Gå til innhold

FU: Slår du av tv'en skikkelig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slår alltid av pc-skjerm og pc når jeg legger meg. Tv på datarommet slår jeg helt av, men drar ikke ut kontakten. Tv i stua setter jeg bare på standby, da det er et nesten nytt tv, og jeg tror det er mindre sannsynlighet for at det skal begynne å brenne der.

Drar igrunn aldri kontakten ut av noe jeg, hvis det ikke er tordenvær da.

laguna1365380434

Dette er kranglegrunn hos oss.

Jeg er den ene ytterligheten og typen den andre.

Han drar ut mens jeg bare er på butikken og sånn, mens jeg slår aldri ordentelig av.

Det samme gjelder låsing. Han bruker sikkerhetslåser o.l, mens jeg gjerne ikke låser i det hele tatt om det er snaskk om en kjapp tur.

Tenker ikke mye på brann og tyveri. Men han tenker negativt for oss begge, så da så;)

Vi slo den helt av før... men så gikk av-og-på-knappen i stykker, så nå skrur vi den bare på standby.

Det er litt dumt, kanskje.

Sambis mumlet noe om å lage en bryter på ledningen eller noe sånt, men tror ikke han har kommet så langt.

Jeg er forresten ikke så veldig engstelig angående det, nei.

Annonse

PC'en er ikkje så farleg at du slår av, men monitor bør slåast av på linje med TV.

...det var den der helsikes brytaren eg skulle sette på leidninga ja - det har jo berre tatt eit halvt år... Foreløpig... hehe

Bra at jeg minte deg på det da!

Jeg spør fordi mora mi er livredd for brann og det er hun som har fått meg til å slå av pc'er og tv'er fullstendig om natta og når jeg skal bort.

Samboeren er også opphengt i å slå av tv'en når vi skal bort for han har opplevd at det har tatt fyr en gang tidligere.

Gjest jeg velger meg april

Jeg slår alltid av tven manuelt. Det står i forsikringspapirene at det skal gjøres. Det samme gjelder vel dataen og hvis det tordner/lyner. Lynet slo ned i videoen vår forresten. Riktignok var det en knapp på baksiden som bare trengtes å trykkes inn, men det er jo litt skummelt i alle fall. Når jeg er på ferie, drar jeg ut alt av kontakter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...