Gå til innhold

kjøpe dvd i utlander over internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst til å kjøpe en dvd fra utlandet over internett da releasedatoen i norge er 2 måneder senere enn andre land. Er det noen sm har erfaring med GODE steder å handle fra hvor man slipper unna toll?? Er det en grense for når man må betale toll? Hvis jeg kun kjøper 1 DVD, trenger jeg å betale toll da?

Har nemlig hørt om steder som deler opp ordren for deg og sender dem i flere deler slik at man slipper toll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slipper vel toll og evt. andre avgifter så lenge varen koster under 200,- tror jeg.

".................."

Skrevet

Det er merverdiavgift du betaler for varer som koster mer enn 200 kroner

Jeg har handla på play.com og de tilbakebetaler deg merverdiavgifta om du sender dem kopi av regninga :) Superkjekt! og porto er inkludert i prisen på alt! :)

Skrevet

Jeg har handla på play.com og de tilbakebetaler deg merverdiavgifta om du sender dem kopi av regninga :) Superkjekt! og porto er inkludert i prisen på alt! :)

Merverdiavgiften blir tilbakebetalt sier du, men hva med toll-avgift?

Ellers vet jeg SDD tidligere tipset om nettbutikk som delte opp ordrene, slik at hver forsendelse kom på under 200 kr. Men husker ikke hvilken nettbutikk det var snakk om....

Skrevet

ok men hvis du kun skal kjøpe 1 dvd da? Da koster det ikke noe i toll osv? og heller ikke noe i porto?

Gjest Jolly Roger
Skrevet

ok men hvis du kun skal kjøpe 1 dvd da? Da koster det ikke noe i toll osv? og heller ikke noe i porto?

Nei, så lenge dvd-en koster mindre enn 200 NOK så blir det ikke toll).

Om du må betale frakt varierer fra nettbutikk til nettbutikk.

Skrevet

er vel www.play.no som betaler porto for deg og hjelper deg å slippe unna toll så vidt jeg husker. Står sikkert på hjemmesidene deres.

Skrevet

Merverdiavgiften blir tilbakebetalt sier du, men hva med toll-avgift?

Ellers vet jeg SDD tidligere tipset om nettbutikk som delte opp ordrene, slik at hver forsendelse kom på under 200 kr. Men husker ikke hvilken nettbutikk det var snakk om....

det er merverdiavgift man betaler på varene over 200 kr, og det betaler play.com tilbake

Play deler også opp og sender filmene hver for seg, men det hadde jo hjulpet lite å dele opp en DVD som kostet 400 ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...