Salten1365380501 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei alle sammen. Vi reiser til Kina 05.desember,og ønsker råd og tips med hensyn til hva som er fornuftig å ta med. Skal først til Guangdong, og der er det visstnok varmt, mens det er kaldt i Beijing. Hva bør vi ta med til lillesøster når det gjelder klær, er det f.eks. fornuftig å ta med mat, trille ?? Har dere også noen tips på hva vi bør kjøpe og ta med som gaver ? Til slutt lurer jeg på om det er mange som drar til Kina den 05.des ? Vi drar fra Bodø, og skal ta et fly som går fra København til Beijing ca. kl. 20.00 (ut fra den reiseruten vi har fått ) Ønsker dere alle en fortsatt fin helg!!! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart4 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei Salten !!!! Så moro....vi skal nemlig resie samme dato,..og samme klokkeslett !!!!! Vi reiser via Gardermoen, København,Beijing :-))) Vi er ei gruppe på 10 par,..men jeg mener det er flere fra Vb !!!! Skal "tante" være med ???? Da treffes vi på Kastrup :-)))) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Hei Salten !!!! Så moro....vi skal nemlig resie samme dato,..og samme klokkeslett !!!!! Vi reiser via Gardermoen, København,Beijing :-))) Vi er ei gruppe på 10 par,..men jeg mener det er flere fra Vb !!!! Skal "tante" være med ???? Da treffes vi på Kastrup :-)))) Klem fra Åh, det var godt å høre at dere skal med samme flyet!!! Tante skal kanskje være med, hun teller på knappene.. Hun har tatt vaksinene, og skal også søke om visum slik at alt er klart! Det skal bli artig å treffes, det begynner nå å bli en stund siden sist.... Klæm fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiaotao Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Heisan Vi var i Guangdong i desember. Vi fikk å vite at der var varmt der og kalt i Beijing. Det var bitende kalt i Beijing. For ikke å ha for mye bagasje med på innenlandsreise ble vi tilbudt å pakke i 2 sett, så kunne vi la vinterklærne stå i Beijing til vi kom tilbake der. Men det viste seg ikke å være så lurt - for selv om været var veldig bra i Guangdong var der bitende kald vind og vi frøs. Men heldigvis kan alt kjøpes i Kina, så vi fikk handlet en del. Ta med gode vindjakker, strikkejakker til barnet, og ullteppe å tulle rundt barnet hvis det skulle bli surt og grått. De er jo gjerne mindre aktive enn oss på sightseeingene. Og trekken var aircondition i hotellet og i resepsjonen tror jeg gjorde at flere ble syke. Vi hadde med oss en del mat til barnet. Det er vi glad for. Selv om de har det meste i Kina, så er det greit å ha et lite forråd før man rekker å handle der. Jenta vår ble veldig begeistret for risgrøt og maisgrøt, og det er mat som ikke gir så stor omveltning for den lille magen. Det er enkelt å kjøpe den melkeerstatning som de er vant til der nede. De fleste av omsorgspersonene var ivrige etter å fortelle oss om hva de drakk av melk, og vi fikk det skrevet opp. Og kjøp nok bleier herhjemme. Vi brukte 2 pakker. Bleiene i Kina holder ikke, det fikk noen erfare. Vi hadde ikke med oss trille med tanke på vekt på innenlandsreise - det blir mye å drage på, men det gikk greit. I Kina selger de triller i matvarebutikkene i nærheten av hotellene. Vi kjøpte en flott trille til 200,00 kroner. Den kunne gullungen vår både sove i og der var tak over. Helt topp, og vi har brukt den her hjemme også. Altså du kan få en kvalitetstrille i Kina for ca. 200 kroner. Paraplytriller kunne kjøpes for en 100-lapp for 2 år siden. Husk å ta med enkle midler for å regulere lettere fordøyelsesplager. En del av barna hadde hard mage, men det ordnet vi - vi hadde nemlig med oss masse rosiner, sviskesaft og maltekstrakt. Så det gikk bra. En familie opplevde det motsatt, nemlig lettere diare, og da hjalp det med blåbærpure og blåbærsaft (små glass fra Nestle). Så jeg ville ha sikret meg med disse produktene, så slipper man å løpe rundt i butikker hvis problemer oppstår. Lykke til! og ha en fantastisk reise :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agf Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei! Vi skal også reise til Beijing den 5/12. Vi skal til Gansu provinsen og er vel da med i den tredje gruppen (Hunan og Guandong er de to andre?). Skal si det skal bli folksomt med nordmenn på Kastrup-Beijing ruten! Vi gleder oss voldsomt! Vi er fra Sørlandet, er det flere herfra som skal reise? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei Hei først må jeg få GRATULERE. Da jeg er skjelden innom her er jeg ikke så oppdatert. Når jeg så at du skrev om Guang Dong, måtte jeg jo bare svare... Blir helt misunnelig på dere som skal reise dit... Vi kom hjem 4 des. i fjor, med vår lille datter fra Guang Dong. Noen gode råd. Ta med dere ei paraply trille, det hadde vi og det var greit å slippe og stresse for å finne det når vi kom fram. De andre som vi reiste sammen med hadde ikke, og de hadde et strev med å finne ei. Så de måtte bære på barnet på turer m.m. Det er ikke alle plasser det er like tiljengelig for å få kjøpt triller. Vi hadde med oss en liten stål termos til å ha med varmt vann på. Og det var kjekt. Det var alltid kaldt vann å få kjøpt, og da hadde vi alltid lett tiljengelig mat til lille nusket. Grøt og melke pulver var alltid med, og det hadde vi kjøpt i Norge. Merket ikke noe på barnet med den norske mors melka. Vi hadde også med sanasol og mageregulerende laktulose. Kjempe bra, da lille pia hadde problemer med å få av magen på flere dager etter tildelingen. Vi hadde med bleier, smukk ( som ble flittig brukt etter tildeling), et lite pledd som var kjekt å bruke i trilla. Det var alltid litt trekk når vi var ute. Et lite kosedyr hadde vi også med, og det koser hun fortsatt med hver kveld. Vi hadde godt med klær med til nusket. Vindtett dress og ullklær. Det du trenger mest er bodyer og strømpebukser. Hadde også med 2 fine kjoler til vi skulle på barnehjemmet og på kontorene. Flaske Avent hadde vi også med, for bruk av engangs poser. Kjempe kjekt å slippe og koke på flasker. Og disse engangs posene hadde de også for salg i Kina. Dagbok...skriv det, for ditt barns minne.. Håper du fikk noen gode råd. Hvor i Guang Dong skal dere? Er litt spendt på om det kan være fra samme barnehjem som vårt... Vi reiste med Inor Adopt, enn dere? Ha en kjempe fin tur til Guang Dong... Og kos dere masse på deres desidert største opplevelse.. Hils alle kjente I Guang Dong fra oss som allerede har fått vår største gave............................................ Hei og hå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Hei Hei først må jeg få GRATULERE. Da jeg er skjelden innom her er jeg ikke så oppdatert. Når jeg så at du skrev om Guang Dong, måtte jeg jo bare svare... Blir helt misunnelig på dere som skal reise dit... Vi kom hjem 4 des. i fjor, med vår lille datter fra Guang Dong. Noen gode råd. Ta med dere ei paraply trille, det hadde vi og det var greit å slippe og stresse for å finne det når vi kom fram. De andre som vi reiste sammen med hadde ikke, og de hadde et strev med å finne ei. Så de måtte bære på barnet på turer m.m. Det er ikke alle plasser det er like tiljengelig for å få kjøpt triller. Vi hadde med oss en liten stål termos til å ha med varmt vann på. Og det var kjekt. Det var alltid kaldt vann å få kjøpt, og da hadde vi alltid lett tiljengelig mat til lille nusket. Grøt og melke pulver var alltid med, og det hadde vi kjøpt i Norge. Merket ikke noe på barnet med den norske mors melka. Vi hadde også med sanasol og mageregulerende laktulose. Kjempe bra, da lille pia hadde problemer med å få av magen på flere dager etter tildelingen. Vi hadde med bleier, smukk ( som ble flittig brukt