Hugmee Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvor mye penger må vi regne med å bruke på hentereisen? Vi skal hente i Thailand, og siden han ikke bor i nærheten av Bangkok regner vi med å være borte nesten tre uker (inkl en uke ferie til slutt). Hvor mye penger bør vi ha spart opp?? Kan dere samtidig si meg noe om hvor mye vi bør ha med av klær/utstyr/leker o.l nedover? Vet at mye kan kjøpes der, men vil helst slippe å stresse med det de første dagene. Hadde dere med dere melkepulver fra norge? Talnemlig for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125965-hvor-mye-koster-hentereisen-litt-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det er ikke så lenge siden vi var på hentereise, så jeg kan kanskje svare litt på dette, selv om dette med økonomi blir veldig individuelt. Skjønte ikke det du sa med at dere blir borte så lenge. Må dere ha et lenger opphold fordi gutten ikke bor i nærheten av Bangkok?? Trodde at alle hentereiser i Thailand var lagt opp etter samme lesten jeg... Vi valgte å dra nedover på torsdagskveld, for å være fremme i Bangkok på fredag. Dere behøver ikke som kjent å være der før på lørdag. Er glad for at vi tok den ene ekstradagen, men følte likevel aldri noe behov for å ha flere dager før vi skulle møte gutten vår. Vi bodde på Amari Boulevard fra fredag til torsdag. Døgnprisen på rommet vi valgte var 100$. Lurt å bestille rom på forhånd her og jeg vil absolutt anbefale rom med balkong. Vi hadde bestilt dette i utgangspunktet, men da vi kom ned så fikk vi likevel ikke et slikt rom. Da vi overtok gutten ble dette et stort problem. Han fikk fullstendig klaustrofobi på hotellrommet. Vi fikk heldigvis byttet oss til et rom med balkong etter et par dager. Men nå skal kanskje ikke dere bo på Amari i det hele tatt?? Men døgnprisen her var altså 100$ eks frokost. Vi spiste noen få måltider på hotellet, men de aller fleste spiste vi på andre spisesteder. Det er mulig å spise billig og godt (fra 30 kr pr pers for god middag), men du finner selvsagt langt dyrere steder også. Å ta seg fram i Bangkok er svært rimelig, bare man lærer seg å benytte skytrain. Dette var både raskere og mer behagelig enn taxi. Det kostet 2-3 kr pr billett. Vi betalte 300 kr for taxi fra Bangkok til Hua Hin. Dette var en tur på tre timer, med stor bil med air cond. Sjåføren ventet på oss en ekstra time fordi mamma`n hadde problem med å komme seg tilbake fra ambassaden til hotellet, dette gjorde han med den største selvfølge, uten noe tillegg i prisen:-) Alt du trenger av bleier, melkepulver, flasker, koster til vask av flasker o.l får du kjøpt der nede. Det eneste jeg savnet var skikkelige våtservietter. De vi fikk tak i var små, tynne og langt fra så gode som de vi får her i Norge. Av leker så hadde vi med en liten bamse, en liten bil og en ball. Dette var egentlig alt vi trengte. Vi kjøpte også et par ting til han den dagen som alle hadde felles utflukt til kjøpesenter. Badeleker får du kjøpt billig overalt. Når det gjelder klær hadde det ikke vært nødvendig å ta med noe i det hele tatt. Kjøpte veldig mye fint til gutten vår til en ok pris (omtrent som hennes&maurits-priser her hjemme) på kjøpesenteret. Veldig god kvalitet og fine klær. Men vi reiste på sommeren og fikk dermed brukt klærne hele sommeren her hjemme også. Vet ikke hva slags utvalg de har i tykkere klær,ville nok satset på å ta med litt fra hjemme, i hvertfall så dere har til hjemturen. Du får kjøpt billige shorts, t-skjorter og pysjamas overalt på gata. Dette er også av ok kvalitet og veldig billig. Det er vanskelig å si noe om hvor mye penger som trengs på en slik tur, men vi følte at vi brukte veldig lite. På to uker brukte vi kanskje 15000 i lommepenger, det vil si for mat, transport og alt utstyr. For denne summen så fikk vi også sydd oss en god del klær hos en dyktig skredder. Dette ble langt og rotete, men håper du ble litt klokere:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125965-hvor-mye-koster-hentereisen-litt-mer/#findComment-765535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ser du har fått fyldig svar av grot. Det er en stund siden vår siste tur, men...noen erfaringer har jeg da gjort Gutten trenger ikke annet enn shortser og t-skjorter. Sandaler/sko kan dere kjøpe dag 2 under den obligatoriske kjøpesenterturen (hvis han vil bruke det da) Ellers er det smart å ha med vintertøy til returen (varmt tøy er ikke så lett å få tak i i nærmiljøet, men det finnes i rikt monn på de store sentrene) Ta med pysj til gullklumpen - det er kjølig på hotellrommet om natta, og ikke minst _smekker_ Guri som jeg