Gå til innhold

Hvis du kjører for fort....

Anbefalte innlegg

(mer enn 50% over fartsgrensen)så får du ubetinget fengsel, inndragning av førerkortet og en saftig bot.

Dette gjelder selv om det er på motorvei klasse A uten annen trafikk og under ellers gode forhold - og der du ikke setter andres liv og helse i fare.

Hva er da dette for en straff?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/11/12/383302.html

Det er jo nettopp slik kjøring som virkelig burde vært straffet hardt, men hun fikk jo en straff som så vidt overgår straffen for å kjøre for fort??

Er det rart mange er kritiske til strafferammene for brudd på trafikkreglene i Norge?

Dette er jo ren idioti.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126185-hvis-du-kj%C3%B8rer-for-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hippopotamus

Jeg forsto artikkelen slik at hun forsøkte å ta selvmord ved å kjøre inn i vogntoget.

Selvmordskandidater har aldri jeg regnet som tilregnelig.

Hvis man ønsker å ta livet av seg, bør det være mulig å gjøre det på en slik måte at man ikke tar livet av andre i samme slengen.

Det hun har gjort, kalles vel uaktsomt drap?

Annonse

Hvis man ønsker å ta livet av seg, bør det være mulig å gjøre det på en slik måte at man ikke tar livet av andre i samme slengen.

Det hun har gjort, kalles vel uaktsomt drap?

Klart, jeg er ikke enig i at det kan unnskyldes med at hun forsøkte å ta selvmord.

Det å kjøre inn i store vogntog for å ta selvmord er desverre noe som skjer. Kan ikke fatte de som på død og liv skal involvere og ødelegge andres liv fordi de selv ønsker å dø.

Hennes handlinger er skyld i at et menneskeliv gikk tapt.

Men retten har vel kanskje vurdert henne som ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket?

Klart, jeg er ikke enig i at det kan unnskyldes med at hun forsøkte å ta selvmord.

Det å kjøre inn i store vogntog for å ta selvmord er desverre noe som skjer. Kan ikke fatte de som på død og liv skal involvere og ødelegge andres liv fordi de selv ønsker å dø.

Hennes handlinger er skyld i at et menneskeliv gikk tapt.

Men retten har vel kanskje vurdert henne som ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket?

Da skulle hun ikke fått noen straff i det hele tatt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...