Gå til innhold

hva skal jeg si og gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest selvmordskanidaten

jeg har nå vært på åpen akuttavdeling i 3 uker og på en åpen intermeditiær avdeling i en uke. Jeg er her av "fri vilje" stort sett på grunn av trusselen til moren min om å ta meg med til en lege og få meg tvangsinnlagt. I utgangspunktet var jeg ikke så veldig suicidal , vet ikke hvorfor jeg drev på med selvskading og selvmordstrusler og overdoser egentlig , men mer et rop om hjelp. Nå når jeg skjønner at hjelpen faktisk ikke hjelper blir jeg mer og mer frustrert. Så frustrert at jeg har gitt opp.Hva slags tulling tror at trim for eldre og at noen strøk med malepenslen skal få meg bedre.Snakking har jeg også gitt opp , jeg har snakket om livet mitt i detaljer . Det er alltid det samme , jeg ser bare en dyster virkelighet og bare problemer og ikke muligheter. Jeg har bestemt meg for å ta livet mitt når jeg blir skrevet ut herfra tror jeg. Så nå er jeg fullt opptatt med å skjule tabelettene jeg har for personalet , oppsøke diverse leger for å få sovetabeletter . Denne gangen skal jeg klare det! I utgangspunktet var jeg her fordi jeg oppriktig trodde de kunne hjelpe meg. Men etter de konstante truslene om at jeg ikke kan ta vare på meg selv etc og bør være på institutusjon bestemte jeg meg for at det er ikke verdt det. Jeg vil heller dø en å leve resten av livet på institusjon. Og siden det er det familien ønsker av meg så ser jeg bare en løsning

kan noen av dere være så snille å gi meg litt råd om hvordan jeg kan formidle hva jeg føler til familien uten at det blir selvmordstrusler av det ( for da blir jeg i hvertfall sperret inne lenge). Jeg har forsøkt å si at jeg kan ta vare på meg selv men da blir jeg konfrontert med selvmordsforsøkene og sånt.jeg skal i familiesamtale på torsdag så jeg håper noen kan gi meg råd innen det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126513-hva-skal-jeg-si-og-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selvmordskanidaten

Du har bare vært i behandling i fire uker og du kan ikke vente at du blir bedre/frisk i løpet av så kort tid.

Å bli kvitt psykiske problemer er knallhard jobbing og det tar tid.

Men det nytter!

Mvh

ja , du har kanskje rett at det bare er jeg som er utålmodig.skulle ønske jeg bare så "litt" bedring....nå

jeg synes selv det blir feil om dette innlegget skal slettes. selvmordstanker og selvmordsplaner er dessverre en stor del av det å være deprimert. det at jeg skriver her er nok et rop om hjelp!

Jeg vet at selvmordstanker er en del av det å være deprimert. Jeg er selv alvorlig deprimert og har selvmordstanker, men det betyr ikke at jeg skriver trusler om å ta livet av meg her for det. Dette forumet er til for å hjelpe hverandre, ikke gjøre hverandre redde og bekymret for at noen skal ta livet sitt.

Jeg forstår at du ønsker hjelp og at det du skriver her er et rop om hjelp, men du får ikke noen hjelp ved å skrive hvordan du har det HER. VI kan ikke hjelpe deg, vi vet ikke hvem du er. Du bør be om hjelp der du nå er innlagt, det er der du må rope om hjelp!

Ønsker deg lykke til videre. Vet fra egen erfaring at det er tøft, men det er mulig å bli bedre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...