Gå til innhold

gifte seg i statskirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik som i amerikanske tv-serier? hehe Hvordan er selve sermonien uten prest da? Sier man det samme hvis man ser bort i fra det om gud? (vil du blablabla rette ektefolk å være)

Nei, overhodet ikkje som i amerikanske seriar, og neppe med ein talar. Eg har ikkje tenkt lenge og mykje på dette. Først må eg faktisk bli enig med min kjære om korleis vi skal gjera det - så kan vi snakke om det vidare...

Dersom vi blir samde då - det er ikkje sikkert. I så fall forblir vi sambuarar. Fint det også! :-)

Nei, overhodet ikkje som i amerikanske seriar, og neppe med ein talar. Eg har ikkje tenkt lenge og mykje på dette. Først må eg faktisk bli enig med min kjære om korleis vi skal gjera det - så kan vi snakke om det vidare...

Dersom vi blir samde då - det er ikkje sikkert. I så fall forblir vi sambuarar. Fint det også! :-)

Men da blir det ingen bryllupsgaver :P

Hva slags alternativ da? På det kontoret(kommer ikke på i farta hva det heter)? Andre ikke-kristelige alternativer? Hvordan ville du hatt din dag?

Så lene pairene er i orden fra rådhuset (og der kan det også gjøres enkelt og nydelig) så kan du jo gjøre akkurat som du vil. Du kan få hvem som heslt til å gjøre hva som helst som du ønsker deg.

Annonse

Gjest lille berta

Man kan ha en nydelig ramme om brullypet selv om det ikke er i kirka! Kanksje enda bedre uten jesus på korset..? ;-)

det er ikke krsitendommen som er viktig. men jeg synes bare at et bryllum i kirka er det mest romantiske, det er det jeg alltid har drømt om. alt d tullet om at vi lurer alle, hva så? har ikke dårlig samvittighet for d akkurat.. noen av dere liker ikke måten jeg tenker på akkurat her, men det er vel heller ikke så viktig, for meg er den dagen veldig viktig påalle måter, og selvfølgelig vil jeg da ha en perfekt dag, slik jeg drømmer om. han er jo ikke ateist, han har bare ikke noe formening om dette. så trenger ikke å melde ut og inn, kan godt bli der jeg. grett med faddera etterhvert!=)

kanskje egoistisk og korttenkt her, klar over det.. men en drøm er en drøm

Gjest hannahhh

Men så manglar vi heller ingenting. Når to vaksne møtast, flyttar saman og slår saman hushaldningane er det vel heller slik at vi har altfor mykje...

borgelig er sikkert fint det også! utendørs og kanskje ute på havet! men det er ikke det samme som et eventyrlig kirkebryllup. så jeg skjønner tankegangen til lille berta

Du finner sikkert en prest som vil vie dere selv om dere ikke står i statskirken. Jeg kjenner flere hvor det har gått bra.

Jeg ville riktignok ikke gjort det, og gjorde det heller ikke. Vi ble viet i Oslo tinghus og selv om det var en kort sermoni, så var det veldig stemningsfult og romantisk, synes jeg. De har et eget vigselsrom som er pyntet og hvor de tenner levende lys, du blir ikke viet på et vanlig kontor. Vi hadde alle bryllupsgjestene med på vielsen og noen venner spilte for oss da vi gikk inn og ut. De er som regel veldig fleksible ved borgerlige vielser også, og har forståelse for at dette er en viktig dag som brudeparet gjerne vil ha en fin ramme rundt. Hvis du klarer å overtale en med vigselsrett (prest, dommer, dommerfullmektig f.eks) kan du bli viet hvor som helst.

det er ikke krsitendommen som er viktig. men jeg synes bare at et bryllum i kirka er det mest romantiske, det er det jeg alltid har drømt om. alt d tullet om at vi lurer alle, hva så? har ikke dårlig samvittighet for d akkurat.. noen av dere liker ikke måten jeg tenker på akkurat her, men det er vel heller ikke så viktig, for meg er den dagen veldig viktig påalle måter, og selvfølgelig vil jeg da ha en perfekt dag, slik jeg drømmer om. han er jo ikke ateist, han har bare ikke noe formening om dette. så trenger ikke å melde ut og inn, kan godt bli der jeg. grett med faddera etterhvert!=)

kanskje egoistisk og korttenkt her, klar over det.. men en drøm er en drøm

lille berta må ta konsekvensene av at hun ikke er medlem i statskirken.

Melde seg inn/ut alt ettersom, er for meg noe uforståelig.

Aner jeg et snev av latskap(?), da jeg vet at med noen anstrengelser og kreativitet, kan det lages mange mange fine borgerlige seremonier. ...men som sagt.....det krever litt....

Annonse

Gjest lille berta

lille berta må ta konsekvensene av at hun ikke er medlem i statskirken.

Melde seg inn/ut alt ettersom, er for meg noe uforståelig.

Aner jeg et snev av latskap(?), da jeg vet at med noen anstrengelser og kreativitet, kan det lages mange mange fine borgerlige seremonier. ...men som sagt.....det krever litt....

Forstår dere ikke at det ikke er snakk om at det må være kristent, men at kirka som bygning er svært romantisk i mine øyne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...