Gå til innhold

Argh....er legene kjøpt og betalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er legene kjøpt og betalt av legemiddelindustrien??

Jeg har nå fått ulike kremer av 3 ulike leger til min lille allergi gutt. Den ene kremen sier den ene legen at jeg fint kan bruke, mens en annen lege sier at gutten min er for liten til å bruke den og skriver ut en ny resept på ny salve. Det samme skjer hos neste lege, og jeg får enda en salve som liksom skal hjelpe. Noen test får jeg ikke henvisning for å ta.

Ei venninde har fått beskjed om at hennes gutt ikke får ta allergitesten fordet den medisinen han går på virker???

Jeg spør bare; hve er det som skjer?? Er de ikke interesserte i å finne årsakene til plagene disse legene, eller er de bare uhederlige folk som ønsker å tjene penger på andres uvitende og ulykke??

Er det flere eksempler der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bedt om rekvisjon til hudlege? Ikke alle primærleger vil innse sine begrensninger og automatisk foreslå dette, men vil heller prøve ut forskjellige produkter først.

Forlang.

Eller bruk privaten.

Skrevet

Har du også begynt å skjønne hvordan helsenorge fungerer?

Lykke til sier jeg og ikke gi deg før dere får hjelp.

Gjest Pricilla
Skrevet

har opplevd SÅ mye av sånt! Har problemer med magen som jeg har skrevet om før. Den enen legen sa magesår, tok så gastroskopi, men de fant tikke noe. Fikk da masse piller som gjør at magesekken produserer mindre syre. Har vært veldig plaga med smerter og sure oppstøt + oppkast.

Så tok jeg CT av magen, men fant ike noe der heller.. Fikk beskjed fra legen min at "da får du bare fortsette med syrepillene da.." Og det er egentlig piller man skal ta i 28 dager og ikke mer. Nå har jeg tatt dem i 9 mnd! Og de gjør ikke noe... bare trekker på skuldra liksom.

Skulle ring legen for å bestille time, men der fikk ejg lite hjep.. han hadde perm han! Og jeg hadde ikke fått vikar engang..

Ringte til den andre legen jeg bruker noen ganger hos Bed.legen siden min hadde perm og ba om resept på Mysctatin eller hva det het (munnskyldevann på trøske som latterlig nok er på resept). Trodde tunga mi skulle ramle av forrige fredag, var så vondt..

kontordama skulle ringe tilbake for å si om jeg kunne få resep, men neeida.. Det hadde han ikke tid til! Det tar 2 sek. å skrive ut resept.. Hadde skjønt det hadde ejg bedt om valium. Da måtte jeg evt. gå til legevakta... Med sår tunge? Nei vettu hva!

Jeg mener de driter i pasientene sine ja...

Skrevet

Har du også begynt å skjønne hvordan helsenorge fungerer?

Lykke til sier jeg og ikke gi deg før dere får hjelp.

Jeg skjønte nok ikke hvor skoen trykket før jeg tok den på nei......Fy flate.

Skrevet

har opplevd SÅ mye av sånt! Har problemer med magen som jeg har skrevet om før. Den enen legen sa magesår, tok så gastroskopi, men de fant tikke noe. Fikk da masse piller som gjør at magesekken produserer mindre syre. Har vært veldig plaga med smerter og sure oppstøt + oppkast.

Så tok jeg CT av magen, men fant ike noe der heller.. Fikk beskjed fra legen min at "da får du bare fortsette med syrepillene da.." Og det er egentlig piller man skal ta i 28 dager og ikke mer. Nå har jeg tatt dem i 9 mnd! Og de gjør ikke noe... bare trekker på skuldra liksom.

Skulle ring legen for å bestille time, men der fikk ejg lite hjep.. han hadde perm han! Og jeg hadde ikke fått vikar engang..

Ringte til den andre legen jeg bruker noen ganger hos Bed.legen siden min hadde perm og ba om resept på Mysctatin eller hva det het (munnskyldevann på trøske som latterlig nok er på resept). Trodde tunga mi skulle ramle av forrige fredag, var så vondt..

kontordama skulle ringe tilbake for å si om jeg kunne få resep, men neeida.. Det hadde han ikke tid til! Det tar 2 sek. å skrive ut resept.. Hadde skjønt det hadde ejg bedt om valium. Da måtte jeg evt. gå til legevakta... Med sår tunge? Nei vettu hva!