etter tildeling), et lite pledd som var kjekt å bruke i trilla. Det var alltid litt trekk når vi var ute. Et lite kosedyr hadde vi også med, og det koser hun fortsatt med hver kveld. Vi hadde godt med klær med til nusket. Vindtett dress og ullklær. Det du trenger mest er bodyer og strømpebukser. Hadde også med 2 fine kjoler til vi skulle på barnehjemmet og på kontorene. Flaske Avent hadde vi også med, for bruk av engangs poser. Kjempe kjekt å slippe og koke på flasker. Og disse engangs posene hadde de også for salg i Kina. Dagbok...skriv det, for ditt barns minne.. Håper du fikk noen gode råd. Hvor i Guang Dong skal dere? Er litt spendt på om det kan være fra samme barnehjem som vårt... Vi reiste med Inor Adopt, enn dere? Ha en kjempe fin tur til Guang Dong... Og kos dere masse på deres desidert største opplevelse.. Hils alle kjente I Guang Dong fra oss som allerede har fått vår største gave............................................ Hei og hå Hei Norlys. Vi reiser også med Inor Adopt, barnehjemmet vi skal til heter Gaozhou Social Welfare Institute, så du må sjekke om det er der du fikk ditt lille gull. Fikk inntrykk av at barnehjemmet lå langt fra hovedstaden, mot kysten. Er så spent på opplegget og på å treffe "litjpia" vår at åh... Det eneste aberet for min del er at jeg har et "snev" av flyskrekk, men får vel satse på at jeg får til å sove på flyet! Hvilket inntrykk fikk du av hovedstaden- Guangzhou? Hvordan var opplegget med hensyn til guide, hotell etc.? Klæm fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Takk til dere alle for nyttige tips, føler meg litt usikker så det er flott med tilbakemelding fra dere som har vært gjennom en hentereise !! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei Salten! Ville bare si at vi også skal reise samme dato og tid fra Kastrup. Vi reiser med VB - til Gansu. Fikk mange gode tips her jeg også...Mye man lurer på nå like før. Det blir rart å vite at det sitter mange DOLere på flyet - man kan jo gjette på hvem som er hvem ) Lykke til med planleggingen! Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-764797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei igjen salten. Vi fikk vår lille pike fra qu jiang social Welfare institute... Så det er nok ikke det samme barnehjemmet. Vårt barnehjem lå 4 timers kjøretur fra Guangzhou. Vi bodde på china hotell i Guangzhou..... Tror nok dere skal på samme hotellet?, fordi Inor Adopt bruker det nok fast..Et helt ubeskrivelig hotell. Det var enormt stort, og flott. Den store lobbyen var praktfull. Det skinte av alle gulv. Reint og høyt over normal standard. Vi var fasinert av lobbyen. Der var pikkoloer rundt om kring hele tiden, så vi slapp å ta i et eneste dør håndtak... Gode store rom, med liten sofakrok. Helt greie rom for å tilbringe dager med den lille nykommer. Dere må be om å få inn barneseng, og det ordner dere. Det er bare å ringe til resepsjonen. Mange kinesere forstår ikke engelsk og det vil være bedre og få de opp på rommet og forklare ting. Vi måtte be om ei lita vifte for å ha på badet, da jeg synes det må være varmt og godt på badet når den lille skal bade. De ordner alt du vil ha. Helt utrolig god service. Dere vil bli møtt på flyplassen av sjåfør fra hotellet. Like ved hotellet ligger Mc Donalds. Og der er det veldig billig og grei rask mat. Ellers er det Hard Rock kafè i kjelleren på hotellet, og flere kinarestauranter. Bakeri utsalg og suvernir butikker er det også i hotellet. Her er prisene litt høyerer enn utenfor hotellet. Seven-elleven, ligger like oppi gata til hotellet. Og der kan du handle vann og tørrmat....... Billigere enn på hotellet. Et tips til innkjøp. Nede i hotellet, på suvernir butikk får du kjøpt kinadukker m.adoptivkinadatter på ryggen. Og det er festet ordentlig pass m. bilde på adoptivdukka.Vi sikra oss ei slik. Skikkelig