savnet smekker og vaskekluter den første gangen. Rett over gata for Amari er et døgnåpent kjøpesenter. Der finnes bleier, melkeprodukter........og alt ellers stelle/pleieutstyr du trenger til barnet. Bare dumt å drasse bleier rundt i kofferten. Innen jeg har knotet meg ferdig har sikkert ørten andre svart, men tanken er god ;-) Lykke til. Det blir kjempespennende dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125965-hvor-mye-koster-hentereisen-litt-mer/#findComment-765562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei Hugmee, Nervene under kontroll? ;-) Ser du har fått gode svar. Sender deg en mail i kveld med noen tips + oversikt over hva _vi_ brukte på hentereisen. Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125965-hvor-mye-koster-hentereisen-litt-mer/#findComment-765869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Det er ikke så lenge siden vi var på hentereise, så jeg kan kanskje svare litt på dette, selv om dette med økonomi blir veldig individuelt. Skjønte ikke det du sa med at dere blir borte så lenge. Må dere ha et lenger opphold fordi gutten ikke bor i nærheten av Bangkok?? Trodde at alle hentereiser i Thailand var lagt opp etter samme lesten jeg... Vi valgte å dra nedover på torsdagskveld, for å være fremme i Bangkok på fredag. Dere behøver ikke som kjent å være der før på lørdag. Er glad for at vi tok den ene ekstradagen, men følte likevel aldri noe behov for å ha flere dager før vi skulle møte gutten vår. Vi bodde på Amari Boulevard fra fredag til torsdag. Døgnprisen på rommet vi valgte var 100$. Lurt å bestille rom på forhånd her og jeg vil absolutt anbefale rom med balkong. Vi hadde bestilt dette i utgangspunktet, men da vi kom ned så fikk vi likevel ikke et slikt rom. Da vi overtok gutten ble dette et stort problem. Han fikk fullstendig klaustrofobi på hotellrommet. Vi fikk heldigvis byttet oss til et rom med balkong etter et par dager. Men nå skal kanskje ikke dere bo på Amari i det hele tatt?? Men døgnprisen her var altså 100$ eks frokost. Vi spiste noen få måltider på hotellet, men de aller fleste spiste vi på andre spisesteder. Det er mulig å spise billig og godt (fra 30 kr pr pers for god middag), men du finner selvsagt langt dyrere steder også. Å ta seg fram i Bangkok er svært rimelig, bare man lærer seg å benytte skytrain. Dette var både raskere og mer behagelig enn taxi. Det kostet 2-3 kr pr billett. Vi betalte 300 kr for taxi fra Bangkok til Hua Hin. Dette var en tur på tre timer, med stor bil med air cond. Sjåføren ventet på oss en ekstra time fordi mamma`n hadde problem med å komme seg tilbake fra ambassaden til hotellet, dette gjorde han med den største selvfølge, uten noe tillegg i prisen:-) Alt du trenger av bleier, melkepulver, flasker, koster til vask av flasker o.l får du kjøpt der nede. Det eneste jeg savnet var skikkelige våtservietter. De vi fikk tak i var små, tynne og langt fra så gode som de vi får her i Norge. Av leker så hadde vi med en liten bamse, en liten bil og en ball. Dette var egentlig alt vi trengte. Vi kjøpte også et par ting til han den dagen som alle hadde felles utflukt til kjøpesenter. Badeleker får du kjøpt billig overalt. Når det gjelder klær hadde det ikke vært nødvendig å ta med noe i det hele tatt. Kjøpte veldig mye fint til gutten vår til en ok pris (omtrent som hennes&maurits-priser her hjemme) på kjøpesenteret. Veldig god kvalitet og fine klær. Men vi reiste på sommeren og fikk dermed brukt klærne hele sommeren her hjemme også. Vet ikke hva slags utvalg de har i tykkere klær,ville nok satset på å ta med litt fra hjemme, i hvertfall så dere har til hjemturen. Du får kjøpt billige shorts, t-skjorter og pysjamas overalt på gata. Dette er også av ok kvalitet og veldig billig. Det er vanskelig å si noe om hvor mye penger som trengs på en slik tur, men vi følte at vi brukte veldig lite. På to uker brukte vi kanskje 15000 i lommepenger, det vil si for mat, transport og alt utstyr. For denne summen så fikk vi også sydd oss en god del klær hos en dyktig skredder. Dette ble langt og rotete, men håper du ble litt klokere:-) Hei Grot - og takk for fyldig svar!! Gutten vår befinner seg et helt annet sted i landet og derfor må vi dra litt før og ha "tilvenningstid" og henting der før vi skal være med på programmet i Bangkok. Derfor regner vi med å være borte tre uker og at det vil koste litt mer med flybilletter innenlands (selv om det ikke er det dyreste). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/125965-hvor-mye-koster-hentereisen-litt-mer/#findComment-766102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.