Gå til innhold

Attester og evt videre arb.liv!

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenickikveld

Hei!

Kinkig situasjon dere, men jeg aner simpelthen ikke hva jeg skal gjøre! Er 34 år, i 8 år jobbet jeg ved en større privat bedrift, bare gode skussmål å få. Ble etter hvert sykemeldt i en fusjonsperiode(gud vite hvor mange ganger firmaet har "fusjonert" med seg selv for på den måte å squeeze ut arbeidstakere med fulltidskontrakter...de vil kort sagt bare ha folk på timer som de kan ringe når det passer dem) Jeg var den eneste igjen på fulltid til slutt...

Ok, så langt sykemeldt og fikk ny sjef/ryddegutt som jeg aldri arbeidet under..ikke en eneste time. Fyren er litt yngre, kverrulerende og spør du meg et rent hel..,direkte ufin å ha med å gjøre.Ville ikke tilpasse arb.sit min("de drev ikke noe veldedighetsbedrift og ønsket heller ikke ha sykemeldte folk i arbeide" osv...enda jeg aldri har vært sykemeldt en dag tidligere!) NÅ står han oppført på min sluttattest fra firmaet som "min nærmeste overordnede". Hvis jeg noen gang kommer i arbeide igjen har jeg ikke en sjans spør du meg(Er på attføring).Han kjenner meg jo ikke i arbeidslivet! Syns rett og slett ikke dette er riktig at han skal stå oppført her når det tross alt er andre jeg har jobbet under som fremdeles er igjen i firmaet...(riktignok noen få, mange har sluttet pga arb.sit).Sluttattesten jeg har fått er svært enkel og sier rett og slett ingenting den heller.(og han gidder neppe spørre andre om hvordan jeg fungerte i jobben min)

Hva i allverden gjør jeg???! Er det noen som har vært i liknende situasjon..kan jeg be personalkontorat om å forandre på dette, da det jo egentlig ikke stemmer at jeg har jobbet under han?! Blir litt fortvilet, som om det ikke er nok at jeg er på attføring! Har riktignok andre og gode referanser, men regner med en evt ny arb.giver nok vil kontakte denne "småpsykopaten".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126504-attester-og-evt-videre-arbliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dummeste du gjør er å ikke prøve å få ny attest. Hva har du å tape? Kontakt for all del personalavdelingen, du, og forklar situasjonen.

Må bare tillegge, at hvis jeg skal ansette noen, så lar jeg ikke en negativ, av mange gode referanser, telle negativt, hvis du, som person, gir et bra inntrykk :-)

Gjest ikkenickikveld

Det dummeste du gjør er å ikke prøve å få ny attest. Hva har du å tape? Kontakt for all del personalavdelingen, du, og forklar situasjonen.

Må bare tillegge, at hvis jeg skal ansette noen, så lar jeg ikke en negativ, av mange gode referanser, telle negativt, hvis du, som person, gir et bra inntrykk :-)

Tusen takk for svar,mil! :o)

Jeg prøver med personalavelingen og ser om det er noe "velvillighet" til å hjelpe der. Tror ikke jeg skal gi meg så lett. Da jeg har jobbet så lenge i bedriften er det mest muntlige,gode referanser fra andre jeg har jobbet under i samme bedrift jeg kan vise til.(og noen har nå fått høyere stillinger i andre bedrifter) Har ikke hatt så lang fartstid i annet arbeide pga utdanning osv, så det er her jeg har tilbragt de fleste av mine år i yrkeslivet.

Har hatt andre kolleger som sluttet før meg som har hatt problemer med å få attester pga uoversiktelig system og der ble de bare fra personalkontorets side henvist til samme avdeling og person ...de hadde t.o.m aldri møtt vedkommede!

Syns bare det hele er så pyton og ikke minst urettferdig...Jeg har jo alltid gjort en god jobb...grrr!

