Gjest mamma'n hans Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 En venninne fortalte at hennes sønn er blitt mye bedre av å ta Omega 3 og magnesium. Han har adhd. Har noen av dere andre hørt om noe slikt, og kan dere gi meg flere tips? Takk! (min sønn er 12 og har nettopp fått diagnosen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125820-omega-3-og-magnesium/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annen adhd-mamma Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det kan godt hende at noen barn har nytte av Omega 3 og magnesium. Noen sier de har hatt nytte av Efalex. Andre har hatt nytte av å legge om kostholdet. osv. osv. Som "nybakt" adhd-mamma vil du nok etter hvert oppdage at du får mange gode råd om kosttilskudd, alternative behandlingsmåter, kost osv, ett nytt råd for hvert nytt menneske du forteller om din sønns adhd-diagnose. Jeg har vært adhd-mamma i en del år nå, og jeg har brukt omtrent en formue på kosttilskudd, jeg har brukt masse penger på alternativ mat, dvs. mat uten tilsetningsstoffer, hvete, sukker osv. Jeg har ikke minst brukt mye tid og krefter på å lage all denne maten. Jeg har også dratt med meg guttene mine til diverse alternative behandlere. Det er mulig at noe av dette har god nytte for noen, vitaminer og fettsyrer har nå uansett ingen vondt av. MEN - konklusjonen min nå er at ingen vidundermedisin i verden kan ta bort mine gutters ADHD. Det er en medfødt funksjonsfeil i hjernen som er der, uansett hva jeg gjør. Når jeg kom så langt at jeg klarte å innse at ADHD er en kronisk lidelse, da fant jeg roen og krefter til å gjøre positive ting sammen med barna mine. Jeg begynte å lete etter løsninger andre steder enn akkurat i det barna putter i munnen. I dag lever vi et liv med normalt kosthold, barna er hverken verre eller bedre enn de var under alle våre superkurer. Og jeg er trett og blir lei meg hver gang folk spør meg om jeg har forsøkt diverse tilskudd, kutte ut sukker osv. Hvorfor kan vi ikke bare godta at ADHD er en lidelse man ikke kan kurere via kostholdet? Hvorfor kan vi ikke få lov til å leve et normalt liv med lørdagsgodter og ellers sunt kosthold. Nå har jeg sluttet å fortelle folk at guttene mine har ADHD, jeg orker ikke at folk rundt meg forventer at jeg skal hoppe på den ene kuren etter den andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125820-omega-3-og-magnesium/#findComment-764546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma'n hans Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Det kan godt hende at noen barn har nytte av Omega 3 og magnesium. Noen sier de har hatt nytte av Efalex. Andre har hatt nytte av å legge om kostholdet. osv. osv. Som "nybakt" adhd-mamma vil du nok etter hvert oppdage at du får mange gode råd om kosttilskudd, alternative behandlingsmåter, kost osv, ett nytt råd for hvert nytt menneske du forteller om din sønns adhd-diagnose. Jeg har vært adhd-mamma i en del år nå, og jeg har brukt omtrent en formue på kosttilskudd, jeg har brukt masse penger på alternativ mat, dvs. mat uten tilsetningsstoffer, hvete, sukker osv. Jeg har ikke minst brukt mye tid og krefter på å lage all denne maten. Jeg har også dratt med meg guttene mine til diverse alternative behandlere. Det er mulig at noe av dette har god nytte for noen, vitaminer og fettsyrer har nå uansett ingen vondt av. MEN - konklusjonen min nå er at ingen vidundermedisin i verden kan ta bort mine gutters ADHD. Det er en medfødt funksjonsfeil i hjernen som er der, uansett hva jeg gjør. Når jeg kom så langt at jeg klarte å innse at ADHD er en kronisk lidelse, da fant jeg roen og krefter til å gjøre positive ting sammen med barna mine. Jeg begynte å lete etter løsninger andre steder enn akkurat i det barna putter i munnen. I dag lever vi et liv med normalt kosthold, barna er hverken verre eller bedre enn de var under alle våre superkurer. Og jeg er trett og blir lei meg hver gang folk spør meg om jeg har forsøkt diverse tilskudd, kutte ut sukker osv. Hvorfor kan vi ikke bare godta at ADHD er en lidelse man ikke kan kurere via kostholdet? Hvorfor kan vi ikke få lov til å leve et normalt liv med lørdagsgodter og ellers sunt kosthold. Nå har jeg sluttet å fortelle folk at guttene mine har ADHD, jeg orker ikke at folk rundt meg forventer at jeg skal hoppe på den ene kuren etter den andre. Takk for klart svar! Ja, jeg er klar over at jeg kommer til å få mange forslag i tida som kommer. Men akkurat dette med omega3 og magnesium fikk jeg av en som har hatt masse gode erfaringer: Etter sommerferien, uten medisiner, måtte de halvere dosen av - jeg vet ikke om det er concerta eller ritalin. Da hadde han brukt omega3 og magnesium gjennom hele sommeren. Min sønns far har samme problemer som gutten min, så jeg ser jo hvordan det kan bli framover. Som jeg tenker, "i verste fall..." blir han som faren - det vil si kommer til å klare seg bra - men bli veldig kranglete og vanskelig å samarbeide med og totalt benektende om at h a n har noe problem.(resten av verden, derimot!) Mitt håp er å hjelpe gutten min til å få innsikt i problemene sine slik at han - kanskje - klarer å forholde seg til situasjonen litt mer konstruktivt enn sin far. Men som sagt, selv om han skulle bli som "i verste fall", er det ikke så ille, det heller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125820-omega-3-og-magnesium/#findComment-764566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.