Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Vet ikke hvor mange her inne som også er aktive på VB's hjemmeside, men tenkte jeg kunne legge inn et innlegg her for ikke å rote til VB's side med masse diskusjoner i stedet for reelle spørsmål.

For jeg syns faktisk VB har fått nok pepper nå.

JA, vi vil alle ha mest mulig informasjon, - jeg også. Selv synes jeg det hjelper i ventetiden å vite hvor mange søkere det er til en hver tid, hvor mange som får tildeling/reisebeskjed osv. (For da kan jeg lage mange utrolige matematiske kalkulasjoner på min egen estimerte "termin") men fra å gå derfra til å si at VB har kaos i tildelinger og driver med villeding og feil informasjon synest jeg er litt urettferdig.

Jeg vil anta, selv om det av og til føles motsatt, at VB gjør så godt de kan.

Det er tross alt saker og ting i Korea som nå sinker prosessen, og det er noe VB ikke kan/kunne ha forutsett.

Ja, enig i at de kanskje kunne vært litt mer flinke til å gi oppdatert informasjon om hva de vet og ikke vet. På den andre siden vil jeg tro at dersom de gav oss all informasjon så ville vi pepret dem videre med nye spørsmål....

Så, der fikk jeg sagt det. Som en skrev i et av innleggene på VBs side, så føler jeg nesten at Korea-søkerne har blitt plassert i en bås av hissige og surmulende mennesker - og det er vi jo ikke!!!!

Når det er sagt, så håper jeg det kommer en hel masse med tildelinger nå!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126467-vb-s-sp%C3%B8rsm%C3%A5ls-side-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt enig i det du skriver GIN. Har reagert på "fiendtligheten" på VB's spørreside angående Korea. Kan det være "han du vet?"

Når vi sendte papirene til Kina så var vi forespeilet tildeling etter 8 - 10 måneder og fikk tildeling etter 14 1/2 måned. Kunne virkelig ikke falle meg inn å skylde på VB.

Jeg syns forøvrig de svarer utfyllende på spørsmålene om Korea, om at de er færre barn som blir utenlandsadoptert osv.

Gjest snart mamma til tre

Litt enig i det du skriver GIN. Har reagert på "fiendtligheten" på VB's spørreside angående Korea. Kan det være "han du vet?"

Når vi sendte papirene til Kina så var vi forespeilet tildeling etter 8 - 10 måneder og fikk tildeling etter 14 1/2 måned. Kunne virkelig ikke falle meg inn å skylde på VB.

Jeg syns forøvrig de svarer utfyllende på spørsmålene om Korea, om at de er færre barn som blir utenlandsadoptert osv.

Helt enig GIN. Jeg er mye inne på både Verdens barn og disse sidene selv om jeg ikke er så aktiv med innlegg. Jeg er blitt ganske overrasket over hvor sinte meldinger VB får.

Selv er jeg nå i gang med adopsjon nr 2 og synes det er utrolig dumt at det er blitt opptil 15 mnd ventetid, spesiellt fordi BUFA surret i over 7 mnd med søknaden vår. Det er frustrerende og vente og jeg er vel gangske desperat neste år når tildelig næremer seg. Men det hjelper ikke å kjefte på VB for det.

Så takk for dette innlegget og så får vi bare håpe at vi blir gledlig overrasket og får tildelig tidligere en anntatt.

Selv håpet vi på neste sommer, men nå tror jeg det blir vår 05.. Laaang ventetid...

God helg!

Så godt at dere som selv er Korea - søkere sier noe om dette her. Jeg har lenge reagert på holdningen til enkelte av spørsmålsstillerne på VB's spørreside.

Når man leser endel av de spørsmålene som den siste tiden er stilt på VB's hjemmeside, er det ikke rart at mange har det inntrykket

at adopsjon dreier seg om kjøp og salg av en "vare". Dette er selvsagt satt på spissen, men for en tredjegangs adoptant som har vært gjennom tøffe ventetider både før og etter tildeling i to av prosessene, fortoner dette seg temmlig absurd.

Enkelte etterspør sågar enslags garanti fra VB på tildeling fra Korea innen et

bestemt tidsrom. Jeg blir helt matt av en slik holdning.

Det ser ut til at endel adoptanter glemmer at adopsjon er svært komplekst og

handler om et svært sårbart samspill mellom norske myndigheter og formidlere

og på den ene siden og et giverlands myndigheter og samarbeidsorganisasjonen på den andre siden. Uforutsette endringer i adopsjonssituasjonen KAN skje i hvert eneste ledd i adopsjonsprosessen og i hvert eneste ledd i samarbeidskjeden. Disse usikkerhetsmomentene MÅ vi som adoptanter bare

leve med, selvom det kan være slitsomt til tider.

Når det er sagt, så skjønner jeg selvsagt at det ikke er moro å vente "på

overtid". Gjennom tre prosesser vet jeg veldig godt hva det er å vente

leeenge, særlig etter tideling. Eneste trøsten er at ventetiden faktisk er et glemt kapittel når du

endelig har barnet ditt i armene dine. :)

Vel, dagens lille utblåsning fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...