Gå til innhold

Hvordan skriver en søknad om behandling?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Driver fortsatt og ser etter en privatpraktiserende psykolog eller psykiater, ser ut til at mange vil ha en skriftelig søknad. Har egentlig ikke peiling på hva jeg og hvor mye jeg skal skrive i den. Hadde vært lettere dersom det hadde vært et skjema en kunne fylle ut... Noen som har gjordt det før og kan gjengi noen momenter som en bør ha med?

En annen ting er at jeg er litt skeptisk til å skrive for mye i et slikt brev som en sender avgårde til en person en ikke vet noe om og kansje ikke kommer til å ha noe med å gjøre videre heller (dersom ikke søknaden går gjennom). Er kanjse veldig skeptisk, men kan jo ikke vite hvor nøye personen er med sensitive opplysninger, kansje lar brevet ligge på oppe på skrivebordert slik at mange kan se det f.eks... Hvor mye tror dere at det er sikkert å skrive?

Fortsetter under...

Hvis du leser gjennom denne tråden http://forum2.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1888764 , så vil du se at det er en som der skriver om søknaden mm.

Det var kommentarene til vedkommende som kaller seg ex-student jeg tenkte på.

Jeg skrev nettopp et slikt brev, og fulgte gode råd fra NHD, i et innlegg som jeg fant på disse sidene, som nevnt.

Du kan skrive noe om den livssituasjonen du befinner deg i nå, om problemer du har hatt som du tror kan ha årsak til hvordan du har det (du skriver så mye som du føler for, ikke nødvendig å brette seg helt ut, og du trenger ikke "si alt", men så kan du også tenke på at jo mer og jo tidligere pskolog/iater vet, jo lettere blir det for vedkommende å hjelpe deg/legge opp behandlingen. Personlig er jeg for å være ganske direkte, men på en saklig måte, i brevet altså).

Litt om familieforhold og klimaet i familien.

Tror også det er lurt å fortelle om motivasjonen din, hvorfor du søker hjelp, hva du ønsker av behandlingen, f.eks i avsluttningen.

Få med at du har rekvisisjon fra lege. Skriv adresse, telefonnummer, og e-post adr din, slik at du er lett tilgjengelig hvis det åpner seg en ledig time.

Det finnes ikke noen standard oppskrift på et slik brev.

Rart å måtte gi så personlige opplysninger til en haug med fremmede, men det er jobben deres. De er helt sikkert vant med det.

Lykke til:)

Gjest tullamarie

Tegne en tegning. Det gjorde jeg da jeg ikke fikk time hos psykiater. Jeg tegnet en tegning og gav den til han personlig. Det var nøkkelen til å få en time for min del. Legen ville ikke henvise meg :-)

Bare skriv noe eller tegn noe. Du trenger vell ikke å skrive så mye. Bare nok til å vekke nyskjerrighet tenker nå jeg....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...