Gå til innhold

Sosialrapporten - igjen....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat i dag

Hvor lang tid tok det for dere fra hjemmebesøkene og samtalene med saksbehandler var overstått til sosialrapporten forelå?

Vår saksbehandler sa at det skulle gå "raskt" uten å ville utdype det mer. Men nå har vi ventet i over to uker og jeg begynner å bli utålmodig. Jeg kan jo også legge til at det er mer enn ni måneder siden vi kontaktet sosialkontoret første gang, så vi er veldig lysten på å komme over i Bufa-køen nå! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, det det varierer nok veldig fra kommune til kommune.

Ved vår første adopsjon tok det 6 uker fra siste møte med BV til vi kunne komme å skrive under på rapporten.

Nå er vi i gang med runde nr. 2. 11/11 hadde vi siste møte med BV og hun ville ikke love når den skulle bli ferdig .... men forhåpentligvis før nyttår. Hvis dette holder stikk så blir det rundt 6 uker denne gangen også.

Kjenner også at jeg blir frustrert over sendrektigheten, men jeg er nok litt mer tålmodig denne gangen enn sist. Nå har jeg jo selv opplevd at vi fikk akkurat det barnet som var ment for oss. Derfor vet jeg at saken ikke kunne gå verken raskere eller saktere enn det den faktisk gjorde ..... for tenkt om VÅR jente hadde havnet hos noen helt fremmede :o))

Vi får kysse fingrene for snarlig sosialrapport til oss begge.

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/#findComment-768592
Del på andre sider

Dette har vært svært forskjellig i de tre prosessene våre. Første gang var rapporten klar to uker etter siste hjemmebesøk. Men da fikk vi den i retur noen mnd. senere fordi den var for tynn...Alt i alt tok denne delen av prosessen ca. 5 mnd.

Andre gang gikk det to mnd. etter vårt siste hjemmebesøk før vi kunne skrive under rapporten. Da måtte jeg tom. mase på bv. Hele saksgangen tok i overkant av 6 mnd.

Tredje og siste gang gikk alt veldig raskt og greit. Hadde to hjemmebesøk og skrev under rapporten 10 dager etter siste hjemmebesøket. Alt i alt tok saksgangen med sos.kontoret i overkant av 4 mnd. inkl. 2,5 mnd. ventetid på å komme igang med sosialrapporten.

Hvis det drøyer lenge, kan dere jo ta kontakt og spørre hvordan det ligger an.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/#findComment-768618
Del på andre sider

Som Noraførr skriver kan det variere veldig fra kommune til kommune hvor lang tid det tar å utarbeide en slik rapport.

Siden de forteller dere at det skal gå raskt, ville jeg spurt hvor lang tid de gjennomsnittlig bruker på å utarbeide en rapport. Det er fullt lovlig å være utålmodig når man venter barn!!!

For oss i Bærum kommune tok det 9 mnd fra vi kontaktet barnevernet første gang, til de kom på intervju besøk. Deretter tok det nesten syv månder før sosialrapporten var skrevet.

Kanskje du kan fortelle hvilken kommune du bor i, og høre om noen her på DOL har erfaring fra din kommune, eller gå rett på å ring barnevernet i nå før helgen.

Lykke til :0)

-og ønsk deg tålmodighetskrem til jul!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/#findComment-768625
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommerstorm

Vi er for øyeblikket i en prosess med sosialrapport nå. Tok kontakt med sosialkontoret i februar i år. Første hjemmebesøk var for en mnd. siden. Helt realistisk sett, så tror jeg det kommer til å ta enda en mnd. før rapporten er ferdig. Har hatt 2 besøk - de kommer enda en gang. Forrige gang de kom, fikk jeg inntrykk av at de hadde gjort svært lite fra gangen før. Stilte mye de samme spørsmålene som ved første besøk. Nei, det pleier som regel ikke å gå fort akkurat... Hadde vi jobbet slik i det private næringsliv, så hadde vi ikke hatt jobb på sikt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/#findComment-768699
Del på andre sider

Vi er for øyeblikket i en prosess med sosialrapport nå. Tok kontakt med sosialkontoret i februar i år. Første hjemmebesøk var for en mnd. siden. Helt realistisk sett, så tror jeg det kommer til å ta enda en mnd. før rapporten er ferdig. Har hatt 2 besøk - de kommer enda en gang. Forrige gang de kom, fikk jeg inntrykk av at de hadde gjort svært lite fra gangen før. Stilte mye de samme spørsmålene som ved første besøk. Nei, det pleier som regel ikke å gå fort akkurat... Hadde vi jobbet slik i det private næringsliv, så hadde vi ikke hatt jobb på sikt!

Vedr.: "Hadde vi jobbet slik i det private næringsliv, så hadde vi ikke hatt jobb på sikt!".

Grunnen er ikke måten saksbehandlere jobber på, men manglende ressurser.

Har selv jobbet i barneverntjenesten, og var ganske så overarbeid - noe som er helt vanlig. Har også jobbet i det private næringslivet, og kan ikke si tempoet var noe høyere der - ganske så likt med unntak av at jobben ble unnagjort pga man hadde ressurser til det - både til bemanning, lønninger (inkl. overtid) og utstyr.

Tror at mange saksbehandlere sliter seg ut pga saker hoper seg opp, pga manglende kapasitet. Det er iallefall stort gjennomtrekk, og det er en av de yrkesgruppene der folk holder ut kortest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126448-sosialrapporten-igjen/#findComment-768782
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...