Gå til innhold

Tungt å være arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidsledig

Det er så tungt å være arbeidsledig. Begynner å bli ganske deprimert nå etter å ha fått utallige avslag. Mister liksom litt av motivasjonen og blir motløs og passiv som igjen forverrer situasjonen. Vet ikke om jeg tør å søke ny jobb for selvtillitten er ikke akkurat på topp. Føler meg også alene om dagene og ensom. Vurderer å begynne på attføring i stedetfor, men vil ikke ha en ydmykende jobb. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126500-tungt-%C3%A5-v%C3%A6re-arbeidsledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er noen trøst så er det mange i din situasjon. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er deprimerende å få avslag på avslag og det er ikke noe særlig å snu på døgnet og ikke ha noe å gjøre på dagene heller.

Kan du være med i en jobbklubb på aetat så kan det kanskje være litt oppbyggende.

Kan du ta småjobber gjennom vikarbyrå eller lignende så kan det også være ok.

Nå vet ikke jeg hva slags erfaring, interesser eller utdanning du har, men rundt jul er det ofte behov for ekstrahjelper her og der.

Blir fort syke folk rundt jul..

Bare sitte med ensformig arbeid alene inne på et kontor. Enkle oppgaver som enhver idiot kunne gjort.

Jeg er ikke en av dem, men noen mennesker legger sjelen sin i fritiden ikke ikke i arbeidstiden, og da er det over hodet ikke interessant med utfordringer, så lenge pengene renner inn på kontoen.

Om du mener de ydmyker seg selv, sier det mye mer om deg. Og av og til skjønner man hva folk mener, uten at de sier noe, skjønner? Kanskje det gjør at arbeidsgivere blir redd for at du ikke kan samarbeide?

Det finnes ikke noe ærlig arbeide, som er ydmykende. Alle kan ikke være sjefer. Noen må jobbe på gulvet også.

Og noen må faktisk jobbe på kontor, med såkalt "kjedelige" oppgaver.

Men ellers, så skjønner jeg frustrasjonen din over å være arbeidsledig, det er ikke lett å finne motivasjonen alltid, til å søke videre. Meld deg i et vikarbyrå, det er kjempefin erfaring mens du søker andre, mere faste jobber.

Det er heller ingen skam å være på attføring, hvis det viser seg at det er det som blir løsningen.

Annonse

Kizza1365380506

Om du så tar en vaskejobb hos ISS, en kassejobb på Rema1000 eller noe annet. Det er alltid lettere å få jobb om du viser at du er villig til å ta i ett tag. Og at du er i jobb er utrolig viktig.

Hva med ett vikarbyrå. Det finnes utallige. De er ikke bare for sekretærer og lignende. De finnes for alle yrkesgrupper, du må bare finne den som passer for deg.

Mvh

Kizza1365380506

Bare sitte med ensformig arbeid alene inne på et kontor. Enkle oppgaver som enhver idiot kunne gjort.

Vet du, det der var veldig diskreminerende for oss som har fagbrev i kontorfaget. Det er nemlig ikke så enkelt som du tror å være på ett kontor. Du skal passe til det som til alt annet. Du kan få prøve min jobb hva tid som helst.

Gjest arbeidsledig

Vet du, det der var veldig diskreminerende for oss som har fagbrev i kontorfaget. Det er nemlig ikke så enkelt som du tror å være på ett kontor. Du skal passe til det som til alt annet. Du kan få prøve min jobb hva tid som helst.

Mente ikke å diskrimere, men snakket bare ut fra egen erfaring. Jeg er ikke utdannet til sekretær, men har høyere utdanning. Ikke føler jeg at jeg passer så godt til bare å sitte med ensformig kontorarbeide heller.

Gjest arbeidsledig

Jeg er ikke en av dem, men noen mennesker legger sjelen sin i fritiden ikke ikke i arbeidstiden, og da er det over hodet ikke interessant med utfordringer, så lenge pengene renner inn på kontoen.

Om du mener de ydmyker seg selv, sier det mye mer om deg. Og av og til skjønner man hva folk mener, uten at de sier noe, skjønner? Kanskje det gjør at arbeidsgivere blir redd for at du ikke kan samarbeide?

Jeg mener ikke at de ydmyker seg selv, men at jeg føler meg ydmyket fordi jeg ikke føler at jeg passer til slike jobber, samt at jeg har høyere utdanning.

Du sier du har høyere utdannelse, men har du arbeidserfaring?

Det er mer en høy utdannelse som kreves i arbeidslivet f.eks. praksis, samarbeid etc. For en evt. arbeisgivere ser det negativt ut med søkere som har gått ledige for lenge. Sånt sett ville det være bedre for deg å ta en midlertidlig jobb du er overklassifisert til, kanskje vil det hjelpe på psyken også og få "system på hverdagen" ha noe å gå til. Tar du en jobb du er overklassifisert til kan du bli en erfaring rikere, det kan være en fordel for "ledere" og vite hvordan det er å jobbe på golvet.

Har du søkt jobber andre steder i landet?

Lykke til i jakten på jobb

Kizza1365380506

Mente ikke å diskrimere, men snakket bare ut fra egen erfaring. Jeg er ikke utdannet til sekretær, men har høyere utdanning. Ikke føler jeg at jeg passer så godt til bare å sitte med ensformig kontorarbeide heller.

Vel hos oss er det ingenting som er kjedelig. Det går i hundre hele dagen og ingen dag er lik. Men så jobber jeg på landets nest største videregående skole også da. Det er bare Sogn som er større enn oss.

Kunne ikke tenkt meg en bedre arbeidsplass.

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...