fint å ha med hjem som et minne til lille gullet. Vi fikk også ordnet bilde av vår datter innhamret på skifer stein, noe de gjorde på et utsalg nede på hotellet. Det ble ordentlig fint og lignet henne på en prikk. Helt utrolig godt gjennomført opphold av Inor Adopt. Vi var kjempefornøyde. Ingenting rot med papirer, alt var under ordnede forhold. Inor Adopts representant er kjempe flink. Hun er så smilende og rolig. Behjelpelig med hva det måtte være. Har en vinnelig vesen. Men hun kommer ikke inn i bilde før barnet kommer. Da bor hun på samme hotell som dere, og er tilgjengelig 24 timer i døgnet. Kjempegodt å vite.. Vi måtte ringe henne en kveld, da lille pia fikk litt høy feber, litt greit at hun kom og ble underrettet. Overleveringa skjedde på hotell- rommet vårt, både av vårt barn og det andre parets barn. Vi fikk filmet hele overleveringen m. å sette video kameraet oppå ei stå lampe inne på rommet. Kjempe fint å ha for lille nusket og oss selv for senere mimring... Vi spurte pent barnehjems bestyreren om å få komme til barnehjemmet, og det fikk vi. Litt av en opplevelse. Sterk og vanvittig uvirkelig.Så hvis dere får mulighet så ikke slipp den fra dere. Jeg dvelte litt med tanken på å dra barnet ditt, etter at det først var kommet til oss og roet seg ned, for så og bli med tilbake til de som hadde hatt henne siden fødsel... Men det gikk helt fint, hun gjorde ikke en eneste mine på at hun ville til barnehjemspleierne. Hun skulle være nær oss hele tiden.....Helt ubeskrivelig og jeg angrer ikke på den avgjørelsen i dag. Nå kan vi ta frem billed albumet og se på bilder fra barnehjemmet, hvor hun sitter avbildet i senga si og de andre barna er til stede. Må jo si at det gikk i hundre og tjue den tiden vi var der. Vi fikk hun overlevert på søndag, roet helt ned på mandag, var på hotell rommet og lå mye i senga sammen med henne og lot henne bli kjent med oss... Og da kom hennes første smil.... så deilig. På tirsdag var vi på registrering og politi kontoret. Onsdag var det sightseeng turer. Torsdag var vi på barnehjemmet. Og fredag pakket vi og gjorde noen suvernir innkjøp før vi dro til Beijing på lørdag. Man blir så opptatt av at barnet skal ha det så bra hele tiden, at men nesten glemmer og være til stede. Derfor er det lurt å ta masse bilder. Tror vi hadde med oss 6 filmer. Kunne delt mange tanker med deg, men nå må jeg stikke. Håper dette kunne hjelpe deg til å få et bedre blikk for turen. Ha en kjempefin tur. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-765528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Her kan du lese om china hotell http:sinhotel.com/hotel.html?hid=173 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-765530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiaotao Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Den var uunværlig til matlagingen, både melk og grøt. Vannet i Kina kan ikke drikkes, men store flasker med vann kan kjøpes i butikkene. Dere kan vel få alt i nærheten av China Hotell. Jeg var på en foretningsreise i 1993 og da bodde jeg på China Hotell. Gled dere - det er stedet å bo :-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-765838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carla1365380461 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Den var uunværlig til matlagingen, både melk og grøt. Vannet i Kina kan ikke drikkes, men store flasker med vann kan kjøpes i butikkene. Dere kan vel få alt i nærheten av China Hotell. Jeg var på en foretningsreise i 1993 og da bodde jeg på China Hotell. Gled dere - det er stedet å bo :-) Hilsen Vannkoker fantes på alle hotellrom da vi nettopp var i Kina! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-765845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det er sikkert helt greit å ha med en vann koker, men den fyller opp bagasjen... Vi hadde ikke med vannkoker, og ringte resepsjonen på hotellet når vi trengte varmt vann og de kom løpende med en gang med termos med varmt vann. Og det holdt seg varmt hele dagen....... Helt greit syntes vi.. IGJEN GOD TUR 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-766096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei Norlys. Vi reiser også med Inor Adopt, barnehjemmet vi skal til heter Gaozhou Social Welfare Institute, så du må sjekke om det er der du fikk ditt lille gull. Fikk inntrykk av at barnehjemmet lå langt fra hovedstaden, mot kysten. Er så spent på opplegget og på å treffe "litjpia" vår at åh... Det eneste aberet for min del er at jeg har et "snev" av flyskrekk, men får vel satse på at jeg får til å sove på flyet! Hvilket inntrykk fikk du av hovedstaden- Guangzhou? Hvordan var opplegget med hensyn til guide, hotell etc.? Klæm fra Er det china hotell dere skal til???????? Hvor gammel er lille nusket? Vi fikk ei jente på 8 mnd. og er helt forelsket i henne........ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-766098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Er det china hotell dere skal til???????? Hvor gammel er lille nusket? Vi fikk ei jente på 8 mnd. og er helt forelsket i henne........ Hei igjen Norlys. Takk for nyttig informasjon angående hentereise. Vi vet ennå ikke hvor vi skal bo i Guangzhou, så det blir spennende å se om det blir samme hotellet som dere hadde. Gullet vårt var 1 år 2, januar, og det var en spesiell dag . Det er så rart å tenke på at man har et barn langt borte, det er ennå litt uvirkelig.. Får satse på at tia går fort framover nå ... Det er enda en ting jeg lurer på, ser at mange her på DOL viser til Aventi engangsflasker ?? Er dette en vanlig tåteflaske eller er det noe ekstra ? Brukes det kun flasker eller er det noen som tar med seg kopp? Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-767317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei igjen Norlys. Takk for nyttig informasjon angående hentereise. Vi vet ennå ikke hvor vi skal bo i Guangzhou, så det blir spennende å se om det blir samme hotellet som dere hadde. Gullet vårt var 1 år 2, januar, og det var en spesiell dag . Det er så rart å tenke på at man har et barn langt borte, det er ennå litt uvirkelig.. Får satse på at tia går fort framover nå ... Det er enda en ting jeg lurer på, ser at mange her på DOL viser til Aventi engangsflasker ?? Er dette en vanlig tåteflaske eller er det noe ekstra ? Brukes det kun flasker eller er det noen som tar med seg kopp? Hilsen fra Hei, Avanti tåteflaske kjøpte vi på apoteket, men det kan hende de har den på dagligvare butikk også. Avanti tåteflaske er en vanlig tåteflaske men med en god fasong. Avanti t.flaske for engangsposer, er litt spesiell. Jeg knøvlet en del med de engangsposene, men fikk det til etterhvert. Veldig praktisk å ha med. Den kjøpte vi også på apoteket + engangsposer......ta med nok av det.... Avanti er et bra merke........ Så da er snuppa deres nesten 2 år, gud så spennende....... tenker du har sommerfugler i maven....l Føler med deg, og kjenner at jeg har lyst til å ta turen til Kina selv. Vi er som sagt tildligere på Dol, igang med vår 2 adoptivprosess. Og regner med å være ferdig med sos. rapp. før jul.................... Kjenner at det kribler når vi nå er i gang igjen. Er nesten helt sikker på at dere skal på samme hotell som oss. Og bare gled deg det er utrolig fint........... Ha en fortreffelig KINA reise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-767773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Hei, Avanti tåteflaske kjøpte vi på apoteket, men det kan hende de har den på dagligvare butikk også. Avanti tåteflaske er en vanlig tåteflaske men med en god fasong. Avanti t.flaske for engangsposer, er litt spesiell. Jeg knøvlet en del med de engangsposene, men fikk det til etterhvert. Veldig praktisk å ha med. Den kjøpte vi også på apoteket + engangsposer......ta med nok av det.... Avanti er et bra merke........ Så da er snuppa deres nesten 2 år, gud så spennende....... tenker du har sommerfugler i maven....l Føler med deg, og kjenner at jeg har lyst til å ta turen til Kina selv. Vi er som sagt tildligere på Dol, igang med vår 2 adoptivprosess. Og regner med å være ferdig med sos. rapp. før jul.................... Kjenner at det kribler når vi nå er i gang igjen. Er nesten helt sikker på at dere skal på samme hotell som oss. Og bare gled deg det er utrolig fint........... Ha en fortreffelig KINA reise. Hei Norlys. Takk for opplysningene, skal prøve å høre på et apotek om disse flaskene. Jeg skrev feil dato på bursdagen til gullet, hun ble 1 år den 2.november, var litt for rask der ja.. Det blir spennende framover, har en del å ordne. Hva kjøpte du til gaver til de på barnehjemmet ? Er litt usikker, så alle tips mottas med takk! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-768282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norlys Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hei Norlys. Takk for opplysningene, skal prøve å høre på et apotek om disse flaskene. Jeg skrev feil dato på bursdagen til gullet, hun ble 1 år den 2.november, var litt for rask der ja.. Det blir spennende framover, har en del å ordne. Hva kjøpte du til gaver til de på barnehjemmet ? Er litt usikker, så alle tips mottas med takk! Klem fra Hei igjen. Beklager at jeg ikke har svart deg på så lenge, har ikke vært inne på dol på ei stund. På spørsmål om gaver til barnehjemme.: Vi hadde med 10 par hjemmestrikkede små lester til barna på barnehjemmet. Og de kom godt med, da det var gulv kalt til de små føtterne dær. Barna satt i gå stoler og da ble det nok kaldt til småtærne. De ble veldig glad for dette. Jeg fikk arbeidskollegaer og bestemødre til å strikke.... Ellers hadde vi med melkesjokolade, rosiner, suvernir: vikinger laget av selskinn...bankkort etui i sølvplett, penner, barneragler og småleker, kosmetikk og noen varme barneklær. Gavene trenger ikke være så store. Håper dette kan hjelpe deg. Hade godt så lenge, og mail gjerne om du lurer på noe mer. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-772588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salten1365380501 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hei igjen. Beklager at jeg ikke har svart deg på så lenge, har ikke vært inne på dol på ei stund. På spørsmål om gaver til barnehjemme.: Vi hadde med 10 par hjemmestrikkede små lester til barna på barnehjemmet. Og de kom godt med, da det var gulv kalt til de små føtterne dær. Barna satt i gå stoler og da ble det nok kaldt til småtærne. De ble veldig glad for dette. Jeg fikk arbeidskollegaer og bestemødre til å strikke.... Ellers hadde vi med melkesjokolade, rosiner, suvernir: vikinger laget av selskinn...bankkort etui i sølvplett, penner, barneragler og småleker, kosmetikk og noen varme barneklær. Gavene trenger ikke være så store. Håper dette kan hjelpe deg. Hade godt så lenge, og mail gjerne om du lurer på noe mer. Klem Hei Norlys Takk for nyttig svar, må prøve å få kjøpt noe i løpet av uka, kjenner jeg begynner å bli litt stressa. Har min siste arbeidsdag i morgen, oppdaget at jeg hadde 9 feriedager til gode, og de kommer jo kjempegodt med nå! Kjenner at jeg begynner å bli spent nå, tenk at om 14 dager på denne tida sitter jeg med gullet på fanget ! Det e gruer meg mest til er jo flyturen, men får satse på at jeg får sove litt, selv om det nok ikke blir så enkelt. Du får ha det bra så lenge, og takk for mange nyttige tips! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125758-reise-til-kina/#findComment-776509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.