Gå til innhold

Hva koster det å bygge hus?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på huspriser
Skrevet

Har planer om å bygge hus, men er helt blank på hva det innbærer. Kan noen fortelle meg hva totale kostnader kan komme på. Vi trenger et normalt stort hus med 4 soverom. Det er nok mange ting jeg ikke tenker på i beregningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, kjære.... det koster så ulikt. Du burde nok skaffe deg mange brosjyrer, studere dem. tenke over ditt behov og evn., ønsker for huset. Sjekke tomtepriser og vann/kloakk tilkobling fra kommunen. Så har du strøm, og byggestrøm. leie av entrepenør, murer arbeid og huset. inne kan en velge alt fra luksus til det mest ordinære. Så her inne på forum får du nok ikke noen huspris... men jeg tror dt er mer eller mindre umulig å bygge nytt til under millionen, med tomt og ALT.

Gjest lurer på huspriser
Skrevet

Å, kjære.... det koster så ulikt. Du burde nok skaffe deg mange brosjyrer, studere dem. tenke over ditt behov og evn., ønsker for huset. Sjekke tomtepriser og vann/kloakk tilkobling fra kommunen. Så har du strøm, og byggestrøm. leie av entrepenør, murer arbeid og huset. inne kan en velge alt fra luksus til det mest ordinære. Så her inne på forum får du nok ikke noen huspris... men jeg tror dt er mer eller mindre umulig å bygge nytt til under millionen, med tomt og ALT.

Tusen takk for svar. Du skjønner en bekjent sa til meg at jeg måtte regne med ca 2 mill. for en enebolig ferdig og da kom tomten utenom. Synes det hørtes fryktelig dyrt ut jeg. Så jeg ville bare høre hva andre sier.

Gjest Caps med frynser
Skrevet

Vi har bygget hus med grunnflate 120 kvm2 i underetg. og 1. etg., og ca. 90 kvm2 i loftesetg. Har utleieleilighet i underetg., gjesterom i 1.etg., og tre soverom på loftsetg. - hver på 16 kvm2. Bad på samme størrelse i toppetg., og loftstue på 30 kvm2. Stuer på ca. 50 kvm2 i 1.etg, kjøkken på 24 kvm2, gjestebad på 5 kvm2. Utleiedelen er på 65 kvm2., resten av kjeller er bodplass. Når dette står ferdig regner vi med å ha brukt litt i underkant av 3.000.000,-. Ingen unødvendig luksus, men vannbåren varme i 1.etg. Ellers helt vanlig standard. Tomteprisen (litt over 1 mål) var rundt 400.000,-, og det er en veldig bra pris!

Det koster......

Gjest Persille
Skrevet

Tusen takk for svar. Du skjønner en bekjent sa til meg at jeg måtte regne med ca 2 mill. for en enebolig ferdig og da kom tomten utenom. Synes det hørtes fryktelig dyrt ut jeg. Så jeg ville bare høre hva andre sier.

Vi har hittil betalt åtte mill, og er ikke helt ferdige =)

Men det er 400m2 da...

Skrevet

Med en tomtepris på ca. 300.000 - og et ferdig bygget 3 etg. hus (med utleie) - skal du kunne klare det til litt i overkant av 2 mill...

Skal godt gjøres å få det billigere...

Skrevet

Vi har hittil betalt åtte mill, og er ikke helt ferdige =)

Men det er 400m2 da...

8 mill??? Hvordan går det an? :)

Da har dere ihvertfall ikke en "normal inntekt " da håper jeg...

Gjest Persille
Skrevet

8 mill??? Hvordan går det an? :)

Da har dere ihvertfall ikke en "normal inntekt " da håper jeg...

Joda, vi har det.... Men det skal finansieres ved utleie =)

Vil du leie leilighet? 83m2 med vidunderlig utsikt og topp standard....

Skrevet

Joda, vi har det.... Men det skal finansieres ved utleie =)

Vil du leie leilighet? 83m2 med vidunderlig utsikt og topp standard....

Hehehe :)

Ok, da skjønner jeg!

Neida - jeg har hus selv heldigvis - med 1 utleieenhet - heldigvis, for det kan være mye styr med å få inn leien :)

Utleieleiligheten finansierer ca. 40 % av vårt lån, så det hjelper på...

Skrevet

Drøyt to mill, og da grunnflate på kun 80 m2, halvannen etasje og ingen kjeller. Forresten, da er tomt, vannbåren gulvvarme m/gassfyr & gasstank og dobbel garasje m/loft inkludert. En del egen-innsats, særlig ifbm. 2.etg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...