Er du sikker på at det er magesekken det er noe i veien med da? Mmmm, det kan du ikke være, siden legene ikke er det. Dårlig arbeid fra deres side.

Jeg var faktisk på gastro mandag. Da hadde jeg fastet siden morgenen, hadde time 18.30 på kvelden. Jeg var så tørst på vann at jeg var helt gåen, men nok om det.

Jeg ble spurt om jeg ville ha beroligende og bedøvelse mot brekning. Det ville jeg ikke ha - ville bare bli ferdig og få drukket vann :-) Hvis jeg hadde tatt spraybedøvelse, måtte jeg ventet enda en time for å drikke. Det hadde jeg ikke lyst til.

Gikk greit det, ubehagelig og jeg brakk meg litt, men lå selv å så på mens de kjørte slangen ned (ba om det :-)

Jeg hadde betennelse i spiserøret - og derav ubehag med halsbrann.

Er det mulig du har noe sånt, siden de ikke fant noe i magesekken din?

Jeg har også vært på ultralyd av nyre, lever, galle og det som kan sees på ultralyd. Alt i orden, og normalt.

Gjest mia mia mia
Skrevet

jeg har en kompis som er lege. han forteller at de forskjellige leverandørene kommer med masse gaver og reiser til legene, for at legene skal velge demmes produkter. for det er visst ganske mye opp til legen, hva de skal kjøpe inn.

han forteller at det er mange av legene som lar seg friste av gaver og reiser ...

Gjest Pricilla
Skrevet

Er du sikker på at det er magesekken det er noe i veien med da? Mmmm, det kan du ikke være, siden legene ikke er det. Dårlig arbeid fra deres side.

Jeg var faktisk på gastro mandag. Da hadde jeg fastet siden morgenen, hadde time 18.30 på kvelden. Jeg var så tørst på vann at jeg var helt gåen, men nok om det.

Jeg ble spurt om jeg ville ha beroligende og bedøvelse mot brekning. Det ville jeg ikke ha - ville bare bli ferdig og få drukket vann :-) Hvis jeg hadde tatt spraybedøvelse, måtte jeg ventet enda en time for å drikke. Det hadde jeg ikke lyst til.

Gikk greit det, ubehagelig og jeg brakk meg litt, men lå selv å så på mens de kjørte slangen ned (ba om det :-)

Jeg hadde betennelse i spiserøret - og derav ubehag med halsbrann.

Er det mulig du har noe sånt, siden de ikke fant noe i magesekken din?

Jeg har også vært på ultralyd av nyre, lever, galle og det som kan sees på ultralyd. Alt i orden, og normalt.

De burde sett om jeg hadde bettennelse io spiserøret på meg og da.. For jeg tok gastro i sommer. Men jeg har vel for mye syre tror de.. Jeg spyr masse syre hvis jeg har drukket b.la. Da komemr det bare syre.. masse, selv om jeg ikke drikker noe...

CT sjekka lever, nyrer og alt annet - alt ok der.

Skrevet

jeg har en kompis som er lege. han forteller at de forskjellige leverandørene kommer med masse gaver og reiser til legene, for at legene skal velge demmes produkter. for det er visst ganske mye opp til legen, hva de skal kjøpe inn.

han forteller at det er mange av legene som lar seg friste av gaver og reiser ...

Faans dritt... du får be kompisen din om å være en anstendig lege da. Så finnest det iallefall 1 av dem....

Gjest mia mia mia
Skrevet

Faans dritt... du får be kompisen din om å være en anstendig lege da. Så finnest det iallefall 1 av dem....

han har heldigvis yrkesmoral og hele pakka.. det er jo ikke lov å motta gver. men mange sender bare.. så..=)

Skrevet

Overrasket over at legene er kjøpt og betalt? IKKE JEG! Det er gammelt nytt!

Skrevet

Almenleger duger bare til halsbetennelse og influensa.

Henvisning til spesialist, hvis ikke; bytt lege.

Skrevet

Almenleger duger bare til halsbetennelse og influensa.

Henvisning til spesialist, hvis ikke; bytt lege.

Ja, jeg begynner å innse det. har vurdert å bytte lege flere ganger.

Skrevet

Må slutte med å drekke, vettu... ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...