Gå til innhold

Særeie eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus til to millioner. Jeg betaler en million som egenkapital. Han har ingenting.Burde jeg ha særeie på det jeg betaler, eller har du forslag til andre rettferdige ordninger? Vi er gift, men har begge barn fra tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett måte synes jeg du skal sikre dine verdier som naturlig nok går videre til dine barn.

Forhold går tross alt ad dundas noen ganger...og min erfaring er at man kjenner ikke sin partner ordentlig før man går hver sin veg.

Under et brudd kan det dukke opp sider hos partneren man ikke visste om.

Jeg har fått mange klager på mine meninger, men det får så være. Jeg har hus og bil som jeg har strevet å få til og om jeg var aldri så forelsket og skulle gifte meg så ville jeg hatt eie på mitt. Så kan man dele på det som man har ordnet sammen v.et evnt. brudd.

Ikke minst synes jeg at jeg skylder barna mine dette, de får også lide dersom jeg ikke tar vare på vårt og skulle miste alt eller store deler i et samlivsbrudd.

Hilsen...

Skrevet

Du er mest sannsynlig beskyttet av ekteskapsloven allerede, men for å slippe problemer så må du sørge for at du står som 75% eier av huset og han som 25% eier mens dere har lånet på 1 million 50:50.

Skrevet

Den nye ekteskapsloven gir langt på vei en slags særeie allerede, men ettersom dere begge har barn fra før og dere har så forskjellig økonomisk utgangspunkt, bør dere (du) sørge for å være fullstendig sikret. Få en skikkelig, skriftlig avtale.

Skrevet

Du har allerede skutt inn 50% ved å ha egenkapitalen på 1 mill. I tillegg er du ansvarlig for halvparten av lånet på 1 mill. Totalt har du da en eierandel i huset på 75%. Sørg for å få dette ned på papiret nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...