Tusen takk for svar,mil! :o)

Jeg prøver med personalavelingen og ser om det er noe "velvillighet" til å hjelpe der. Tror ikke jeg skal gi meg så lett. Da jeg har jobbet så lenge i bedriften er det mest muntlige,gode referanser fra andre jeg har jobbet under i samme bedrift jeg kan vise til.(og noen har nå fått høyere stillinger i andre bedrifter) Har ikke hatt så lang fartstid i annet arbeide pga utdanning osv, så det er her jeg har tilbragt de fleste av mine år i yrkeslivet.

Har hatt andre kolleger som sluttet før meg som har hatt problemer med å få attester pga uoversiktelig system og der ble de bare fra personalkontorets side henvist til samme avdeling og person ...de hadde t.o.m aldri møtt vedkommede!

Syns bare det hele er så pyton og ikke minst urettferdig...Jeg har jo alltid gjort en god jobb...grrr!

"...andre jeg har jobbet under i samme bedrift jeg kan vise til.(og noen har nå fått høyere stillinger i andre bedrifter).."

Dette er gode referanser! Hvis de er villige til å stille opp, teller jo de mer en en overordnet du har hatt.

Synes du skal ta en ringerunde, jeg. Arbeidsgiver vurderer uansett relevansen på referanser, så at de står der, er uansett ikke negativt, det kan eventuelt, bare telle i din favør.

Gjest ikkenickikveld

"...andre jeg har jobbet under i samme bedrift jeg kan vise til.(og noen har nå fått høyere stillinger i andre bedrifter).."

Dette er gode referanser! Hvis de er villige til å stille opp, teller jo de mer en en overordnet du har hatt.

Synes du skal ta en ringerunde, jeg. Arbeidsgiver vurderer uansett relevansen på referanser, så at de står der, er uansett ikke negativt, det kan eventuelt, bare telle i din favør.

Tusen,tusen takk for svar og for at du tar deg tid til dette! :o)

De nevnte referansene jeg kan vise til er pr i dag muntlige!(De har som sagt vært kjempevillige til at evt ny arb.giver kan ringe dem for referanser)Mener du at jeg kunne bedt om noe skriftlig, i tilfelle, uansett om enkelt ikke jobber der ennå? (For de kan vel neppe skrive under for "xx-bedrift" siden de ikke jobber der selv lengre)

Ser ditt poeng, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal få en evt ny arbeidsgiver til å se relevansen i referansene kontra sluttattest? Jeg kan jo ikke si at denne karen ikke kjenner meg osv...

Tusen,tusen takk for svar og for at du tar deg tid til dette! :o)

De nevnte referansene jeg kan vise til er pr i dag muntlige!(De har som sagt vært kjempevillige til at evt ny arb.giver kan ringe dem for referanser)Mener du at jeg kunne bedt om noe skriftlig, i tilfelle, uansett om enkelt ikke jobber der ennå? (For de kan vel neppe skrive under for "xx-bedrift" siden de ikke jobber der selv lengre)

Ser ditt poeng, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal få en evt ny arbeidsgiver til å se relevansen i referansene kontra sluttattest? Jeg kan jo ikke si at denne karen ikke kjenner meg osv...

Hvis du ikke får ny attest, kan du si han ikke kjenner deg. Men da er det jo opp til intervjuerne om de tror deg.

De referansene du nevner, må nevnes med navn o.s.v, stilling og firma, hvis ikke er de null verdt. Skriftlig attest fra de, er ikke nødvendig, de er jo referanser.

Annonse

Gjest ikkenickikveld

Hvis du ikke får ny attest, kan du si han ikke kjenner deg. Men da er det jo opp til intervjuerne om de tror deg.

De referansene du nevner, må nevnes med navn o.s.v, stilling og firma, hvis ikke er de null verdt. Skriftlig attest fra de, er ikke nødvendig, de er jo referanser.

Skal iallefall huske på å nevne dette i en søknad mht stilling til referanser osv.

Skjønner at evt ny arb.giver sikkert blir sittende som et spørsmålstegn om jeg selv forklarer hvordan det virkelig er..er nok neppe lurt. Men skal stå på for å få en ny attest,jeg.

Takk for oppmuntring og hjelp!

Ha en fin kveld,du ! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...