Goliath Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 (mer enn 50% over fartsgrensen)så får du ubetinget fengsel, inndragning av førerkortet og en saftig bot. Dette gjelder selv om det er på motorvei klasse A uten annen trafikk og under ellers gode forhold - og der du ikke setter andres liv og helse i fare. Hva er da dette for en straff? http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/11/12/383302.html Det er jo nettopp slik kjøring som virkelig burde vært straffet hardt, men hun fikk jo en straff som så vidt overgår straffen for å kjøre for fort?? Er det rart mange er kritiske til strafferammene for brudd på trafikkreglene i Norge? Dette er jo ren idioti..... 0 Siter
pip Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Enig med deg i at hun burde straffes hardere. 0 Siter
terningkast6 Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Hun var vel det man kaller for utilregnelig i gjerningsøyeblikket. 0 Siter
Goliath Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 Hun var vel det man kaller for utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Å være forbannet for noe er ikke det samme som å være utilregnelig. 0 Siter
terningkast6 Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Å være forbannet for noe er ikke det samme som å være utilregnelig. Jeg forsto artikkelen slik at hun forsøkte å ta selvmord ved å kjøre inn i vogntoget. Selvmordskandidater har aldri jeg regnet som tilregnelig. 0 Siter
Gjest Hippopotamus Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg forsto artikkelen slik at hun forsøkte å ta selvmord ved å kjøre inn i vogntoget. Selvmordskandidater har aldri jeg regnet som tilregnelig. Hvis man ønsker å ta livet av seg, bør det være mulig å gjøre det på en slik måte at man ikke tar livet av andre i samme slengen. Det hun har gjort, kalles vel uaktsomt drap? 0 Siter
terningkast6 Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Hvis man ønsker å ta livet av seg, bør det være mulig å gjøre det på en slik måte at man ikke tar livet av andre i samme slengen. Det hun har gjort, kalles vel uaktsomt drap? Klart, jeg er ikke enig i at det kan unnskyldes med at hun forsøkte å ta selvmord. Det å kjøre inn i store vogntog for å ta selvmord er desverre noe som skjer. Kan ikke fatte de som på død og liv skal involvere og ødelegge andres liv fordi de selv ønsker å dø. Hennes handlinger er skyld i at et menneskeliv gikk tapt. Men retten har vel kanskje vurdert henne som ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket? 0 Siter
Goliath Skrevet 13. november 2003 Forfatter Skrevet 13. november 2003 Klart, jeg er ikke enig i at det kan unnskyldes med at hun forsøkte å ta selvmord. Det å kjøre inn i store vogntog for å ta selvmord er desverre noe som skjer. Kan ikke fatte de som på død og liv skal involvere og ødelegge andres liv fordi de selv ønsker å dø. Hennes handlinger er skyld i at et menneskeliv gikk tapt. Men retten har vel kanskje vurdert henne som ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket? Da skulle hun ikke fått noen straff i det hele tatt.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.