Gå til innhold

Til dere som er barnevernsarbeidere.

Anbefalte innlegg

Gjest snart, snart vår tur

Vi skal omsider ha hjemmebesøk og lurer litt å dette med bevertning.

Hjemmebesøket skal være på ettermiddagen. Vi kommer rett fra jobb, og det samme gjør barnevernets folk.

Jeg lurer da på hva vi bør servere.

Jeg har en gang hørt at BV synes det er greit med bare kaffe, fordi de gjennom yrket sitt opplever mye grums på ordinære barnevernsvisitter. Og at de derfor helst ikke vil bli servert noe de gjerne ville slippe å spise.

Hva synes dere som jobber med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126595-til-dere-som-er-barnevernsarbeidere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg barnevernsarbeider, men svarer likevel.

Vi hadde bakt skillingsboller og kokt kaffe på vårt første hjemmebesøk, og det tror jeg falt i god smak. Vi visste selvfølgelig at det ikke var nødvendig, men følte at vi hadde lyst.

Når det i tillegg var far som hadde bakt så imponerte nok det litt også (-:

Ved de to andre hjemmebesøkene serverte vi bare kjeks og kaffe.

Gjest kanskje adoptivmamma

Jeg er en av barnevernsarbeiderne som har skrevet her. Personlig prater jeg og skriver så mye at jeg synes ikke jag har tid til å spise. Du trenger i hvert fall ikke servere noe overdådig,men pga. all pratingen setter jeg pris at det er rikelig med drikke fordi man rett og slett blir tørr i munnen av all pratingen. Gjerne farris eller brus. Kjeks er fint hvis du synes du må servere noe å bite i.

Jeg synes det er greitt med enkel servering, kan godt bare være noe å drikke, siden det er vanskelig å spise samtidig som man skriver.

Alt er egentlig ok. Jeg forventer ikke noe, men har alltid satt pris på det jeg har fått servert.

Har aldri reagert på "grums" ved mat eller servering hos noen jeg har vært hos.

Leser at avtalen deres er rett etter jobb. Lurer på om det er meningen at de skal rekke å spise noe først? Hvis avtalen er slik at de reiser rett fra jobb, så går det an å smøre noen brødskiver e.l. Det kan du evt. gjøre etter de har kommet også.

Vet ikke om du ble noe klokere?

Nå er ikke jeg barnevernsarbeider, men svarer likevel.

Vi hadde bakt skillingsboller og kokt kaffe på vårt første hjemmebesøk, og det tror jeg falt i god smak. Vi visste selvfølgelig at det ikke var nødvendig, men følte at vi hadde lyst.

Når det i tillegg var far som hadde bakt så imponerte nok det litt også (-:

Ved de to andre hjemmebesøkene serverte vi bare kjeks og kaffe.

Er heller ikke BV-arbeider, men ville fortelle vår erfaring fra hjemmebesøkene.

Første gangen serverte vi kaffe/te og ostekake. BV-konsulentene syntes det var"alt for meget" og "trengte ikke.." osv., men det føltes naturlig for oss å servere noe annet enn bare drikke. Neste gang de kom fikk de frukt som jeg hadde skåret opp i passe biter - det gikk unna.

Har en venninne i BV og hun sier hun gleder seg til de hjemmebakte kakene hun får servert på slike hjemmebesøk!

Vi er nok alle forskjellige så tipset er vel å gjøre det som føles naturlig for dere. Tror ikke BV forventer full oppdekking.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...