Gå til innhold

jobb og fødselspenger

Anbefalte innlegg

Gjest deppa i dag

Har en skikkelig deppa-dag i dag. Jeg har termin i slutten av mars. Jobber nå 70% til nyttår, har et vikariat på 20% og går ned til 50% igjen etter nyttår. Arbeidsgiveren min sier han må klare å få til en arbeidsavtale så jeg kan få 100% jobb før jeg går ut i permisjon. Han har snakket med trygdekontoret her jeg bor, og de sa det måtte jobbes bare 1 dag for å få 100% lønn i perm.tiden. Jeg klarer ikke å tro på dette. Det er vel snakk om at hvis det blir over 25% mer i lønn før jeg går ut i permisjon, så regnes det ut gjennomsnittslønn fra 3 siste årene? Jeg klarer ikke å tenke på annet. De 20 prosentene har en annen fått, og jeg blir så fortvila....

Noen som har et tips? Jeg jobber i helsevesenet og der er det for tiden store innskrenkninger....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126278-jobb-og-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den aktuelle _lønna_ sammenlignes med inntekt siste 3 ferdiglignede år. Er det MINDRE enn 25% avvik brukes inntekt siste fire uker/siste mnd.

Er det MER enn 25% avvik brukes i utgangspunktet siste 3 år, forutsatt at du ikke har VARIG endret arbeidsforhold/stillingsprosent nå i forhold til de aktuelle tre årene.

Du får regne på det. Uansett er det ikke én dag, men en mnd.

Kinkig situasjon, er ikke letteste stedet å bevise at en har fått en varig stillingsendring heller.

Men dette har det vært mast om i åresvis, hvordan kvinner mister pensjon/trygde/fødselspengerettigheter på grunn av denne sinnsyke oppdelingen av arbeidsplasser i mange "typiske kvinneyrker". Og enda har det ikke skjedd noen større forbedringer.

Gjest litt mindre deppa i dag

Jeg har en venninne som økte stilllingsprosenten/arbeidstiden sin fra 50% til 100% de siste fire ukene før permisjonen skulle begynne. Dette gjorde hun ved begge svangerskapene. Hun fikk da permisjonspenger ut i fra 100% stilling.

Takk for svar.

Hun hadde vel også fast 100% i utgangspunktet. Jeg har bare 50%, og har ingenting å ta av. Må nok godsnakke litt mer med sjefen....

Gjest ikke svanger

Takk for svar.

Hun hadde vel også fast 100% i utgangspunktet. Jeg har bare 50%, og har ingenting å ta av. Må nok godsnakke litt mer med sjefen....

Registrer deg som arbedssøker til 100% stilling, da er du ihvertfall sikret noe fra a-etaten hvis din arbeidgiver ikke gjør noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...