Gå til innhold

Hvis sosialrapporten er for tynn?

Anbefalte innlegg

Jeg ser av andre innlegg under her at det er litt ulik praksis rundt dette med sosialrapport for adopsjons nr. 2.

Vår rapport er skrevet av en saksbehandler som var inne i et kort vikariat nå i høst. Rapporten vår var det siste hun gjorde før hun sluttet.

Hun har tatt utgangspunkt i den gamle rapporten, og det nye hun har tilført er rimelig tynt. Vi ble veldig usikre ved gjennomlesning på hva vi skulle gjøre.

Hvis vi hadde sagt noe, ville rapporten bli lagt på hyllen til over nyttår, da er nemlig saksbehandler tilbake i et nytt vikariat.

Vi valgte å ikke si noe. Så nå er rapporten sendt. Men nå er jeg kjempenervøs for at den skal komme i retur.

Det jeg lurer på er om BUFA skumleser den ved registering og sender den i retur rimelig raskt. Eller er det noe som skjer når den tid kommer at den egentlig skulle vært behandlet?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126468-hvis-sosialrapporten-er-for-tynn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bufa behandler ikke søknaden, når de mottar den. Hvis de vil kreve tilleggsopplysninger blir det først når de behandler den.

Det som uansett er viktig er om saksbehandleren fikk beskrevet hvordan utvikling og tilpassing osv. har vært for barnets deres. Hvis det er gjort, så er det ikke sikkert de vil kreve mer opplysninger.

"Saksbehandlingstid

Søknaden blir mottaksregistrert hos BUFA, og søkerne får tilsendt en søknadsbekreftelse, med forventet saksbehandlingstid. De siste to årene har den gjennomsnittlige saksbehandlingstiden som regel vært på 3-4 måneder. I forbindelse med ferieavviklingen om sommeren er det imidlertid ikke til å unngå at saksbehandlingstiden kan bli noe lengre enn dette. I noen av sakene har BUFA behov for tilleggsopplysninger av ulik karakter. I slike tilfeller blir søkerne kontaktet, enten direkte fra saksbehandler i BUFA eller via den instansen i kommunen som har utarbeidet sosialrapporten. Når det er behov for tilleggsrapport, vil som regel saksbehandlingstiden bli noe lengre enn i øvrige saker.", jfr. http://bufa.no/art/?id=61

Ønsker dere lykke til videre :o)

Hei!

Vi fikk vår sosialrapport i retur fra BUFA fordi den ikke var bra nok. Dvs. saksbehandleren vår hadde kun henvist til forrige rapport når det gjaldt gen. spm.

Fikk litt hakeslepp da, men, og detter er viktig, vi mista ikke plassen vår i BUFA-køen. Vi fikk godkjenning etter 3 mnd. som vi var forespeilet.

Så, om BUFA mener at rapporten ders ikke er bra nok, vil jeg tro at dere likevel ikke mister noe tid.

Lykke til,

Hei!

Vi fikk vår sosialrapport i retur fra BUFA fordi den ikke var bra nok. Dvs. saksbehandleren vår hadde kun henvist til forrige rapport når det gjaldt gen. spm.

Fikk litt hakeslepp da, men, og detter er viktig, vi mista ikke plassen vår i BUFA-køen. Vi fikk godkjenning etter 3 mnd. som vi var forespeilet.

Så, om BUFA mener at rapporten ders ikke er bra nok, vil jeg tro at dere likevel ikke mister noe tid.

Lykke til,

Takk Abeba, nå ble jeg litt beroliget:-)

Vi fikk forresten bekreftelse fra BUFA på at rapporten var mottatt idag. Der sto det at behandlingstiden for tiden var på 3 mnd, men at de var inne i en omorganiseringsfase som nok ville påvirke behandlingstiden. Så det bli spennende å se fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...