Gjest deppa i dag Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Har en skikkelig deppa-dag i dag. Jeg har termin i slutten av mars. Jobber nå 70% til nyttår, har et vikariat på 20% og går ned til 50% igjen etter nyttår. Arbeidsgiveren min sier han må klare å få til en arbeidsavtale så jeg kan få 100% jobb før jeg går ut i permisjon. Han har snakket med trygdekontoret her jeg bor, og de sa det måtte jobbes bare 1 dag for å få 100% lønn i perm.tiden. Jeg klarer ikke å tro på dette. Det er vel snakk om at hvis det blir over 25% mer i lønn før jeg går ut i permisjon, så regnes det ut gjennomsnittslønn fra 3 siste årene? Jeg klarer ikke å tenke på annet. De 20 prosentene har en annen fått, og jeg blir så fortvila.... Noen som har et tips? Jeg jobber i helsevesenet og der er det for tiden store innskrenkninger.... 0 Siter
tiliti Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Den aktuelle _lønna_ sammenlignes med inntekt siste 3 ferdiglignede år. Er det MINDRE enn 25% avvik brukes inntekt siste fire uker/siste mnd. Er det MER enn 25% avvik brukes i utgangspunktet siste 3 år, forutsatt at du ikke har VARIG endret arbeidsforhold/stillingsprosent nå i forhold til de aktuelle tre årene. Du får regne på det. Uansett er det ikke én dag, men en mnd. Kinkig situasjon, er ikke letteste stedet å bevise at en har fått en varig stillingsendring heller. Men dette har det vært mast om i åresvis, hvordan kvinner mister pensjon/trygde/fødselspengerettigheter på grunn av denne sinnsyke oppdelingen av arbeidsplasser i mange "typiske kvinneyrker". Og enda har det ikke skjedd noen større forbedringer. 0 Siter
molli Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har en venninne som økte stilllingsprosenten/arbeidstiden sin fra 50% til 100% de siste fire ukene før permisjonen skulle begynne. Dette gjorde hun ved begge svangerskapene. Hun fikk da permisjonspenger ut i fra 100% stilling. 0 Siter
Gjest litt mindre deppa i dag Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Jeg har en venninne som økte stilllingsprosenten/arbeidstiden sin fra 50% til 100% de siste fire ukene før permisjonen skulle begynne. Dette gjorde hun ved begge svangerskapene. Hun fikk da permisjonspenger ut i fra 100% stilling. Takk for svar. Hun hadde vel også fast 100% i utgangspunktet. Jeg har bare 50%, og har ingenting å ta av. Må nok godsnakke litt mer med sjefen.... 0 Siter
Gjest ikke svanger Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Takk for svar. Hun hadde vel også fast 100% i utgangspunktet. Jeg har bare 50%, og har ingenting å ta av. Må nok godsnakke litt mer med sjefen.... Registrer deg som arbedssøker til 100% stilling, da er du ihvertfall sikret noe fra a-etaten hvis din arbeidgiver ikke gjør noe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.