Gå til innhold

Når du skal ha gjester...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Så flink du er som får skryt. Ser du etter rot og skitt når du er hjemme hos andre også eller? Siden du er såpass opptatt av det selv, altså?

Fy faen! Hvor gammel er du? 16?

Nå er du usaklig at jeg ikke gidder brukle mer tid på barnslige møkkakjerringer som ikke har noe annet å gjøre enn å slenge dritt til folk som liker å ha det reint. bare drukn i dritten deres dere. Samma for meg!

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• laban

7

• vin

7

• laguna1365380434

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

Ting tar TID, Pricilla. Og jeg skal love deg at du kommer til å måtte svelge kamelene dine når du sitter der med et par unger, fulltidsjobb og masse kjøring til fritidsaktiviterer, kakebaking til lotterier og komitéer.

Lykke til.

Akkuratt som om det ikke skjer masse i livet mitt nå fordi jeg ikke har unger?

jeg vet ting tar tid, jeg bruker jævlig mye tid på å holde det reint har jeg skrevet ørten ganger og jeg VET det blir annerledes med unger, emn dete r fortsatt ikke unger vi diskuterer her!

Fy faen! Hvor gammel er du? 16?

Nå er du usaklig at jeg ikke gidder brukle mer tid på barnslige møkkakjerringer som ikke har noe annet å gjøre enn å slenge dritt til folk som liker å ha det reint. bare drukn i dritten deres dere. Samma for meg!

Hehe.

Akkuratt som om det ikke skjer masse i livet mitt nå fordi jeg ikke har unger?

jeg vet ting tar tid, jeg bruker jævlig mye tid på å holde det reint har jeg skrevet ørten ganger og jeg VET det blir annerledes med unger, emn dete r fortsatt ikke unger vi diskuterer her!

Det er det jeg diskuterer, iallefall. Man prøver å få øynene dine opp for at ting blit HELT annerledes med barn. Komplett annerledes.

laguna1365380434

Sånn sett er jeg den perfekte gjest. Jeg legger verken merke til støv eller rot, nye gardiner eller nips. Jeg bare oser rett bort til bokhylla eller dumper ned i nærmeste sofa og er fornøyd hvis jeg får kaffe eller pils.

Tror de gjestene som snuser etter støvlukt i gardinene er i mindretall. Det eneste jeg ikke tåler hjemme og borte er spor i dassen. Dasser skal alltid være reine!

:o)

Jeg tror også det er sjeldent at folk sjekker peishylla for støv og sånn..

Men jeg ordner jo sånn at det blir hyggelig her om jeg får gjester og jeg vet det, men jeg panikkrydder ikke..

Dvs at jeg rydder evt rot vekk fra sofa&bord, setter i litt røkelse og lys, og finner kaffe/øl/vin..;)

Jeg er enig i at det er ekkelt med skitten dass, men det har jeg sjelden, den blir jevnlig vasket.

Illeluktende, meterhøy oppvask hadde jeg nok også lagt merke til. Det er forskjell på ekkelt&møkkete og litt uskyldig rot..

Gjest Pricilla

Har du ikke en mann? Herregud, Pricilla, er du DUM? Mannfolk er selvfølgelig på jobben de!

Og du sier at du ikke kan gjøre de tinga du nevner samtidig. DA, kjære lillemor, må du bare foreberede det gå at ALLE de tinga der må du gjøre SAMTIDIG med at du ammer og vasker dritt og prøver å få unger til å slutte å grine osv osv, ellers blir det IKKE gjort!

Jeg tror du ikke skal få barn jeg! Det blr en knyttneve i trynet på deg, garantert! Mangler du fullstendig evne til å tenke deg inn i en situasjon du ikke har opplevd du da eller? Jeg hadde aldri passet en unge jeg, da jeg fikk første barnet, men SÅ blåøyd var jeg da heldivis ikke!

Er jge dum fordi jeg mener at mannan skal også hjelpe til? Javel! Greit at han jobber, men han jobebr ikke hele tida.

Når vi får barn, ja jeg skal ha barn ja og skal bli en jævla god mor også, så kommer jeg til å kreve at han tar sin del.

Annonse

laguna1365380434

Det går an å frigjøre seg fra oppdragelsen vet du! Det er ikke alle som blir oppdratt til sunne mennesker! Mora di har tydeligvis gitt den en form for mani!

