Gå til innhold

Første kontakt med Verdens barn...

Anbefalte innlegg

Gjest Densomalltidventer
Skrevet

Hei på dere!

Jeg håper dere kan hjelpe meg litt :)

Vi har planer om å sende søknadskjema til barnevernet snarest mulig etter nyttår. (Jippi!!!) Men før det skal vi jo melde oss inn i en forening. Valget har da blitt Verdens barn.

I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig å ha en samtale med foreningen først? Bør jeg ringe og avtale time? Er det i tilfelle lang ventetid tror dere?

Vi har ikke hatt noen samtale med dem annet enn når jeg ba om å få tilsendt informasjonsheftet.

Så hva er vanlig? Og vil dere anbefale det, selv om det ikke er noe krav?

Håper noen kloke hoder kan svare ;)

Hilsen meg :)

Skrevet

Heisann!

Vi hadde ikke samtale med VB første gangen, men jeg vet at noen har det. Det kommer veldig an på hva dere selv føler behov for. Vi hadde selv valgt land og hadde ikke behov for samtale. Vi bare fylte ut skjemaet og sendte inn. Det går jo an å ringe og prate med saksbehandler for det landet dere har valgt.

Lykke til med prosessen!!!

mvh

Skrevet

Vi ringte VB kun for å få tilsendt papirer. Disse returnerte vi ferdig utfyllt, og vi ringte derfor ikke VB mer.

Videre informasjon fikk vi i brev og det var godt nok.

Men hvis dere er usikkre på hvilket land dere skal velge, så kan det jo være greit å snakke med VB?

Lykke til!

Gjest mamma til kinajente
Skrevet

Vi sendte bare søknad, uten noe møte, følte ikke noe behov for det.

Tok i forkant en telefon til alle foreningene, før vi bestemte oss for forening.

Alle spørsmålene vi hadde, fikk vi etterhvert svar på via skriftlig info fra VB, og litt fra andre kanaler (DOL etc).

Skrevet

Da vi søkte første gang, var vi inne på sekretariatet og snakket med èn av konsulentene. Dette er ikke nødvendig, da det eneste VB trenger er et korrekt utfylt søknadsskjema. Men for oss var det greit første gangen, det hjalp oss til å velge riktig land.

;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...