Gjest ønsker å komme videre i livet Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Kunne du skrive litt om hvor vanskelig det er og forutsetningene for å klare det. Er samboer med småbarn. Er mange mange år siden jeg har sittet på skolebenken og hadde ikke de beste karakterer. Men har nå i voksen alder lyst til å ta meg en utdanning, har liksom stoppet opp i livet. På realkompetanse kommer jeg jo ikke inn på høgskole, det er iallefall veldig vanskelig på sykepleierstudiet. Er helsesekretær i dag. 0 Siter
Gjest L@A Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Du kan komme inn på høyskole med realkompetanse hvis du er over 25 år. 0 Siter
Mistera Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Jeg tok almennfaglig påbygn. Det var hardt, MASSE lesing (det du gjør det til, men masse pensum) masse innleveringer også... Vi hadde 10 timer med norsk, det var drepen for å si det slik.. Men man kommer gjennom det til slutt! Men jeg vet at du kan ta det over to år også... Skjekk på skolen du skal søke på! 0 Siter
Gjest norsklærer Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Jeg tok almennfaglig påbygn. Det var hardt, MASSE lesing (det du gjør det til, men masse pensum) masse innleveringer også... Vi hadde 10 timer med norsk, det var drepen for å si det slik.. Men man kommer gjennom det til slutt! Men jeg vet at du kan ta det over to år også... Skjekk på skolen du skal søke på! 10 timer norsk?? Skjekk? 0 Siter
Mistera Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 10 timer norsk?? Skjekk? Tipper du ikke er norsklærer! Ja vi hadde 10 timer med norsk! Og ja jeg vet du ertet meg for at jeg skrev skjekk istedet for sjekk, men så er det noe som heter DYSLEKSI i denne verden, og det lider jeg av! Ikke vits i å mobbe meg da, tror du for faen ikke at jeg har opplevd det NOK pga dette? 0 Siter
Gjest Ønsker å komme videre i livet Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Du kan komme inn på høyskole med realkompetanse hvis du er over 25 år. Har søkt 3 ganger uten å komme inn. Jeg har mye kompetanse å komme med , så det er vanskelig å komme inn på realkompetansegrunnlag. 0 Siter
Gjest L@A Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Har søkt 3 ganger uten å komme inn. Jeg har mye kompetanse å komme med , så det er vanskelig å komme inn på realkompetansegrunnlag. Hvilken skole forsøker du å kome inn på da? 0 Siter
Gjest kollen Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Du kan komme inn på høyskole med realkompetanse hvis du er over 25 år. Det er vanskelig, det kreves svært mye, sikreste er å ha studiekompetanse, men det føles meningsløst å skrive nynorsk stil igjen... 0 Siter
fresja Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Det spørs vel litt hvilke skoler du har fra før ågså? Min kusine (som hadde ungdomsskole, handelskole, husmorskole) fikk studiekompetanse på et år. Hun gikk på dagskole i et år og fikk toppkarakter. 0 Siter
Gjest ønsker å komme videre i livet Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hvilken skole forsøker du å kome inn på da? Sykepleien.... kanskje jeg skulle skifte beite??? Kanskje sosionom eller? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.