Hvorfor det?

Hun liker jo bare å ha det rent? Er ikke det i orden?

Jeg trenger personlig ikke å ha det superstrøkent, men jeg kan ikke se noen grunn til å bite hodet av Pricilla fordi hun liker det.. Smaken og baken vettu..

:o)

Jeg tror også det er sjeldent at folk sjekker peishylla for støv og sånn..

Men jeg ordner jo sånn at det blir hyggelig her om jeg får gjester og jeg vet det, men jeg panikkrydder ikke..

Dvs at jeg rydder evt rot vekk fra sofa&bord, setter i litt røkelse og lys, og finner kaffe/øl/vin..;)

Jeg er enig i at det er ekkelt med skitten dass, men det har jeg sjelden, den blir jevnlig vasket.

Illeluktende, meterhøy oppvask hadde jeg nok også lagt merke til. Det er forskjell på ekkelt&møkkete og litt uskyldig rot..

Javisst. Og når jeg selv er vertskap tenker jeg helt annerledes enn når jeg er gjest. Jeg slapper ikke av hvis det ser for jævlig ut, så eventuell rydding blir vel mest for min egen skyld.

Til den noe opphetede diskusjonen her: Det er nå langt fra rot og støv til urenslighet og uhygieniske forhold. Jeg har selv alt annet enn støv på hjernen, men jeg er nøye med renslighet når det gjelder mat og personlig hygiene.

laguna1365380434

Javisst. Og når jeg selv er vertskap tenker jeg helt annerledes enn når jeg er gjest. Jeg slapper ikke av hvis det ser for jævlig ut, så eventuell rydding blir vel mest for min egen skyld.

Til den noe opphetede diskusjonen her: Det er nå langt fra rot og støv til urenslighet og uhygieniske forhold. Jeg har selv alt annet enn støv på hjernen, men jeg er nøye med renslighet når det gjelder mat og personlig hygiene.

Høres ut som at vi er enige..:o)

Livet er for kort til å gidde å ominrede leil. og sette alle ting støvtørket og på rekke, om noen skulle ramle innom..

Samtidig ville jeg ikke like å ha det møkkete og jeg ville blitt flau og ukomfortabel om noen kom på besøk og ett eller annet her var skikkelig æsj..;)

Tullebukk! Hvis du er hjemmeværende så har du jo mer enn 1-2 timer hver dag å bruke på å holde huset i orden.

Vi andre folk er ute av huset i kanskje 9-10 timer med jobb og reisetid, så ikke kom med den der. Du vet ikke hva andre sliter med. Hjemmeværende er jo et luksusliv i våre dager. Skulle bare mangle, og du er ung og frisk, at du ikke kunen holde det rent og ryddig selv om du har fire barn.

Har mere tid en 2 timer??

For det første trengs det ikke mere tid , dessuten synes jeg selve innleggene dine til meg er rimelig frekke!!

Hva vet du om meg?Jeg MÅ ta meg pause inniblant.

Du skjønner ; jeg er IKKE frisk , men uføretrygdet + at jeg har 3 syke barn , med alvorlige sykdommer!

Så det er dager det ikke blir gjort en dritt her hjemme fordi vi ligger på sykehuset eller det er andre problemer.

Men så sant jeg har muligheten , OG er hjemme liker jeg at det er rent og ryddig!!

Gjest dame uten signatur

Nei, babyen roter ikke.

Jeg tenkte mer på at det kan hende den begynner å hyle etter pupp mens du holder på å sortere tøy som du har tatt inn fra tørkesnora. Mens du ammer babyen, går den sjalu treåringen for å tisse selv. Babyen gulper på T-trøya di og bæsjer oppetter ryggen sin når den er ferdig med puppen (det er helt normalt og ingen sjelden katastrofe). Mens du forsøker å skifte bleie og tøy på den og trøye på deg selv, på badet, ringer telefonen - alt samtidig mens treåringen hopper rundt med buksa på halv tolv og du vet at h*n sikkertfinner på noe tull fordi h*n er sjalu på babyen.

Da kan det tenkes at både haugen med det rene tøyet som du holdt på å sortere, blir liggende en stund, og at et babyplagg, din skitne trøye eller en sokk etter treåringen, vil ligge på badegulvet.

