Gå til innhold

Min datter på 9 år

Anbefalte innlegg

Flere ganger i uke forbindelse med toalettbesøk midt i natten plages hun av mareritt som hun klarer ikke å våkne til virkelighet. Hun har øynene oppe og vandler mens hun hyler av reddsel. Hun har hatt det slik i 3-4 år. Hva er egentlig best å gjør under slike situasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126417-min-datter-p%C3%A5-9-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finne et rituale FØR leggetid som roer og trygger henne. Finne et rituale som kan roe og trygge henne under "anfallene". F.eks et "mantra" hvor du sier: Mamma er her, mamma passer på deg.Alt er trygt. Etterhvert burde stemmen din trenge inn i drømmen og få henne rolig slik at du kan følge henne rolig tilbake til sengen.

På dagtid kanskje fiske ut litt opplysninger om hverdagen hennes- prøve å snakke med lærer om skolesituasjon. Kanskje det er noen som ikke er så greie med henne på skolen? Kanskje føler hun at hun mestrer den dårlig?

Jeg er ingen psykiater/psykolog. Snakker kun som mor med noe erfaring hva gjelder mareritt. Dette hjalp meg.

Finne et rituale FØR leggetid som roer og trygger henne. Finne et rituale som kan roe og trygge henne under "anfallene". F.eks et "mantra" hvor du sier: Mamma er her, mamma passer på deg.Alt er trygt. Etterhvert burde stemmen din trenge inn i drømmen og få henne rolig slik at du kan følge henne rolig tilbake til sengen.

På dagtid kanskje fiske ut litt opplysninger om hverdagen hennes- prøve å snakke med lærer om skolesituasjon. Kanskje det er noen som ikke er så greie med henne på skolen? Kanskje føler hun at hun mestrer den dårlig?

Jeg er ingen psykiater/psykolog. Snakker kun som mor med noe erfaring hva gjelder mareritt. Dette hjalp meg.

Takk for gode råd !

Jeg vil prøver Mantra ved neste anfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...