Gå til innhold

Små sitater fra de litt større ....

Anbefalte innlegg

Gjest kinamamsen

Jeg sitter her og rydder i tegninger og skriv fra min datter som nå går i 2. klasse. Jeg får flere og flere permer med fine minner og klarer nesten ikke å kaste noe ....!

Jeg vil gjerne dele noe hun har skrevet med dere.

Først har hun skrevet en beskrivelse av seg selv:

"Jeg er kul.

Jeg er snill og grei.

Jeg er pen og skjønn.

Jeg er en spesiell gave fra Gud.

Det er meg NN.

Jeg er glad i meg selv."

Dette har hun skrevet til lillesøsteren sin som er 3 år yngre og som for tiden elsker å kle seg ut og "late som".

"Min Lillesøster er en fin Dumbo og en liten fin bjørn. Men, hun er vafal den fineste lillesøsteren man kan få. Det synes vafal jeg. Jobben vår er jo å være søsken. Vi må jo også hjelpe mamma og pappa som nesten sliter seg ut hele året bare for at vi skal få det fint. Klem fra Storesøster"

Til slutt et brev hun skrev til Tannfeen i fjor da hun mistet den andre fortannen (den første hadde tannfeen beholdt...!).

"Kjere tanfe.

Jeg har mistet min første tan. Kan jeg ver så snil å få ta vare på min første tan såm har falt ut sel. Hilsen NN"

Det er mye koselig som skjer når de små blir store !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126060-sm%C3%A5-sitater-fra-de-litt-st%C3%B8rre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt umulig å kaste slike ting - så koselig. Ja de er noen Gudegaver disse jentene våre.Hun er jo kjempeflink til å uttrykke seg den jenta di.

Selv er jeg sprekkferdig av stolthet i dag, min datter har skrevet sitt føste bursdagskort, litt hjelp, men jammen klarte hun det. Hun er 4 1/2 år, men har liksom ikke brydd seg om bokstavene, utover sin egen forbokstav H.

Kos deg med ryddingen - høres ut som om det kan medføre noen koselig stunder også.

Gjest kinamamsen

Det er jo helt umulig å kaste slike ting - så koselig. Ja de er noen Gudegaver disse jentene våre.Hun er jo kjempeflink til å uttrykke seg den jenta di.

Selv er jeg sprekkferdig av stolthet i dag, min datter har skrevet sitt føste bursdagskort, litt hjelp, men jammen klarte hun det. Hun er 4 1/2 år, men har liksom ikke brydd seg om bokstavene, utover sin egen forbokstav H.

Kos deg med ryddingen - høres ut som om det kan medføre noen koselig stunder også.

Ja, dette er faktisk en koselig ryddeoppgave. Jeg holder på å skal ordne med litt dårlig samvittighet. Det gjelder bilder, minnebøker for jentene etc. Det har hengt over meg lenge.

Moro å høre om jenta di også. Koselig med alle nye ting som de mestrer. Jeg har også en liten frøken på 4 1/2 år. Hun har først nå begynt å interessere seg for å tegne og hun har også begynt å skrive litt. Hun er venstrehendt og skriver fra høyre mot venstre; og navnet blir i sin tur skrevet bakvendt for hun begynner med første bokstaven først. Håper det retter seg etterhvert ;o)

Utrolig sjarmerende, sjøl har jeg kommodeskuffer fulle med tegninger m.m.og tar også vare på skriftlige ytringer, lillebror på nesten 5 er også venstrehendt, og noen ganger skriver han navnet sitt helt speilvendt fra høyre mot venstre, utolig stilig, andre ganger blir det mer riktig. Skal rydde og ordne i de skuffene... og plukke ut de morsomste tegningene til innramming...en gang... når ånden kommer over meg... En gang skrev storesøster "berse til mama", da måtte jeg melde pass og spørre henne hva hun egentlig hadde skrevet, åååå men mamma det står da beskjed! at jeg ikke skjønte det liksom...

Så koselig, ...og så fint at du tar vare på disse uvurderlige skattene.

Det er mye vakker poesi som kommer fra de små. De kan kunsten å få ut budskapet med få ord.

Du har en datter med god selvfølelse (det har vi lest om før også) - som elsker familien og livet slik det er. Det står nok en god mamma (og pappa) bak det hele også tenker jeg :)

Utrolig sjarmerende, sjøl har jeg kommodeskuffer fulle med tegninger m.m.og tar også vare på skriftlige ytringer, lillebror på nesten 5 er også venstrehendt, og noen ganger skriver han navnet sitt helt speilvendt fra høyre mot venstre, utolig stilig, andre ganger blir det mer riktig. Skal rydde og ordne i de skuffene... og plukke ut de morsomste tegningene til innramming...en gang... når ånden kommer over meg... En gang skrev storesøster "berse til mama", da måtte jeg melde pass og spørre henne hva hun egentlig hadde skrevet, åååå men mamma det står da beskjed! at jeg ikke skjønte det liksom...

.

Annonse

Herlig, kinamamsen!

Helt enig, det er masse kos med de litt større også. Især syns jeg det er moro når de begynner å sette ord på følelser overfor seg selv og andre, enten i muntlig eller skriftlig form.

Og ingenting er som når storebror hiver seg rundt halsen på mor og klemmer til av alle krefter...

;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...