Jeg sier ikke at det blir liggende sånn resten av dagen. Jeg sier bare at hvis den som ringte, var en gjest som meldte sin ankomst om et kvarter, så vil det være nødvendig med en rask runde.

I går hadde jeg brystspreng og forferdelig lyst på baby.

Nå vet jeg ikke.

Kanskje én.

Aldri to etter kort tid!

Ja til flere slike innlegg til oss som har lyst på barn, men har lite erfaring med det! :-)

Gjest Pricilla

Hvorfor det?

Jeg trenger personlig ikke å ha det superstrøkent, men jeg kan ikke se noen grunn til å bite hodet av Pricilla fordi hun liker det.. Smaken og baken vettu..

Takk! : ) Og jeg har ikke støv på hjernen eller noe form for mani...

Vasker og tørker støb i gang i uka, har sjelden eller aldri rot og vasker badet par ganger i uka. Da er jeg gal! : )

Synes hele diskusjonen har blitt vridd og vendt på så det høres ut som om jeg har støv på hjernen. bare fori jeg mener at bad bør være reint til alle tider, gjester eller ei.. Do med gult/brunt belegg og masse hår og dritt i vaksen er grisete.. Trodde de fleste var enige der jeg, men tok visst feil.

Bare sånne folk som meg med vaskemani tenker jeg..

Hvorfor det?

Enig med Laguna...

Den diskusjonen som harvært her virker noe meningsløs... Jeg tror Pricilla definerte ryddig og rent - som å være et sted hvor ikke det er vasket på lang tid, og hvor klær, leker osv. flyter...

Det er stor forskjell på at noe ligger litt her og der og at det ikke er fullstendig strøkent.

Selv har jeg tre barn, full jobb - og vil si jeg klarer stort sett å ha det ryddig og rent (vaskehjelp hver 14 dag, - går over lettere den andre uken samt støvsuger og vasker over bad ved behov).

Er helt enig i at med små barn kan det i perioder være kaotisk, men fra det til å ikke sørge for at det er noenlunde RENT - er for meg ganske stor...

Annonse

Gjest dame uten signatur

Jeg husker en gang på 90-tallet da jeg måtte slenge en hel haug med rent sengetøy i sofaen - tror det begynte å regne eller no', så jeg måtte hente det i en fart. I hvert fall ble haugen liggende en god stund.

Da jeg omsider gikk løs på brettinga, var det skumring. Gjett om jeg hoppet høyt da det plutselig lyste to store, hvite øyne mot meg fra en sprekk mellom de nederste laknene - i farten hadde jeg "bredd over" den digre Max Mekker-dokka til datteren min...

hehe :-)

Enig med Laguna...

Den diskusjonen som harvært her virker noe meningsløs... Jeg tror Pricilla definerte ryddig og rent - som å være et sted hvor ikke det er vasket på lang tid, og hvor klær, leker osv. flyter...

Det er stor forskjell på at noe ligger litt her og der og at det ikke er fullstendig strøkent.

Selv har jeg tre barn, full jobb - og vil si jeg klarer stort sett å ha det ryddig og rent (vaskehjelp hver 14 dag, - går over lettere den andre uken samt støvsuger og vasker over bad ved behov).

Er helt enig i at med små barn kan det i perioder være kaotisk, men fra det til å ikke sørge for at det er noenlunde RENT - er for meg ganske stor...

... sorry, første del av innlegget ble litt feil..

mener det er stor forskjell på hvordan vi definerer rent&ryddig / møkkete og ustelt...

Tullebukk! Hvis du er hjemmeværende så har du jo mer enn 1-2 timer hver dag å bruke på å holde huset i orden.

Vi andre folk er ute av huset i kanskje 9-10 timer med jobb og reisetid, så ikke kom med den der. Du vet ikke hva andre sliter med. Hjemmeværende er jo et luksusliv i våre dager. Skulle bare mangle, og du er ung og frisk, at du ikke kunen holde det rent og ryddig selv om du har fire barn.

Vil bare også legge til ( den tullebukken jeg er ) at jeg har vært alenemor i mange år , med barn , og hatt både jobb og skole i tillegg.

Så jeg vet utmerket hva det er , og savner heller DET livet , enn et liv som uføretrygdet med konstante smerter , utallige operasjoner og det peset jeg / vi har nå!!

