Gå til innhold

Reise og graviditet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min mann prøver å bli gravide, samtidig som vi har begynnt å se på neste års ferie.

Ønsket er å dra til Fillipinene en gang i Mars April.

Men, hvilke hensyn bør jeg ta med tanke på en eventuell graviditet? Har hørt at man ikke bør fly de første 12 ukene, stemmer dette? Og hva bør vi tenke på med hensyn til vaksiner? Vi var i samme område i fjor, og forifjor, så tror vi har det meste av vaksinene, men vi trenger kanskje påfyll av noe?

Er det noen andre risikofaktorer å tenke på?

Er litt usikker, vil jo ikke risikere noe unødvendig om jeg skulle bli gravid, samtidig ønsker jeg ikke å sette hele livet "på vent" til jeg faktisk blir det (har prøvd en stund)

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126303-reise-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er fint å tenke fremover. Jeg tror ikke det er noe større problem å fly i svangerskapets første måneder. Det er i de siste 2-3 mndr at det er problemer, flyselskapene vil helst unngå fødsel på flyene.

Nåår det gjelder vaksinene er det nok ønskelig med påfyll av noen av dem. Det kan hende at det er noen mindre forandringer fra år til år, så det er best å sjekke. Vaksine som består av levende, svekket virus bør unngås i graviditeten, men ellers er det ingen sterke motforestillinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126303-reise-og-graviditet/#findComment-769044
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...