Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke handicap-DAME og HERRE-doer?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Det er lettere å komme fram med krykker der hvor det er bedre plass, for å være like vanskelig! :-)

Jeg veit det.. ; ) Det er ikke lett å komme på trikken med krykker heller... : ) Eller stå på en stappfull trikk med krykker og et kne like hovent som en fotball og smerter i hele beinet når ingen reiser seg opp og alle dulter borti beinet hver gang folk beveger seg.. : )

Fortsetter under...

Jeg veit det.. ; ) Det er ikke lett å komme på trikken med krykker heller... : ) Eller stå på en stappfull trikk med krykker og et kne like hovent som en fotball og smerter i hele beinet når ingen reiser seg opp og alle dulter borti beinet hver gang folk beveger seg.. : )

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! :o

Gjest inkontinent dame

Fordi herredoen stinker alltid og det gjør handikappdoen også hvis det har vært menn der inne.

Jeg skulle ønske friske folk lot være å bruke handikappdoen, glemmer de at de fleste som sitter i rullestol også har problemer med å holde på tiss og avføring. Vi kan ikke vente lenge i hvert fall slik funksjonsfriske folk kan.

Selv om folk ikke er avhengig av rullestol kan de også ha vansker med å holde på urin og avføring. De må da få lov til å bruke handicapdoen uten først å redegjøre for sine plager?

Gjest en med funksjonshemming

Selv om folk ikke er avhengig av rullestol kan de også ha vansker med å holde på urin og avføring. De må da få lov til å bruke handicapdoen uten først å redegjøre for sine plager?

Det vet jeg vel. Og jeg sa friske folk og da har jo du et problem og er ikke regnet med i den kategorien. Hvis du møter meg på do og jeg er irritabel fordi du har brukt handikappdoen kan det være fordi jeg er redd for å gjøre i buksa og da skjønner jo du det problemet.

Man svetter og venter og er skrekkslagen for at noe skal skje. Hvem har lyst på dritt oppover ryggen på et offentlig sted?

Det er rett og slett et økonomisk spørsmål. Handikapdoer krever mye ekstra plass, og bredere dører og slikt, og for å bygge et damedo eksempel med plass til handikapdo også, trengs mye større plass på hele området rundt vasker og alt. Derfor hadde fem damedoer -pluss damehandikap sammen med damedoene blitt alt for digert. På steder som kun trenger to doer kan man såklart lage kun en handikapdo, eller to handikapdoer en for mann og en for kvinne, eller altså, to doer for mann og kvinne der rullestol får plass. Men, siden man sjeldne har råd og plass til slikt, så lager man en handikapdo utenfor, og tenker at det tross alt ikke er SÅ mange besøkende i rullestol i forhold til uten, og lager derfor en felles... Nå er det jo også mer og mer inn å lage store fellesdoer som er unisex, men siden menn vil ha pissoarer, så er det ikke så utbredt da...

Så det er nok økonomien, som med alt annet, økonomien gjør jo også at ikke alle bygninger har råd å lage alle rom rullestolvennlige, så da lager man kun de viktigste rommene tilgjengelig for rullestol... ganske håpløst, men verden blir bedre på dette hver eneste dag...

Annonse

Stellemuligheter på herretoalettet??? Hva skal det være godt for? Det neste blir vel at dere skal ha oss til å ta husarbeidet også?

Separat handikapptoalett er bra. Aldri kø.

jada *klapper guttungen på hodet* :-)

Det vet jeg vel. Og jeg sa friske folk og da har jo du et problem og er ikke regnet med i den kategorien. Hvis du møter meg på do og jeg er irritabel fordi du har brukt handikappdoen kan det være fordi jeg er redd for å gjøre i buksa og da skjønner jo du det problemet.

Man svetter og venter og er skrekkslagen for at noe skal skje. Hvem har lyst på dritt oppover ryggen på et offentlig sted?

Husk at fx revmatikere eller andre gående kan se ganske friske ut, men allikevel ha såpass plager at de må bruke handikaptoalettet.

Handikappede som automatisk går ut fra at gående "misbruker" handikaptoalett har jo misforstått en del...

Jeg har en i familien som er sterkt plaget av revmatisme, og som får slengt dritt etter seg når hun fx parkerer på handikapp-parkering, til tross for at hun har gyldig tillatelse. Usynlige funksjonshemninger er allikevel reelle funksjonshemninger.

Folk - både funksjonshemmede og funksjonsfriske - burde være litt mer forsiktig med å slenge med leppa...

Gjest en med funksjonshemming

Husk at fx revmatikere eller andre gående kan se ganske friske ut, men allikevel ha såpass plager at de må bruke handikaptoalettet.

Handikappede som automatisk går ut fra at gående "misbruker" handikaptoalett har jo misforstått en del...

Jeg har en i familien som er sterkt plaget av revmatisme, og som får slengt dritt etter seg når hun fx parkerer på handikapp-parkering, til tross for at hun har gyldig tillatelse. Usynlige funksjonshemninger er allikevel reelle funksjonshemninger.

Folk - både funksjonshemmede og funksjonsfriske - burde være litt mer forsiktig med å slenge med leppa...

Jeg går jeg også så jeg kjenner problemet

Annonse

Hehe. Mannen pleide alltid å ta stellet på damedoen. Jeg syntes det var litt flaut, men ikke han.

ellers syne sjeg hadicapdoer er bra, til å stelle unge,r og til å følges flere på do. Så det så.

Jeg må si jeg var rimelig flau for noen år siden på et julebord på jobben, da en kollega som sitter i rullestol ikke fikk gått på toalettet pga at et par andre kollegaer hadde seg på handikapptoalettet. Det til tross for at en del av oss som var i nærheten banket på døra og fortalte at det var noen som trengte dette lille rommet langt mer enn dem. Enden på visa ble at fyren måtte ta seg en tur utendørs og slå lens - med hjelp av en annen kollega. Ikke så rent lite pinlig for ham vil jeg tro...

Men - det burde være mer pinlig for de som - totalt unødvendig - okkuperte handikapptoalettet en evighet da, men det tror jeg ikke gikk opp for dem... :-(

Jeg må si jeg var rimelig flau for noen år siden på et julebord på jobben, da en kollega som sitter i rullestol ikke fikk gått på toalettet pga at et par andre kollegaer hadde seg på handikapptoalettet. Det til tross for at en del av oss som var i nærheten banket på døra og fortalte at det var noen som trengte dette lille rommet langt mer enn dem. Enden på visa ble at fyren måtte ta seg en tur utendørs og slå lens - med hjelp av en annen kollega. Ikke så rent lite pinlig for ham vil jeg tro...

Men - det burde være mer pinlig for de som - totalt unødvendig - okkuperte handikapptoalettet en evighet da, men det tror jeg ikke gikk opp for dem... :-(

Men det ville jo vært like kjipt om de hadde okupert en annen do på den måten om det bare er en?

Men det ville jo vært like kjipt om de hadde okupert en annen do på den måten om det bare er en?

Om det bare er en hva? En do? Det er som regel mer enn ett toalett (vanlige båser for dame og herre) på et slikt sted (vi er et stort firma, har ikke fester på steder med kun ett toalett).

Men selvsagt, om man var et sted med kun ett toalett (felles for dame og herre) ville jo katastrofen vært like stor. Det er jo bare det at akkurat det ikke er tilfelle særlig mange plasser, det er flere toalett i tilknytning til de aller fleste selskapslokaler. Merkelig denne plutselige trangen til et sted å stikke seg bort for to kollegaer (som oftest av motsatt kjønn, og gjerne opptatt på hver sin kant)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...