Slik som det er nå er det heller ikke noe særlig med soving om nettene heller..

laguna1365380434

Har mere tid en 2 timer??

For det første trengs det ikke mere tid , dessuten synes jeg selve innleggene dine til meg er rimelig frekke!!

Hva vet du om meg?Jeg MÅ ta meg pause inniblant.

Du skjønner ; jeg er IKKE frisk , men uføretrygdet + at jeg har 3 syke barn , med alvorlige sykdommer!

Så det er dager det ikke blir gjort en dritt her hjemme fordi vi ligger på sykehuset eller det er andre problemer.

Men så sant jeg har muligheten , OG er hjemme liker jeg at det er rent og ryddig!!

Jeg mener ikke å være frekk altså, men klarter du virkelig å rydde og vaske på så kort tid..? Og ha det helt ryddig hele tiden?

Her er det ofte litt rot, og jeg bruker gjerne hele torsdagen + ca par timer daglig og det er FORTSATT strøkent kun torsdager og generellt smårotete ellers.. Og jeg har ikke unger en gang..

Hva er hemmeligheten?

Hvorfor er jeg er myyyye treigere? :-o

Gjest Enda en uperfekt husmor

Ja, men hvordan kan du diskutere hvor syk jeg er, eller hor nevrotisk jeg er når vi begynte med å snakke om man rydder før det kommer gjester?

Vi skal diskutere tema, ikk enkeltperson! Sånn som du gjør her... Du har ikke grunnlag til å diskutere hvordan jeg har det eller ei, for du aner ikke noe om meg og mitt. Jeg sier at jeg har det ryddig og da har jeg en tvangslidelse???? Javel... Trøst deg med det du, siden ikke du klarer å rydde hos deg sjøl..

Vi BEGYNTE med å fortelle hva vi gjorde før vi fikk besøk, Pricilla. Akkurat som det ble spurt om.

Men etterhvert ble vi mer opptatt av å kommentere dine underholdende meninger.

Du heller svarte jo ikke bare på hva du gjorde før du fikk folk! Men du la jo i tillegg til hva du syntes var grisete og ekkelt osv. DA må jo vi også få lov til å si hva VI mener er overrenslig og nevrotisk. Ikke sant?

Du kommer ikke i mål med det forsvaret der...

I går hadde jeg brystspreng og forferdelig lyst på baby.

Nå vet jeg ikke.

Kanskje én.

Aldri to etter kort tid!

Ja til flere slike innlegg til oss som har lyst på barn, men har lite erfaring med det! :-)

Det er masse kos og hygge med småbarn i huset.

Dette dreide seg om hvorfor det kan være behov for litt raske løsninger dersom man får gjester på kort varsel.

Kunsten er å ikke ta det så tungt dersom det må flyte litt en stund. Må babyen ha mat og stell, så har dette første prioritet. Tøyhaugen løper garantert ikke sin vei.

Motivasjonen for å rydde synker også en smule dersom man vet at det holder seg slik i ca. 5 minutter. Da venner man seg til å vente med det til etter leggetid.

Jeg liker å ha det ryddig og rent jeg også, jeg mener på ingen måte at det _bør_ være rotete og ruskete hjemme hos alle som har barn. Jeg sier bare at jeg forstår at det ser sånn ut, dersom noen bare dropper innom. Det trenger liksom ikke bety at man er lat eller sjuskete.

Jeg mener ikke å være frekk altså, men klarter du virkelig å rydde og vaske på så kort tid..? Og ha det helt ryddig hele tiden?

Her er det ofte litt rot, og jeg bruker gjerne hele torsdagen + ca par timer daglig og det er FORTSATT strøkent kun torsdager og generellt smårotete ellers.. Og jeg har ikke unger en gang..

Hva er hemmeligheten?

Hvorfor er jeg er myyyye treigere? :-o

Det holder her i alle fall !

Men nå bor vi ikke på så stor plass ( litt over 100 kvm.).

Så støvsugingen er gjort på en halv times tid , dessuten tror jeg at hvis en har en rutine , går alt kjappere.

(lærte det på et kurs hos City Maid en gang)

Også har vi ikke så mye dill og dall , slik at støvtørking og vask går rimlig kjapt .

Blir nok verre når vi flytter inn i et hus ja ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...