/ormen det er snakk om, uten at jeg vet noe om den ormen du prater om. Du kan evt gjøre et søk på nettet om du er nysgjerrig. Tror McAfee har sånne lister over virus, med beskrivelser til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...