Gå til innhold

Er det skummelt å gå til avisen..?

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent som alltid

Vurderer gå anonymt til avisen og fortelle om den hundsingen jeg var utsatt for av en tidligere arbeidsgiver. Vet at flere har vurdert det flr meg, men ikke vært tøffe nok.

Noen venner av meg sier jeg bør vurdere det fordi jeg kan bli "svartelistet" i kommunen. Det skal jo ikke så mye til å finne ut hvem som har gått til avisen.

Eller ?

Årsaken til at jeg vil til avisen med det, er at andre skal vite hva som egentlig foregår på den arbeidsplassen.

Men bør jeg egentlig dette?

Fortsetter under...

Det er vel kanskje ikke så lett å gå til avisen med en slik påstand og selv være anonym?

Tror nok ikke de ville føre en slik sak i avisen.

Er aviser før som har ført slike saker. Husker blant annet ei rett ved der jeg bodde før, hel avis-serie om mobbingen hun opplevde på arbeidsplassen (skole).

Er aviser før som har ført slike saker. Husker blant annet ei rett ved der jeg bodde før, hel avis-serie om mobbingen hun opplevde på arbeidsplassen (skole).

Er du sikker på at hun virkelig ble mobbet? Hvis du mener den saken som ble skrevet om i en av midtnorges aviser(?) Når det kom til stykket, hadde hun lite å fare med.

Er du sikker på at hun virkelig ble mobbet? Hvis du mener den saken som ble skrevet om i en av midtnorges aviser(?) Når det kom til stykket, hadde hun lite å fare med.

Hva som feilte aner jeg ikke, var i nordnorge, men avisene førte en sak på det. Var egentlig bare det som var poenget.

Annonse

Gjest tror jeg da.

OK, men jeg mener det da blir ord mot ord, særlig når det er en navngitt arbeidsplass og personen selv ikke vil oppgi identitet.

For din egen del tror jeg det er best om du lar være.

Jeg tror at man får som man fortjener en eller annen gang uansett. Min tidligere sjef fikk det hvertfall da det ble oppdaget at han betalte private ting med jobbens penger :-) Flaut for ham kan man si :-)

Eneste jeg angrer på nå er at jeg gadd bry meg så mye...jeg gikk og irriterte meg lenge over at han "slapp unna", noe som bare gikk ut over meg selv... men man lærer så lenge man lever. Slikt er det bare å snu ryggen til og heve seg over.

Gjest anonym for anledningen

Jeg har vurdert det samme som deg, men foreløpig lar jeg være. Jeg kommer aldri til å gå anonymt til avisen og fortelle andres navn. I tilfelle jeg kommer til å være anonym er det for å dele historien, som er meget spesiell, med andre.

Nå har jeg ikke lest alle innleggene du har skrevet. Men hvis du mener det har skjedd noe ulovlig, bør du først gå til fagforeningen hvis du er med i en. Eller gå til advokat og ta det rettens vei hvis du ikke er organisert, før du går til avisen. Jeg har nok dessverre opplevd en lignende situasjon selv, og skjønner godt hvor faens forbanna en blir på slik behandling. Det er veldig lett å få hevntanker, bli sint, frustrert, drittlei, ønske sine tidligere kolleger/sjefer til helvete osv. Jeg har også hatt ønske om å gå ut med hvordan jeg ble lurt med på en ulovlig arbeidskontrakt og utnyttet her, men har ikke gjort annet ennå enn å gå ut med historien diverse steder på nettet, etter at jeg hadde forsøkt gjennom fagforeningens advokat. Når dere er flere som har opplevd det samme, hva om dere går sammen for å få slutt på forholdene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...